[b4 1z tdi] prowadnice zacisków smarować czy nie
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1z tdi] prowadnice zacisków smarować czy nie
Witam.Panowie powinno smarować się prowadnicę zacisków hamulcowych czy nie? Wymieniałem ostatnio tarcze i klocki z przodu i posmarowałem prowadnicę.Teraz w jednym kole nie odbija do końca tłoczek.Koło się nie grzeje ale masakrycznie szumi podczas jazdy jak bym kawał blachy za sobą ciągnął.Smarować czy nie?
hudy, może to Ci pomoże http://www.hamulce.net/smary.pdf
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Byłem teraz w krótkiej trasie i to chyba nie wina prowadnic tylko tych pieprzonych klocków hamulcowych.Otóż szumi podczas jazdy ale szumi tez przy hamowaniu.gdyby zacisk nie odbijał to przy zahamowaniu szumienie powinno zaniknąć a tu szumi nadal.Nawet nie cichnie.Także winowajca chyba już jest.Zrobiłem na nich dopiero 60km więc może jeszcze sie dotrą i ułożą i przestana szumieć.
.Ale pytanie nadal otwarte.Prowadnice smarować czy nie??
.Ale pytanie nadal otwarte.Prowadnice smarować czy nie??
Ja prowadnicę po których pływa zacisk smaruję mazidłem z PTFE. Czoło tłoczka gdzie styka sie z klockiem smarem miedziowym. Prowadnice/jażmo na ktorych pracują klocki czyszczę tylko z rdzy i przecieram lekko pilnikiem by powierzchnia byla równa. Robilem tak hample w motocyklu, aucie i nigdy nie mialem problemów.
Prawda jest taka, ze co mechanik to inna wizja
Prawda jest taka, ze co mechanik to inna wizja
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Gniazdo w jarzmie i prowadnica zacisku (bolec) jest z metalu więc nie smarowanie tego układu spowoduje szybkie zużycie części. Rozkręcając zaciski, których on nowości nikt nie ruszał widziałem, że stary smar znajduje się w gnieździe prowadnicy. Aby smar nie wylatywał na klocki i tarczę, są przecież osłony harmonijkowe. Uważam, że prowadnice trzeba smarować.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
cytat.z linka który Ci podałem wyżej
''Przed montażem klocków hamulcowych, należy prowadnice w uchwycie
zacisku hamulcowego pokryć warstwą smaru, tak aby zapewnić klockowi
hamulcowemu swobodę ruchu w kierunku prostopadłym do części roboczej
tarczy hamulcowej.''
Przy każdym montażu klocków hamulcowych, należy czyste
prowadnice uchwytu zacisku hamulcowego, w których przesuwają
się prowadnice płytki nośnej klocka hamulcowego,
pokryć cienką warstwą smaru (fot.10.). Oczywiście, jeśli montowany
klocek pracował już wcześniej, i jest montowanych
ponownie, to jego elementy prowadzące należy przed montażem
też oczyścić.
Smar ma na celu:
• ochronę powierzchni prowadnic uchwytu zacisku hamulcowego przed korozją;
• zapewnienie klockowi hamulcowemu możliwości swobodnego
przemieszczania się,, co jest szczególnie ważne,
aby klocek hamulcowy, po cofnięciu tłoka zacisku hamulcowego,
odsuwał się od tarczy hamulcowej, aby tarcza nie ocierała o niego.
Może tu tkwi problem odnośnie szumów.
Ja za każdym razem czyściłem te elementy i smarowałem i było <ok>
''Przed montażem klocków hamulcowych, należy prowadnice w uchwycie
zacisku hamulcowego pokryć warstwą smaru, tak aby zapewnić klockowi
hamulcowemu swobodę ruchu w kierunku prostopadłym do części roboczej
tarczy hamulcowej.''
Przy każdym montażu klocków hamulcowych, należy czyste
prowadnice uchwytu zacisku hamulcowego, w których przesuwają
się prowadnice płytki nośnej klocka hamulcowego,
pokryć cienką warstwą smaru (fot.10.). Oczywiście, jeśli montowany
klocek pracował już wcześniej, i jest montowanych
ponownie, to jego elementy prowadzące należy przed montażem
też oczyścić.
Smar ma na celu:
• ochronę powierzchni prowadnic uchwytu zacisku hamulcowego przed korozją;
• zapewnienie klockowi hamulcowemu możliwości swobodnego
przemieszczania się,, co jest szczególnie ważne,
aby klocek hamulcowy, po cofnięciu tłoka zacisku hamulcowego,
odsuwał się od tarczy hamulcowej, aby tarcza nie ocierała o niego.
Może tu tkwi problem odnośnie szumów.
Ja za każdym razem czyściłem te elementy i smarowałem i było <ok>