Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM 90KM] AUDI 80 + LPG - pomoc w diagnozie [silnik]

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Malydex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:41

[B3 1.8 PM 90KM] AUDI 80 + LPG - pomoc w diagnozie [silnik]

Post autor: Malydex » 28 lis 2013, 12:25

Witam,

Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem poczciwej 80-tki. Wydaje mi się, że udało mi się wyrwać naprawdę zadbany egzemplarz, rocznik 1991, motor 1.8S PM dodatkowo zasilany LPG (II generacja). Jest jednak kilka rzeczy, które przez ten krótki okres użytkowania spędzają mi sen z powiek.

Pomijam kwestie akumulatora, który odmówił posłuszeństwa przy pierwszych przymrozkach - sprawa oczywista. Martwią mnie jednak inne objawy, z którymi może będziecie mogli mi pomóc jako już doświadczeni przy 80-tce ;)

1. MOC - silnik 1.8 90KM, wg mnie powinno to się jakoś zbierać. Fakt faktem jest LPG, ale nie sądze, żeby instalacja aż tak osłabiała silnik, zresztą dopuszczam też możliwość, że to tylko moje widzimisie i subiektywne odczucie ale z dynamiką tego motoru nie jest najlepiej. Mam też Golfa 2, z silnikiem 1.3 i również instalacją gazową i odczucia są dziwne - golf może i lżejszy ale też praktycznie dwa razy słabszy, wydaje się zbierać dużo żwawiej niż Audi. Dodatkowo Audi wkręca się max do 5tys/min. niezależnie od biegu - czyżby jakaś blokada? Bo odcięcie powinno być chyba trochę wyżej? Przykład z wczoraj - 3 bieg, 60km/h, niespełna 2tys obrotów i lekka góra - praktycznie brak reakcji na gaz, żeby przyspieszyć konieczna była redukcja do dwójki a auto i tak zbierało się dosyć ociężale. Jasna sprawa, że nie oczekuje osiągów rodem z Formuly 1 jednak jestem troche rozczarowany. Przestawiony rozrząd, uszczelka pod głowicą, moje urojenia? Prosze o opinie.

2. ODPALANIE - standardowo odpalanie na benzynie, potem przełączenie na gaz. Dosyć często, kiedy silnik jest zimny po nocy ( w ciągu dnia, nawet jak postoi brak uwag ) po odpaleniu wydaje mi się, że chodzi na 3 gary, wpada w charakterystyczne wibracje no i chodzi jak rozklekotany diesel. Po przełączeniu na gaz wszystkie niepokojące objawy znikają i silnik chodzi tak jak powinien. Tak samo kiedy motor jest już zagrzany, wtedy czy to benzyna czy gaz chodzi idealnie. Problem nie pojawia się zawsze, jednak przy 80% porannych odpaleń występuje.

3. GAŚNIĘCIE - 3 razy zdarzyło mi się, że około 5-10 minut po odpaleniu i przejechaniu krótkiego odcinka, na postoju na biegu jałowym auto potrafiło bez żadnego uprzedzenia zgasnąć. Za każdym razem było w tym momencie zasilane LPG. Po takim zgaśnięciu ponowne odpalenie nie przebiegało normalnie - rozrusznik żwawo kręcił, jednak potrzeba było kilku minut i prób, żeby silnik odpalił. Potem chodził bezproblemowo.

4. Kolejny problem zauważyłem przy okazji pierwszych śniegów i ślizgawicy. Napęd na przód, przyczepność taka sama na lewym i na prawym - po dodaniu gazu ślizga się tylko prawe koło, w każdym przypadku ( na początku myślałem, że akurat pod prawym jest trochę lodu, bardziej ślisko, jednak sprawdzałem to pod każdym kątem i poślizgu dostaje tylko prawe koło). Na chłopski rozum powiązałem sobie to z moimi domniemanymi słabymi osiągami, jednak dalej mam kupe niewiadomych. Przy puszczonej kierownicy i dociśnięciu gazu nie zaobserwowałem żeby auto ściągało w którąś strone, tak samo z hamowaniem. Jakieś sugestie?

5. Kilka kropelek oleju pod autem, sporadycznie. Dziwna sprawa, pojawiają się w miejscu gdzie jest plastikowa osłona pod silnikiem, a na osłonie śladu brak. Na początku po sprawdzeniu w ogóle się tym nie przejąłem, bo było brak śladów na aucie, więc uznałem, że to nie ode mnie, ot stanąłem w miejscu gdzie ktoś wcześniej miał drobny wyciek. Jednak po kilku przypadkach kiedy dokładnie takie same plamki pojawiały się w miejscach gdzie parkowałem zaczęło mnie to martwić, mimo braku widocznego śladu wycieku na osłonie silnika. Od góry zauważyłem spoconą półośke(przegub?) Jednak nie wydaje mi się, żeby to był powód, może się mylę?


Ze spraw, które wiem, że mam do zrobienia jest rozrząd i łożysko w prawym tyle, nie powinno być problemów. Mam nadzieję, że 80-tka posłuży mi przez dłuższy czas. Jednak symptomy opisane powyżej nie dają mi spokoju. Pomijając to co wymieniłem, auto spisuje się naprawdę dobrze. Od zakupu zrobiłem około 2tys km, spalanie na gazie oscyluje w okolicach 10litrów, benzyna siłą rzeczy nie wiem, bo służy do odpalania i krótkich przejazdów - póki co jeszcze jest w baku ;) Delikatne stuki słychać z przodu, ale póki co nie krzyczą o pomoc, chociaz przy dynamicznej jeździe na nierównościach czuć, że auto troche myszkuje - też na pewno coś wymaga wkładu i pracy i finansów ;) Blachy w bardzo dobrym stanie, podłoga również, butla świeżo po homologacji do 2023roku - nic tylko lać i jeździć. Jednak najpierw proszę Was o pomoc, jak wyeliminować wymienione usterki i czym mogą być spowodowane.

Z góry dziękuje za pomoc ;)

Awatar użytkownika
glowsonix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:21
Lokalizacja: Końskie

Post autor: glowsonix » 28 lis 2013, 13:28

Wymień ten rozrząd i ustaw go porządnie na znaki jak i zapłon sprawdź.
Bo inaczej nawymieniasz świec przewodów i nie wiadomo jeszcze czego.

Malydex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:41

Post autor: Malydex » 29 lis 2013, 20:39

Ok, zaczne od rozrzadu. Mam jednak pytanie o problem z tym napedem. Wlasnie przed chwila na suchym asfalcie probowalem ruszac z piskiem. Lewe kolo tylko na samym poczatku lekko zapiszczy, potem przez caly czas ciagnie i piszczy tylko prawe. Co to moze byc? Mechanizm roznicowy?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 lis 2013, 21:15

Malydex pisze:Mechanizm roznicowy?
Tak. Zespawaj go będzie miał szpere 100% i problemu nie będzie (do czasu aż będziesz potrzebował skręcić).

Malydex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:41

Post autor: Malydex » 30 lis 2013, 01:25

Dziekuje za mega potrzebna odpowiedz. Jesli pomoc ma sie opierac na bezsensownym sarkaźmie to lepiej nie udzielać się wcale. Gdyby symptomy nie świadczyły o niczym niepokojącym na pewno głowy bym nie zawracał. Jednak ruszając autem wyraźnie czuć, która strona ciągnie, a która wlecze się siłą rzeczy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 lis 2013, 11:21

To już na poważnie. Mechanizm różnicowy bez szpery tak działa, szczególnie na asfalcie (oba koła stoją na takim samym podłożu) przy ostrym ruszaniu.
Jak jedno z kół złapie dłuższy poślizg to zazwyczaj drugie już nie zacznie buksować.
Widać to szczególnie przy paleniu gumy gdy opona, która zacznie się "palić" ślizga się coraz bardziej. Wtedy małe są szanse że druga która ma lepszą przyczepność zacznie buksować. Będzie się po prostu toczyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl