[AAH B4 2.8 v6 quattro]Problrm z przyciskem DIFF
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 lis 2007, 17:00
- Lokalizacja: Białystok
[AAH B4 2.8 v6 quattro]Problrm z przyciskem DIFF
Witam jestem nowym urzytkownikiem forum więc wszystkich pozdrawiam i prosze o pomoc
czytałem na forum na temat przycisku diff mój problem polega na tym ze doczytałem się ze powinno zapalić się żielone światełko na narysowanym samochodziku jednak po włączeniu przycisku podświetla się tylko napis diff.Więc rozebrałem i sprawidziłem czy żaróweczka się nie przepaliła jednak okazało się ze jest cała przepalona była jedna z tych co podświetlają narysowane koła (jeszcze jej nie wymieniłem) ponaddo doczytałem się ze po włączeniu tego przycisku wyłącza się ABS i kolejne pytanie to : czy powinna mi się zapalić jeszcze jakaś kontrolka informująca o tym ze ABS jest wyłączony??Z tego powodu Nie jestem tez pewny czy blokada układu róznicowego działa nie wiem jak to sprawdzić o tej porze roku wydaje się być wszystko w porządku autko mam od niedawna zostało sciągnięte z usa i nie znam się całkowicie na autach tej marki. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny dziękuje i pozdrawiam.
czytałem na forum na temat przycisku diff mój problem polega na tym ze doczytałem się ze powinno zapalić się żielone światełko na narysowanym samochodziku jednak po włączeniu przycisku podświetla się tylko napis diff.Więc rozebrałem i sprawidziłem czy żaróweczka się nie przepaliła jednak okazało się ze jest cała przepalona była jedna z tych co podświetlają narysowane koła (jeszcze jej nie wymieniłem) ponaddo doczytałem się ze po włączeniu tego przycisku wyłącza się ABS i kolejne pytanie to : czy powinna mi się zapalić jeszcze jakaś kontrolka informująca o tym ze ABS jest wyłączony??Z tego powodu Nie jestem tez pewny czy blokada układu róznicowego działa nie wiem jak to sprawdzić o tej porze roku wydaje się być wszystko w porządku autko mam od niedawna zostało sciągnięte z usa i nie znam się całkowicie na autach tej marki. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny dziękuje i pozdrawiam.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Nie jestem obchodziny w quattro ale na co do ABSu to jeśli faktycznie ma sie wyłanczać przy blokadzie mostu to powinna zapalić sie lampka na desce ABS AUS, jeśli faktycznie tak sie dzieje a lampka sie nie zapala to cza zacząc od sprawdzenia zarówki w liczniku.... byc moze też jest przepalona, ale tak jak mówie nie mam pojecia czy ma sie wyłanczać ABS przy blokadzie czy nie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 lis 2007, 17:00
- Lokalizacja: Białystok
Z tego co czytałem na forum to było napisane ze ABS się wyłącza po wciśnięciu przycisku DIFF ale nie było wzmianki czy zapala się w tym momęcie jakaś kontrolka ABS na desce być może jest coś uszkodzone bo napeno nie zapala się kontrolka zielona obok przycisku DIFF a żarówka nie jest przepalona jeszcze sprawdze w desce czy jest ok być może są ze sobą w jakiś sposób połączone??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 lis 2007, 17:00
- Lokalizacja: Białystok
jestem pewien na 100% ze to quatro zreszą wystarczy zajżeć pod spód auta wiem o co tobi chodzi kolego tez o tym myślałem zakładając ze to tylko zrówka która jest nie podłączona do podświetlenia samochodzikto to było by ok ale jezeli nie to nie wiadomo czy to wina kabli czy quatro, bo nie wiem jak sprawdzić czy te quatro działa ponoć najlepiej jest to sprawdzac na śniegu bo inaczej się tego nie wyczuje DIFF się załancza po osiągnięciu 25kmh wyłancza czyli jest ok jak włanczam |DIFF coś mi pod kanapą pyknie ale to ponoć dobrze bo oznacza ze komp załonczył blokade jednak przez tą kontrolke nie mam tej pewności czy wszystko jest ok
Witam.
U mnie jest tak : po wciśnięciu przycisku DIFF zapala się zielona kontrolka przy "samochodziku" i automatycznie włącza sie zółta kontrolka w liczniku ABS AUS.
Po przekroczeniu mniej wiecej 40-50km/h (nie jestem tego pewien na 100%) wszystko wraca do normy, czyli automatycznie jest to wszystko wyłaczane.
Czasem zdaża się też że po wciśnięciu DIFF nie zapala mi sie zielona lampka...
Ale to chyba taki ból tych napędów bo kumpel w B3 tez tak ma.
Po prostu wtedy gdy sie nie zapali kontrolka to wrzucamy 1-wszy bieg lub bieg wsteczny i ponawiamy próbe. Zawsze to skutkuje.
Pytałeś kolego jak sprawdzić czy przycisk DIFF działa.... hmmm....
Ja jak kupiłem Audiczke to podjechałem na na parking który był wysypany ziemią, żużlem, włączyłem DIFF, skręciłem koła na maxa i powoli sobie jechałem .... tylne koła powinny się kręcić wtedy równo i powinieneś mieć dość widoczny ślad wewnętrznego tylnego koła....
Mam nadzieje że dość jasno i opisowo się wyraziłem
Pozdrawiam.
U mnie jest tak : po wciśnięciu przycisku DIFF zapala się zielona kontrolka przy "samochodziku" i automatycznie włącza sie zółta kontrolka w liczniku ABS AUS.
Po przekroczeniu mniej wiecej 40-50km/h (nie jestem tego pewien na 100%) wszystko wraca do normy, czyli automatycznie jest to wszystko wyłaczane.
Czasem zdaża się też że po wciśnięciu DIFF nie zapala mi sie zielona lampka...
Ale to chyba taki ból tych napędów bo kumpel w B3 tez tak ma.
Po prostu wtedy gdy sie nie zapali kontrolka to wrzucamy 1-wszy bieg lub bieg wsteczny i ponawiamy próbe. Zawsze to skutkuje.
Pytałeś kolego jak sprawdzić czy przycisk DIFF działa.... hmmm....
Ja jak kupiłem Audiczke to podjechałem na na parking który był wysypany ziemią, żużlem, włączyłem DIFF, skręciłem koła na maxa i powoli sobie jechałem .... tylne koła powinny się kręcić wtedy równo i powinieneś mieć dość widoczny ślad wewnętrznego tylnego koła....
Mam nadzieje że dość jasno i opisowo się wyraziłem
Pozdrawiam.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
tak tylko sptałem, bo co poniektórzy to nie wiedzą gdzie jest pólnoc a gdzie połdunie :mrgreen:piotrek754 pisze:jestem pewien na 100% ze to quatro zreszą wystarczy zajżeć pod spód auta
Naped mozesz sprawdzić nawet jak popada deszcz na asfalcie powinno dac zrobić sie bączka. Lub bez katowania auta na sypkim poboczu, piachu czy czymś takim daj w palnik z miejsca i zobacz czy 4 koła zostawiły ślad. Wiem że nie zakrecisz autem na suchym asfalcie jest to nie możliwe. A co do blokady, przydałby sie śnieg lub ostatecznie jakies błoto i niech ktoś paczy czy dwa koła nara targaja, albo podlej olejem. Moze sa jakieś sposoby na sprawdzenie tego w bardziej mądry sposób, ale mi na myśl przychodza takie "chłopskie" rozwiązania <ok>
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Ja rozumiem że DIFF blokuje tylni most, bo tak gdzieś wyczytałem... to że nie zawsze zadziała to chyba raczej normalne zjawisko, blokada jak natrafi ząbek w ząbek to sie nie włączy, zapięcie biegu lub puszczenie sprzęgła na luzie i ponowne wysprzęglenie powinno pomóc bo ząbki ustawią się inaczej względem siebie... jakby się ręcami blokadę załączało to by tak samo było ...Prezes pisze: Czasem zdaża się też że po wciśnięciu DIFF nie zapala mi sie zielona lampka...
Ale to chyba taki ból tych napędów bo kumpel w B3 tez tak ma.
Po prostu wtedy gdy sie nie zapali kontrolka to wrzucamy 1-wszy bieg lub bieg wsteczny i ponawiamy próbe. Zawsze to skutkuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 lis 2007, 17:00
- Lokalizacja: Białystok
Dziękuje wam koledzy serdecznie za wasze uwagi jutro zabiore się do testów mam nadzieje ze nic nie pęknie sprawdze jeszcze zarówkę od ABS jezeli problem bedzie tkwił tylko w zielonej lampce to troche mi ulzy jutro bede wam pisał co i jak.Mozliwe ze to jest tylko zarówka bo nie podświetla mi się równiez wskażnik temperatury zewnętrznej a wyczytałem ze tez powinna jeszcze raz serdeczne dzięki za wszystkie wypowiedzi pozdrawiam a jutro zobacze co i jak
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 lis 2007, 17:00
- Lokalizacja: Białystok
Koledzy jezeli chodzi o quattro to po wciśnieciu Difff powina sie zapalic zielone kółeczko na rysunku mostu z doświadczenia wiem ze nie zawsze sie zapala ta kontrolka ( bo u mnie pali sie cały czas) ale jezeli skręcicie koła na maksa i włączycie diff to przy powolny ruszaniu powino słychać jak ciągnie opone ponieważ blokuje sie szpera i prawe jak i lewe kolo krecić sie bedzie z taką samą predkościa szpera powina sie wyłączać automatycznie po przekroczeniu 25km/h ja mam przerobione troszke i sie nie wyłącza jest to kwestia czujnika predkości dla diff a historie w stylu ze na suchym asfalcie moze sie rozpaść most jest abusrdem ja korzystam od czasu do czasu samochodu w sporcie kręce bączki na asfalcie i w życiu nie słyszałem zeby komus most padł wielka bzdura pozdrawiam