[B4 ABK] stukanie w przednim zawieszeniu
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
[B4 ABK] stukanie w przednim zawieszeniu
Witam. Od jakiegos czasu cos mi stuka jak by z lewej strony auta z przodu. Dzisiaj znajomy mechanik uwalil sie pod autem i gdzies tam reka grzebal a mi kazal autem bujac na boki i stwierdzil ze dolny sworzen wachacza ma luzy. Ok dla pewnosci podjechalem na stacje na szarpaki do znajomkow. Szarpal szarpakami i brecha z 10 minut auto i stwierdzil ze zawieszenie bez luzow jest zadnych tylko na sankach tylne gumy troche wybite. Dodam ze jak w lato przeglad robilem to tez mi juz o tych gumach mowil ze cos juz z nimi nie tak. Czy wybite te gumy moga az tak stukac?? Bo stukanie jest podobne do tego jak mialem z prawej strony wlasnie rozklekotany sworzen dolny wachacza. I powiem szczerze ze troche zglupialem ze jeden mowi ze sworzen a na szarpakach mowi ze sztywno wszystko bez luzow. I co tu robic? Jezdzic az cos sie urwie ?? Wtedy przynajmniej by bylo wiadomo co wymienic hehe
[ Dodano: 2013-11-15, 23:51 ]
dodam ze stukanie jest na nierownosciach
[ Dodano: 2013-11-15, 23:51 ]
dodam ze stukanie jest na nierownosciach
kolego po pierwsze każdy uczciwy i zdrowy diagnosta jak wjedzie na szarpaki i zlokalizuje luz na swożniu to ci powie, nie jest to rzecz ukryta którą ciężko znaleść, stukania mogą faktycznie dochodzić z łożyska mcpersona ale to świadczyło by o tym że są już mocno zużyte, moze to być też drążek stabilizatora ale jeżeli są to stuki typowo metaliczne to będą dochodzić z tuleji sanek spróbuj ruszyć troszkę agresywniej i na dwójce poszarp dodając i ujmując gazu jeśli będą stuki to właśnie z tych tulei przerabiałem to u siebie
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
U mnie też diagności nie potrafili zlokalizować stuków w przednim zawieszeniu. Każdy sprawdzał i mówił że zawieszenie sztywne, ale na nierównościach było słychać denerwujące stuki. W końcu pojechałem jeszcze raz na inną stację i w końcu wyszło co to-powodem był luz na końcówkach kierowniczych (góra-dół) i to stukało. Także chwyć za drążek kierowniczy i poruszaj mocno góra-dół. Jeśli wyczujesz luz to końcówka do wymiany. I stąd te stuki.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Nie rozumie jednej rzeczy, dlaczego od razu nie wymieniłeś obydwu sworzni? Przecież jak jeden poleciał, to drugi też nie jest pierwszej młodości i za moment może zacząć pukać.
W tym momencie musisz jechać na geometrię drugi raz po wymianie drugiego sworznia i nie potrzebnie robią się koszta.
Jak wymieniać to parami, wymiana pojedynczej części, która reguluje geometrię, to pozorna oszczędność.
Podkreślam, to jest moje zdanie, każdy zrobi jak uważa.
Co do stukania, to podnieś do góry koło i ruszaj jak będzie sworzeń wybity to musisz wyczuć to na kole, bo jest spore ramie jakim działasz na sworzeń. Ostatecznie odkręć sworzeń od zwrotnicy i ruszaj jego główką, jak będzie luźna, to sprawa jasna.
Tuleje na saniach sprawdź czy są uszkodzone tak, że auto dajesz w górę, a później opuszczasz na dół i widać w jakich graniach sanki się przesuwają na tulejach.
Gdy próby nic nie wykażą i będzie trzeba wymienić część, najpierw obstawiam sworzeń.
Pozdrawiam
Piotr
W tym momencie musisz jechać na geometrię drugi raz po wymianie drugiego sworznia i nie potrzebnie robią się koszta.
Jak wymieniać to parami, wymiana pojedynczej części, która reguluje geometrię, to pozorna oszczędność.
Podkreślam, to jest moje zdanie, każdy zrobi jak uważa.
Co do stukania, to podnieś do góry koło i ruszaj jak będzie sworzeń wybity to musisz wyczuć to na kole, bo jest spore ramie jakim działasz na sworzeń. Ostatecznie odkręć sworzeń od zwrotnicy i ruszaj jego główką, jak będzie luźna, to sprawa jasna.
Tuleje na saniach sprawdź czy są uszkodzone tak, że auto dajesz w górę, a później opuszczasz na dół i widać w jakich graniach sanki się przesuwają na tulejach.
Gdy próby nic nie wykażą i będzie trzeba wymienić część, najpierw obstawiam sworzeń.
Pozdrawiam
Piotr