Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC LPG] Problemy z silnikiem

Wszystko co tyczy się silników V6
affek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 paź 2012, 18:11

[ABC LPG] Problemy z silnikiem

Post autor: affek » 17 gru 2013, 18:16

Witam
Posiadam ABC z lpg
Po pierwsze bardzo ciężko jest mi odpalić samochód (czy zimno czy ciepło)mówię o benzynie, odpala dopiero za 3-4 razem, następnie po odpaleniu bardzo ciężko chodzi na benzynę wskakuje ledwo na 1000 obrotów ale przy dodawaniu gazu dochodzi do 3 tyś i to jest max jaki może wykręcić silnik, jak się go trochę pogazuje to przekroczy tą magiczną granicę i powyżej 3 tyś już normalnie lata, chwilę pochodzi dostanie z 70 stopni po czym załącza się gaz i tu auto wskakuje na jakieś 1300-1400 obrotów (tak jakby ssanie?) momentalnie łapie temperaturę 90 stopni po czym grzeje się coraz bardziej a wentylatory się nie włączają dostaje koło 100 stopni i dopiero wtedy załączają się wentylatory.
Macie może jakieś rady?
Bo z forum wyczytałem i na razie widzę że muszę wymienić czujnik temperatury ale czy coś jeszcze? Czujnik wentylatorów ? Od którego czujnika zależy kiedy się włączają wentylatory? Może termostat?
P.s. Gdy staram się jeździć na benzynie to tak jakby traci moc, na gazie nie ma tego problemu jedynie podwyższone trochę obroty tak jak pisałem ale to też do pewnej temperatury bo przy 95 stopniach "ssanie" się wyłącza i jest standardowo ok. 1000obr.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2014, 20:12 przez affek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 17 gru 2013, 18:58

affek, sprawdź czy rozrząd jest dobrze ustawiony, bo to też może być objaw takiego ciężkiego odpalania, kable i świece w jakim są stanie??

affek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 paź 2012, 18:11

Post autor: affek » 17 gru 2013, 19:30

Po zakupie wszystko świetnie latało 2 miesiące i gaz i benzyna, dzieje się tak od jakiś 3 tygodni, raz było tak że gaz mi się skończył i benzyny było mało i po tym incydencie dzieją się takie herezje jeśli chodzi o odpalanie itp, bo wentylatory tak od początku mają, dlatego uważam że to nie rozrząd nikt go nie dotykał.
co do kabli i świec to gaz mocno jest wyczulony na to a nie strzela ani nie szarpie

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 17 gru 2013, 19:40

Cześć :-) Właśnie myślałem o Tobie Puszek czytając temat kolegi to i pozdrawiam.Miałem zadać pytanie co było robione lub co jest w planach. Odziwo pomyślałem co Ty oraz zainteresowałbym się czujnikami (wtyczkami może tylko zaśniedzone) położenia wału Halla tym na korbowodzie oraz na kole zamachowym.Co do temperatury to ciekawi mnie jak jest ciepły dolny wąż od chłodnicy jeśli jest coś koło 90 stopni oraz czy grzeje w środku przy tej temperaturze jak trzeba.Pozdrawiam :-)

[ Dodano: 2013-12-17, 19:52 ]
Mało paliwa hmm a co z pompą paliwową może wyskoczył jakiś błąd albo nie domaga.Może to nie pomóc ale warto spróbować.Odłączasz akumulator na noc plusową i dla większej pewności minusową klemę.Następnie przekręcasz z dwa razy stacyjkę jakbyś chciał zapalić żeby cały prąd zszedł z całej instalacji.Rano składasz wszystko, dajesz zapłon. Odczekaj aż się komp załaduje po czym jeszcze raz wyłącz zapłon i zapal auto. Pozdrawiam :-)

affek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 paź 2012, 18:11

Post autor: affek » 17 gru 2013, 20:28

Ojeju to tak dla pewności mam sprawdzić 3 czujniki tak ? Znajdę na forum gdzie je znaleźć? I ten manewr z akumulatorem ? :) Dziękuję bardzo wam za pomoc!

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 17 gru 2013, 22:19

Jest parę tematów co dokładnie i gdzie szukać nawet razem ze zdjęciami.To z aku zrób jako pierwsze jest to tak zwany reset domowy tylko zrób jak pisałem.Po odłączeniu klem przekręć z dwa razy zapłon i zostaw na noc.Opisz moje pytanie co do kwestii temperatury.Pozdrawiam :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 gru 2013, 22:31

Tutaj na 10 stronie: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF
Masz czujniki g4, g28 i g40
Hall (G40) po odpaleniu nie wpływa na pracę silnika (można go odłączyć a silnik daje będzie pracował). A od czujników indukcyjnych mogę być cyrki ale jak na gazie dobrze chodzi a na benzynie nie to raczej ni ich wina.

Co do sprawdzenia pompy paliwa to najlepiej zobaczyć wężem powrotnym idzie paliwo. Jeśli idzie to znaczy że pompka daje wystarczające ciśnienie i regulator utrzymuje odpowiednie ciśnienie w listwie a resztę wypuszcza. http://imageshack.us/a/img18/944/vhlv.png
Lepsze byłoby sprawdzenie ciśnienia manometrem bo od razu by było wiadomo czy regulator ciśnienia dobrze działa. Sprawdź też czy regulator nie leje paliwem do kolektora przez wężyk podciśnienia.

I jak kolega wcześniej wspomniał możesz zrobić test z odłączeniem akumulatora to pomoże wyeliminować źle ustawioną instalacje gazową która rozstraja sterowni benzyny, który później źle podaje benzynę.

Od wiatraków masz osobny czujnik na chłodnicy.

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 17 gru 2013, 22:52

Filtr paliwa wymien pewnie zawalony mułem i słaby przepływ bp pompa paliwa tez sie kłania

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 18 gru 2013, 10:45

Nie zbyt przepadam za językiem niemieckim choć jeżdżę niemieckim autem.Książka jak myślę pasuje też pod AAH i sobie ściągnąłem więc dzięki jedwabiste ALDI. Korzystam do tego silnika z książki Sam napr... Audi A4 ale wiedzy nigdy za mało cha cha.
Myślę że może mu przymulać termostat i za późno się otwiera lub nie do końca to robi.Przy wymianie rozrządu założyłem nowy Wahlera dedykowany temu silnikowi który zresztą był.Drugie co mi się nasuwa na myśl że może mieć zamulony układ chłodzenia.Kanały w chłodnicy mogą być nie drożne,może gdzieś przepuszcza?Ja po trzech miesiącach od kupna miałem podobnie z temp,zaczęła w końcu sączyć bokami aż szczeliła całkiem.Kupiłem zamiennik za 300zł(dobra cena),ma nawet grubsze kanały i śmiga do tej pory.Temperaturę od tej pory utrzymuje 90stopni.Oraz ten nieszczęsny czujnik temperatury załączania wentylatorów który można by było na początku sprawdzić.Z doświadczenia wiem że potrafią robić cuda a i rozbieżność działania po sklepach jakie proponują duża.
Wesołych Świąt panowie i Szczęśliwego Nowego Roku :-)

affek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 paź 2012, 18:11

Post autor: affek » 18 gru 2013, 18:33

witam za wasza rada sprawdzilem weze wszystkie weze gorne odchodzace od chlodnicy sa cieple natomiast z nawiewu nie leci cieple powietrze teraz robie ten manewr z akumulatorem pozdro!

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 18 gru 2013, 21:21

Noo hmm mają być gorące czyli patrząc od przodu maski ten z lewej jest nie tak gorący jak ten od strony kierowcy.A tak apropos może mieszkasz gdzieś w nowosądeckim to Ci trochę pomogę.Teraz tak robiłeś rozrząd czy był robiony,chyba nie? Więc pewnie będzie to Cię czekało.Termostat na pewno,pompa wody oraz reszta.Polecam zestaw INA oraz pompę SKF.Ale to jest kraknie na ślepo i kurcze nie zrobiłeś jeszcze resetu aku/kompa no to pięknie.Pozdrawiam :-)

affek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 paź 2012, 18:11

Post autor: affek » 19 gru 2013, 01:14

Witam
Niestety mazowieckie, ale bardzo dziękuję za chęć pomocy!
Co do wody troszkę się zdenerwowałem całą sytuacją i postanowiłem zrobić mały remont, znalazłem w piwnicy zbiorniczek wyrównawczy i korek w dużo lepszym stanie niż te co miałem, wszystko uszczelniłem powymieniałem węże, obejmy, przetarłem czujniki związane z wodą i temperaturą i o dziwo po jeździe testowo/odpowietrzającej (ok. 30km) nie podniósł się wyżej niż 90 stopni jutro okaże się dopiero jak to wygląda na dłuższych trasach. Tak samo ogrzewanie zaczęło grzać jak szalone! :) Dodam jedynie że płyn w zbiorniczku był bardzo brudny a jeździł raptem miesiąc ?
Natomiast zwiększył się problem z odpalaniem samochodu i jego chodzeniem na benzynie, co prawda zrobiłem manewr o którym mówiłeś lecz nie mogłem go dziś zrobić na całą noc jedynie na jakieś 4-5h no to niestety nie przyniosło prawie żadnego rezultatu... Wręcz odpaliłem przejechałem z 10 km na stacje zgasiłem auto, zatankowałem wracam za 5 min a tam ciemność... tak jakby samoistnie odłączył się akumulator... nie rozumiem wyjąłem/włożyłem kluczyk i już załapał ale miałem wszystko zrestartowane (radio zegarek)
Co do palenia na benzynie obawiam się że to filtr paliwa... Tak jak mówiłem miałem niesprawny wskaźnik paliwa i raz przeholowałem do takiego stopnia że auto wręcz gasło na benzynie myślę że po prostu filtr zassał syf który osadził się na dnie zbiornika przez tyle lat.
Co o tym sądzicie?

Co do rozrządu... nie wiem kiedy był robiony, pasek z tego co kilka mechaników go obejrzało trochę przejechał, nie ma jakiejś tragedii ale wypadałoby wymienić, więc pewnie i pompę wody etc. Tylko teraz święta itp 3 tygodnie nie mam kiedy tego zrobić mam nadzieje że nic się nie wydarzy, nie powinno przynajmniej :-(

Myślałem też, że może uszczelka pod głowicą poszła że tą wodę bierze ale żadne objawy na to nie wskazują nie ma bąbelków, białego dymu, węże nie są napuchnięte jak na razie,
ciśnienie oleju idealnie 2.5 bar, wymieniany niedawno, nigdzie się nie sączy ani nic więc myślę że silnik, uszczelka itp w dobrej kondycji, tylko dlatego dłubie przy tym autku że serce ma chyba w miarę zdrowe :)
Pozdrawiam!

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 19 gru 2013, 21:20

No to przynajmniej jeden problem zrobiłeś- układ chłodzenia :-) Po jakimś czasie dokręć wszystkie obejmy na ciepłym, lepiej będą trzymać.Mnie po wymianie przepuszczały przy trójnikach. Tak mi przyszło na myśl po tym CPN-nie a co z masą silnika i klem?Sprawdź je dobrze może coś z nimi nie tak.Jak kupiłem swój wóz to sprawdziłem też wszystkie przekaźniki czy nie były jakoś bardzo zaśniedziałe i inne pierdółki.A i zobacz na ten filtr paliwa bo to może być to lub faktycznie pompa paliwa jak pisał Aldi

affek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 paź 2012, 18:11

Post autor: affek » 21 sty 2014, 00:29

aldi mógłbym prosić o jakiś bardziej szczegółowy opis jak to wszystko posprawdzać ? bo nie chcę w ciemno kupować pompy paliwa nowej

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 sty 2014, 12:31

Co do pompy paliwa to odkręcasz przewód od regulatora ciśnienia który zaznaczyłem na zdjęciu w mojej poprzedniej wiadomości. Nakładasz w jego miejsce jakiś gumowy wąż aby łapać paliwo do butelki. Jak włączysz zapłon powinno lecieć stamtąd paliwo podczas odpalania i pracy też powinno lecieć. Po zakończeniu możesz wlać paliwo do baku. Albo znajdź warsztat w którym sprawdzą ci ciśnienie paliwa manometrem.

Co do akumulatora to odłącz go na noc i na drugi dzień podłącz i zobacz jak odpali.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl