[80 B3 PM] Jaki akumulator do tej wersji?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[80 B3 PM] Jaki akumulator do tej wersji?
Panowie, jaka będzie najbardziej optymalna pojemność baterii do silnika 1.8 PM?
Mam obecnie 12V 45Ah prąd rozruchowy: 350A.
Wydaje mi się, że rozrusznik za wolno kręci, nawet przy w pełni naładowanym aku (12,8V).
Znajomy miał podobnie w dieslu (Passat 1.9TD), kupił aku o podobnej pojemności ale o prądzie rozruchowym o wartości 700A :shock: ... rozrusznik kręci u niego jak oszalały .
Czy mogę wstawić taką baterię w benzyniaku. Wiem, że diesel musi mieć taką baterię ze względu na większe opory przy kręceniu na sucho (m.in. pompa wtryskowa).
Dodam jeszcze, że mój aku pada po 15 sekundach kręcenia rozrusznikiem (w przypadku zamarnięcia krokowca <ok> ). Doradźcie co najlepiej wstawić <ok> .
Póki co wiem, że to będzie akumulator Bosch albo Centra.
Mam obecnie 12V 45Ah prąd rozruchowy: 350A.
Wydaje mi się, że rozrusznik za wolno kręci, nawet przy w pełni naładowanym aku (12,8V).
Znajomy miał podobnie w dieslu (Passat 1.9TD), kupił aku o podobnej pojemności ale o prądzie rozruchowym o wartości 700A :shock: ... rozrusznik kręci u niego jak oszalały .
Czy mogę wstawić taką baterię w benzyniaku. Wiem, że diesel musi mieć taką baterię ze względu na większe opory przy kręceniu na sucho (m.in. pompa wtryskowa).
Dodam jeszcze, że mój aku pada po 15 sekundach kręcenia rozrusznikiem (w przypadku zamarnięcia krokowca <ok> ). Doradźcie co najlepiej wstawić <ok> .
Póki co wiem, że to będzie akumulator Bosch albo Centra.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No właśnie sprzedawcy doradzają akumulator o pojemności 50Ah i prądzie rozruchowym 350A. Jednak taki akumulator, owszem jest zawsze doładowany, lecz bardzo szybko pada w przypadku kiedy silnik nie chce zaskoczyć. No chyba, że wina leży po stronie samego rozrusznika, który jest prądożerny. Znajomy ma Seata Cordobę (1.6) i aku o podobnych parametrach i kiedyś jak miał problemy z odpaleniem to kręcił rozrusznikiem z 5 minut i dopiero bateria się rozładowała. U mnie wystarczy 15 sekundach i już nie kręci. A jak u was? Oczywiście z góry zakładam, że wasze niunie zimą zawsze palą na strzała <ok> .
Po pierwsze sprawdź akumulator TESTEREM mierzącym go pod obciążeniem a nie multimetrem. Zobaczysz do ilu spada napięcie pod obciążeniem czyli w momencie pracy rozrusznika. Kolejna sprawa to pobór prądu przez rozrusznik, być może to jego wina a nie akumulatora.
Sprzedawcy w sklepie mają rację polecając Ci akumulator o pojemności 50ah, stosowanie większego w B3 1.8 mija się z celem.
Przy sprawnym rozruszniku akumulator 45ah spokojnie daje radę kręcić dłużej niż 15 sekund.
Sprzedawcy w sklepie mają rację polecając Ci akumulator o pojemności 50ah, stosowanie większego w B3 1.8 mija się z celem.
Przy sprawnym rozruszniku akumulator 45ah spokojnie daje radę kręcić dłużej niż 15 sekund.