[B3/B4 quattro] dobór dyferencjału
[B3/B4 quattro] dobór dyferencjału
Witam.
mam pytanie do znawców:
Mianowicie czy dyferencjały tylne z audi 80 B4 dają się zastosować w audi 80/coupe B3, chodzi mi o to czy daje się zamontować bez przeróbek mocować ewentualnie jakich przeróbek trzeba by było dokonać?
pytam bo narazie rozważam czy naprawiać moje coupe, ( zamiana na inną ośkę nie bardzo ma sens ponieważ inne w cenie do 5000-5500zł dosłownie straszą), jeśli bym nie naprawiał mojego to jeśli kupno drugiego coupe zamiast tego to tylko quattro wchodzi w grę.
wtedy zmiana skrzyni biegów na taką z A6 C4 2.5TDI, a tylny dyferencjał, jeśli chodzi o przełożenie, pasuje z Audi 80 B4 2.8 V6 AAH o przełożeniu 3.56.
stąd moje pytanie czy mocowania dyferencjału z B4 będą pasować do B3.
jeśli quattro to tylko B3 wchodzi w grę ze względu na budowę tylnego zawieszenia jak i koszty naprawy takiego zawieszenia, które po za tym że drogię są tylko drążki reakcyjne tylnego zawieszenia, to reszta idzie taka sama jak z przodu, natomiast w B4 koszt naprawy tylnego zawieszenia jest już dla mnie zaporowy.
nie chcę się poprostu wkopać w auto na naprawę którego nie byłoby mnie stać.
stąd takie pytanie.
jeśli mi ktoś chce powiedzieć że po co kombinować; zamiast kupić B4Q to radzęprzeczytać jeszcze raz powyższe.
Pozdrawiam
mam pytanie do znawców:
Mianowicie czy dyferencjały tylne z audi 80 B4 dają się zastosować w audi 80/coupe B3, chodzi mi o to czy daje się zamontować bez przeróbek mocować ewentualnie jakich przeróbek trzeba by było dokonać?
pytam bo narazie rozważam czy naprawiać moje coupe, ( zamiana na inną ośkę nie bardzo ma sens ponieważ inne w cenie do 5000-5500zł dosłownie straszą), jeśli bym nie naprawiał mojego to jeśli kupno drugiego coupe zamiast tego to tylko quattro wchodzi w grę.
wtedy zmiana skrzyni biegów na taką z A6 C4 2.5TDI, a tylny dyferencjał, jeśli chodzi o przełożenie, pasuje z Audi 80 B4 2.8 V6 AAH o przełożeniu 3.56.
stąd moje pytanie czy mocowania dyferencjału z B4 będą pasować do B3.
jeśli quattro to tylko B3 wchodzi w grę ze względu na budowę tylnego zawieszenia jak i koszty naprawy takiego zawieszenia, które po za tym że drogię są tylko drążki reakcyjne tylnego zawieszenia, to reszta idzie taka sama jak z przodu, natomiast w B4 koszt naprawy tylnego zawieszenia jest już dla mnie zaporowy.
nie chcę się poprostu wkopać w auto na naprawę którego nie byłoby mnie stać.
stąd takie pytanie.
jeśli mi ktoś chce powiedzieć że po co kombinować; zamiast kupić B4Q to radzęprzeczytać jeszcze raz powyższe.
Pozdrawiam
Arwan jestes w błędzie.
Ale most z B4/A4 jest długi i nawet jak go rozdzielisz to nie pasuje do B3.
ALe zawsze można przełożyć wnętrze z B4 do obudowy B3.
Skrzyń szukaj z a4/a6c5. Są świeższe i mocniejsze. I spokojnie kupisz most pod skrzynie w B3. Bez przeróbek.
Szukaj jeszcze skrzyń 6g od passat B5.B5FL i skoda superb tam też są różne ciekawoski.
A co do zawiasu w B4q nie jest wcale droższy niż ten w B3.
Ale twoj wybór.
Pozdro
Ps jak coś pisz na gg
Ale most z B4/A4 jest długi i nawet jak go rozdzielisz to nie pasuje do B3.
ALe zawsze można przełożyć wnętrze z B4 do obudowy B3.
Skrzyń szukaj z a4/a6c5. Są świeższe i mocniejsze. I spokojnie kupisz most pod skrzynie w B3. Bez przeróbek.
Szukaj jeszcze skrzyń 6g od passat B5.B5FL i skoda superb tam też są różne ciekawoski.
A co do zawiasu w B4q nie jest wcale droższy niż ten w B3.
Ale twoj wybór.
Pozdro
Ps jak coś pisz na gg
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Nie da rady, chyba ze znajdziesz super krótki wał i go pospawasz, tak samo mocowanie do sanek i do budy jest całkiem inne.arwam pisze:Mianowicie czy dyferencjały tylne z audi 80 B4 dają się zastosować w audi 80/coupe B3, chodzi mi o to czy daje się zamontować bez przeróbek mocować ewentualnie jakich przeróbek trzeba by było dokonać?
Przełożeń dyfrów i skrzyn jest masa i nie jest problemem to ze sobą zgrać.
Niestety ale jesteś w błedzie. Tylne zawieszenie w B4 wcale nie jest drogie i łatwo się psujące. Wręcz jest tańsze i dużo łatwiej dostępne niż coupe. Nie wiem co tam dla Ciebie jest drogie i mogło by wkopać "na minę" kogo kolwiek. I jest bardzo ale to bardzo "twarde".arwam pisze:eśli quattro to tylko B3 wchodzi w grę ze względu na budowę tylnego zawieszenia jak i koszty naprawy takiego zawieszenia, które po za tym że drogię są tylko drążki reakcyjne tylnego zawieszenia, to reszta idzie taka sama jak z przodu, natomiast w B4 koszt naprawy tylnego zawieszenia jest już dla mnie zaporowy.
nie chcę się poprostu wkopać w auto na naprawę którego nie byłoby mnie stać.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie szukaj od 2.3 ng, najprościej.
A jeśli chcesz dokładnie wiedzieć, które mosty pasują, ETKA w dłoń, sprawdzać przełożenie główne swojej skrzyni/mostu i dobrać most z tego modelu z takim samym przełożeniem. Wybacz, ale mi się nie chce tego szukać, musisz sam. A jak się nauczysz to potem sam do wszystkiego dojdziesz.
A jeśli chcesz dokładnie wiedzieć, które mosty pasują, ETKA w dłoń, sprawdzać przełożenie główne swojej skrzyni/mostu i dobrać most z tego modelu z takim samym przełożeniem. Wybacz, ale mi się nie chce tego szukać, musisz sam. A jak się nauczysz to potem sam do wszystkiego dojdziesz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 paź 2013, 10:38
- Lokalizacja: Gniew
Witam odgrzeję trochę temat
W mojej 80 b4 awant q. ABC kończy się dyfer i skrzynia
Posiadam kompletną 100 c3 q MC z napędem w dobrym stanie.
I teraz moje pytanie, czy istnieje możliwość przeszczepu skrzyni i dyfru z C3 do B4 wiem ze mocowania dyfra są inne ale to pewnie da się przerobić, co z długością dyfrów czy jest ona identyczna? Jesli nie to jaki wał muszę zastosować?
Proszę o wskazówki w tej sprawie, zależy mi na dyfrze z c3 bo kupno używki do b4 to loteria a tu mam pewniaka pod ręką.
W mojej 80 b4 awant q. ABC kończy się dyfer i skrzynia
Posiadam kompletną 100 c3 q MC z napędem w dobrym stanie.
I teraz moje pytanie, czy istnieje możliwość przeszczepu skrzyni i dyfru z C3 do B4 wiem ze mocowania dyfra są inne ale to pewnie da się przerobić, co z długością dyfrów czy jest ona identyczna? Jesli nie to jaki wał muszę zastosować?
Proszę o wskazówki w tej sprawie, zależy mi na dyfrze z c3 bo kupno używki do b4 to loteria a tu mam pewniaka pod ręką.