[B3 All ] Stuki z przodu
[B3 All ] Stuki z przodu
witam wszystkich
Od niedawna posiadam model b3 więc potrzebuję porad na temat stuków zawieszenia przedniego.Stuk są praktycznie cały czas - głuche nie metaliczne.Poprzedni właściciel zaklinał się ze wymieniał amory i górne mocowania a ja końcówki drążków.Od czego zacząć poszukiwania stuku i jak go poprawnie zdiagnozować
Może zna ktoś koszty remonty całego przedniego zawieszenia
Pozdrawiam :roll:
Od niedawna posiadam model b3 więc potrzebuję porad na temat stuków zawieszenia przedniego.Stuk są praktycznie cały czas - głuche nie metaliczne.Poprzedni właściciel zaklinał się ze wymieniał amory i górne mocowania a ja końcówki drążków.Od czego zacząć poszukiwania stuku i jak go poprawnie zdiagnozować
Może zna ktoś koszty remonty całego przedniego zawieszenia
Pozdrawiam :roll:
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Popieram mogą to być tuleje, ale również może Ci stuka górne łożysko amora? U mnie również jest to do wymiany i się tłucze najlepiej jak byś wjechał na kanał i podniósł autko go góry wtedy można to wyczuć, chwytając za koło podnosząc je i nagle puszczając, jak opadnie to jeśli to łożysko to będzie to słyszalne(stukot) .
no ja mam podobny problem.tluklo mi przy skrecaniu i przy ruszaniu i zmianie biegow.co do skretu to mialem zjechane lozyska i dlatego stukalo.niestety nadal jak ruszam to stuka-mocniej jak samochod jest zimny.no ale nie sa to ani wachacze ani przeguby a wedlug mechanika cos w ukladzie napedowym.denerwujace to jest ale wedlug mechanika nie ma na razie sensu ruszac.poradzi ktos cos?
czesc, tez mam jakies stuki z przodu, wymienilem koncowki drazkow i dalej cos puka, szczegolnie na takich drobnych dziurach, mam zamiar wymienic tulejki na wahaczach(dam rade sam w garazu?) a no i po przeczytaniu tego postu chyba pomysle nad tymi lozyskami amortyzatorow, teraz to i z tylu mi zaczelo cos pukac, oj sypie sie sypie to zawieszenie
pozdr
pozdr
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jeżeli tulejki na wahaczu są dobre, łącznik stabilizatora jest ok., końcówka drążka nie wybita, amortyzatory sprawne, to zostaje jeszcze łożysko na amortyzatorze. Musisz jechać na stacje diagnostyczną i sprawdzić pozdrawiam .
Goldi interpunkcja . Polska mowa to nie karabin maszynowy :evil: .
Goldi interpunkcja . Polska mowa to nie karabin maszynowy :evil: .
Ostatnio zmieniony 01 paź 2007, 14:07 przez goldi j51, łącznie zmieniany 1 raz.
A ja mam pytanie kolego, czy to prawda, ze zamienniki ze sklepów sa zdziebko mniejsze. Chodzi mi o łozysko w tej gumie, znajomy stwierdził, ze jest az 1 mm roznicy. Wymienił dlatego, ze tamto rozpadło sie w dłonaich jak wyciagnał prosił bym o odp.bono84 pisze:Kiedyś też mi tak stukało, wymieniłem tuleje wachaczy, ale stukało dalej tylko troche ciszej, po wymianie górnych łożysk amortyzatora stukotów niema.
Interpunkcja :!: :evil: Zanim klikniesz wyślij to przeczytaj ze dwa razy to co napisałeś i wrzuć do jakiegoś edytora dla sprawdzenia ortografii, albo zacznij używać Mozilli (ma wbudowany słownik i na bieżąco sprawdza błędy.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2007, 14:13 przez kobra, łącznie zmieniany 2 razy.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witam, nie wiem czy jest mniejsze ale wiem, że lepiej kupić oryginalną część niemiecką niż jakiś zamiennik. Pół roku temu wymieniałem i już zaczyna stukać, więc nie warto oszczędzać pozdrawiam .
Interpunkcja :!: :evil:
Interpunkcja :!: :evil:
Ostatnio zmieniony 01 paź 2007, 14:11 przez goldi j51, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tym stukaniem to o to chodzi, że przy ruszaniu najpierw takjakby odjeżdzają koła a potem reszta? :lol: Jeśli tak to też tak mam niestety, po wymianie amortyzatorów i tulei to ustąpiło, ale tylko na ok. tydzień, u mnie jesszce jest taki objaw że jak np. ruszam albo dodaje czy odejmuję gaz to się drążek od biegów troche rusza (ok. 1cm)
- Black Spider
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 04 mar 2007, 09:07
A powiedzcie Panowie czy to normalny objaw ze kiedy auto stoi normalnie na kolach to moge poruszyc reka za amortyzator,chodzi mi o jego mocowanie do karoserii na górze,pod maską.Stuków nie mam ale to dziwne wydaje mi sie ze powinien być umocowany do karoserii,a u mnie tak jakby wystawal ponad nadkole...
[ Dodano: 2007-10-06, 18:17 ]
[ Dodano: 2007-10-06, 18:17 ]
tak,tylko po odkreceniu sforznia zmieni Ci sie geometria kół,ale tak czy siak na ustawianie bedziesz musiał jechać.casper87 pisze:mam zamiar wymienic tulejki na wahaczach(dam rade sam w garazu?)
mastach22 napisał "tak,tylko po odkreceniu sforznia zmieni Ci sie geometria kół,ale tak czy siak na ustawianie bedziesz musiał jechać."
ale nie trzeba odkręcać sworznia od wachacza. Odkręcamy go od zwrotnicy i wyjmujemy z wachaczem. Wtedy kąt pochylenia sie nie zmienia. A tulejki żeby wyjąć to dłuższa śruba, dopasowana podkładka, kawałek rurki(bedzie niby ściągacz) i w garażu spokojnie sie robi.
Mnie też puka jak skręca choć trochę kierownicą a silnik ciągnie. Ponad to często drży kierownica oraz lekko pływa na drodze. Sprawdzone wszystko na różnych stacjach i wszystko jest niby ok. Chyba zaczne wymieniać wszystkie tulej po kolei od tyłu do przodu.
Pozdrawiam
ale nie trzeba odkręcać sworznia od wachacza. Odkręcamy go od zwrotnicy i wyjmujemy z wachaczem. Wtedy kąt pochylenia sie nie zmienia. A tulejki żeby wyjąć to dłuższa śruba, dopasowana podkładka, kawałek rurki(bedzie niby ściągacz) i w garażu spokojnie sie robi.
Mnie też puka jak skręca choć trochę kierownicą a silnik ciągnie. Ponad to często drży kierownica oraz lekko pływa na drodze. Sprawdzone wszystko na różnych stacjach i wszystko jest niby ok. Chyba zaczne wymieniać wszystkie tulej po kolei od tyłu do przodu.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 gru 2013, 09:29
- Lokalizacja: Sokółka
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie rozumiem :!:jatkowski1234 pisze:Witam czytam sobie i wyczytałem u mnie jest to stuka wali po wybojach a po szosie buja pomóżcie mi pozdro :-|
Stukać może dużo rzeczy szczególnie z przodu. Trzeba podjechać na szarpaki sprawdzić czy nie ma luzów jak są to je zlikwidować i ustawić zbieżność, i nie będzie bujać po szosie.