Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT + LPG]ubywa płyn chłodniczy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 02 gru 2013, 19:58

aldi, no dobra odpowietrzę układ jeszcze raz. powiedz mi tylko jaki powinien być w końcu poziom płynu Twoim zdaniem. czy skoro pojemność układu się powiększyła powinienem utrzymywać stan poniżej MIN? a jeśli tak, to ile?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 gru 2013, 21:22

Wg. mnie powinno być tyle ile producent przewidział. Tą teorię z utrzymaniem poziomu poniżej minimum przy lpg to pierwszy raz słyszę.
A masz jeszcze problem z zapowietrzaniem się układu?

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 02 gru 2013, 21:29

Cześć :-) Ja przestawiłem się na Dynagel 2000.Borykałem się z różnymi problemami,cieknąca chłodnica,ulatujące plastykowe króćce,węże.Oczywiście po wymianach tych lub owych podzespołów sprawdzam i dokręcam tak hmm po 1000km .Teraz najważniejsze i chyba dla Ciebie też wymieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego na taki z dwoma dzyndzlami.Szukałem po szrotach,jest z audi. Jeden jest od podciśnienia a drugi nadciśnienia a stary był ten typowy z tą jedną centralną sprężyną.Teraz ciśnienie mam ok i spokój z wyciekami.W jakimś poście związanym z podobnym problemem wstawiłem nawet zdjęcie.Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 03 gru 2013, 18:35

aldi pisze:Wg. mnie powinno być tyle ile producent przewidział. Tą teorię z utrzymaniem poziomu poniżej minimum przy lpg to pierwszy raz słyszę.
dzisiaj byłem u gazownika i ten też tak twierdzi zatem będę utrzymywać stan MIN na zimnym.

aldi pisze:A masz jeszcze problem z zapowietrzaniem się układu?
nigdy nie miałem takiego problemu ale przez te wycieki, to nie wiem czy teraz mam taki problem czy nie, bo wiadomo, że jak są nieszczelności, to układ się może zapowietrzać gdyż ciągnie tamtędy powietrze. sprawdzałem węże czy nie są twarde i raczej nie wydaje mi się żeby układ był zapowietrzony aczkolwiek w weekend planuje wymianę węży i wtedy go porządnie odpowietrzę.
Slawo777 pisze:Teraz najważniejsze i chyba dla Ciebie też wymieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego na taki z dwoma dzyndzlami.Szukałem po szrotach,jest z audi. Jeden jest od podciśnienia a drugi nadciśnienia a stary był ten typowy z tą jedną centralną sprężyną.Teraz ciśnienie mam ok i spokój z wyciekami.W jakimś poście związanym z podobnym problemem wstawiłem nawet zdjęcie.Pozdrawiam :-)
korek mam ori z ASO kupiony jakiś czas temu nowy. to jakaś nowsza wersja niż ten na jedną sprężynę. ma jakieś kilka dziurek od spodu. przed zamontowaniem LPG nic się nie działo z układem wiec zakładam, że korek jest dobry

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 04 gru 2013, 11:09

Tak czytając Twój problem i to co wymieniłeś to powinno być już bezproblemowo.Może faktycznie powinieneś zmienić płyn na inny już nawet nie sugeruje Ci na jaki.Mam gaz a w wyrównawczym jest miedzy min. a max.Ja używam Dynagel 2000 bo audi lubi różowe cha cha ;-). Jakiś czas temu zrobiłem rozrząd mojej,pompa szczeliła.Robiłem dwa razy bo Dolz okazał się bublem,druga Skf ok ale już nie cieszyło jak z pierwszym razem wkładanie jej.Zmieniłem uszczelki przy spustowym przy chłodnicy.Zakręciłem, zalałem,odpowietrzam a z niego się leje.Podstawiłem miskę i fartem udało mi się zreanimować korek zanim płyn zeszedł całkiem.Odpowietrzyłem kilka dni było ok ale płynu ubyło.Wyciek zlokalizowałem.Jakiś czas temu zmieniałem trójniki od gazu na metalowe więc węże automatycznie też.Ulatywało koło reduktora a opaski przecież mocno dokręciłem.Wszystkie miały luz na wężach.Podobno dobrze z drugim razem dokręcać na ciepłych i tak zrobiłem.Jest teraz git.Co do pompy wody Dolz to przejechałem takie 1000km.Miała bicie na rolce,zaczęła wyć a po wyjęciu zauważyłem mały wyciek pod rolką.Przy odkręcaniu lekko mi się odkręciła tak jak stara Ruville która na pewno więcej przejechała.Pewnie by jeszcze mogła gdyby nie uszczelka pod nią.Po 1000 km SKF pompę postanowiłem dociągnąć.Tak jak napisałem wyżej śrubki dały się jeszcze dość konkretnie dokręcić.Uszczelka trzyma nadal więc myślę że to dobre posunięcie i proponuje każdemu takie działanie.Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 09 gru 2013, 20:59

w sobotę jeździłem po mieście ze zdjętym korkiem od układu chłodzenia żeby zobaczyć czy czasem to nie jest jego wina. okazało się, że auto się rozgrzewa do włączenia wentylatorów, a płynu ze zbiorniczka nie wywala. zakładam zatem, że nadmiernego ciśnienia w układzie nie ma...

dodam, że co ciekawe, nowe węże chłodnicze mi ciekną. głównie przy trójnikach od gazu (trójniki mam metalowe).

przeanalizowaliśmy dzisiaj ze znajomym mechanikiem mój problem i on widz takie rozwiązania:
1) zmienić płyn na G12, który jest podobno gęstszy
2) jeśli pkt 1 nie pomoże, to zrobić połączenia na sylikon do układów chłodniczych...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl