Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z 1.9TDI Avant] G28 czujnik położenia wału problem

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
kaszaklabs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05

[B4 1Z 1.9TDI Avant] G28 czujnik położenia wału problem

Post autor: kaszaklabs » 14 gru 2013, 14:43

Witam,

od niedawna auto dziwnie się zachowuje. Podczas jazdy wskazówka obrotomierza opada do 0, zaświeca się kontrolka oleju po czym zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych. Dodatkowo na postoju obroty sam zwiększa cyklicznie, według mnie od ok.900 do 1100.

Odczyt z VAG nie pozostawia wątpliwości, że za takie zachowanie odpowiedzialny jest czujnik położenia wału G28.

1 Fault Found:
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-10 - No Signal - Intermittent

Niedawno "grzebałem" w elektryce auta i chcę się upewnić czy czegoś niechcący nie rozłączyłem. Mam schematy z audi 80 1992 ściągnięte z tego forum.

1. Proszę mi powiedzieć czy to jest czujnik "SPEEDMETER SENDER" (plik "Fig.8: Instr. Clauster (Partial), Oil Press Control Unit") ?

2. Znalazłem info, że czujnik ten znajduje się pod filtrem oleju ale jak go wykręcić by przeczyścić? Czy przy wykręcaniu trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę?

3.Czy jazda z takim problemem jest mocno niekorzystna dla auta?

Dzięki z góry za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1Z 1.9TDI Avant] G28 czujnik położenia wału problem

Post autor: Krzysiek 84 » 14 gru 2013, 16:34

kaszaklabs pisze: 2. Znalazłem info, że czujnik ten znajduje się pod filtrem oleju ale jak go wykręcić by przeczyścić? Czy przy wykręcaniu trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę?
Najlepsze dojście do niego jest gdy zmieniasz olej i masz wykrecony filtr oleju, jest on przykręcony śrubką na imbus.
Zwróć uwagę czy jest cały przewód bez przetarć i przy samej kostce sprawdź tez i usuń z cewki opiłki.
Skasuj błąd i obserwuj czy powraca.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 gru 2013, 17:03


kaszaklabs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05

Post autor: kaszaklabs » 15 gru 2013, 15:11

Dzięki za informacje. Po wstępnych oględzinach okazało się, że przewód jest w trzech miejscach przetarty aż do żył. Jest to przewód 2-żyłowy ekranowany(w oplocie). Gdzie kupić taki przewód odporny na wysoką temperaturę? Przypuszczam, że zwykły przewód kupiony w elektronicznym nie będzie ze względu na izolację, która może się stopić. Poprawcie mnie jak się mylę.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 15 gru 2013, 18:22

no i musi byc odporny na olej, i plyn chodzacy ktory troche jest zracy, najlepiej idz na szrot i znajdz dawce, i bedziesz mail ori kabelek

kaszaklabs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05

Post autor: kaszaklabs » 16 gru 2013, 10:09

Zamiennik jakiej firmy według Was będzie najlepszy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl