[B4 1,9TDI 1Z] Czy warto zmienić turbo na T15??
Panowie, ja na waszym miejscu zamiast pakoać T15 bo jest "dziura" to bym zmienił zawartość pamięci ECU, koszt podobny tylko auto powtem dwa razy lepiej jeździ.
robiłem koledze marcin87 o ile dobrze nick pamiętam zamiast przesiadki z osprzętu Boscha na pierburga, zrobiłem Mechanikę, jakoś na turbodziurę nie narzekał, T2 pompowało juz jakies 0,5bara przy obrotach około 1500-1600rpm, auto było bardzo elastyczne, i ekonomiczne, spalanie przy mojej jeździe zanim je ustroiłem wachało sie w okolicach 4,5l miasto około 6l.
także niech mi nikt nie mówi że to turbo jest za duże, poprostu przy T15 sft w pierburgu jest tak zrobiony że zanim sie pojawi doładowanie, paliwa jest mniej podlewane i jest wcześniejszy kąt wtrysku co nie sprzyja szybkiemu wstawaniu turba.
robiłem koledze marcin87 o ile dobrze nick pamiętam zamiast przesiadki z osprzętu Boscha na pierburga, zrobiłem Mechanikę, jakoś na turbodziurę nie narzekał, T2 pompowało juz jakies 0,5bara przy obrotach około 1500-1600rpm, auto było bardzo elastyczne, i ekonomiczne, spalanie przy mojej jeździe zanim je ustroiłem wachało sie w okolicach 4,5l miasto około 6l.
także niech mi nikt nie mówi że to turbo jest za duże, poprostu przy T15 sft w pierburgu jest tak zrobiony że zanim sie pojawi doładowanie, paliwa jest mniej podlewane i jest wcześniejszy kąt wtrysku co nie sprzyja szybkiemu wstawaniu turba.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
to juz ktorys raz jak wlasnie slysze ze T2 nie jest takie zle, gabarytami do T15 to widac golym okiem ze wiekrze, tylko sie np zastanawiam nad "rentownoscia", na allegro znalazlem wlasnie za jakies 400zl,
liczmy 500zl z drobiazgami - +0,2bara (w stosunku do mojej T15) :roll:, mam na mysli ze za taka kase, nie wielki?! przyrost chyba
liczmy 500zl z drobiazgami - +0,2bara (w stosunku do mojej T15) :roll:, mam na mysli ze za taka kase, nie wielki?! przyrost chyba
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Ja uważam że nie opłaca się zmieniać t2 na t15 chyba że ktoś chce jeździć na seryjnym sofcie, jeśli ktoś modzi powyżej 120KM to t15 będzie blokadą przy 130KM, polecam pooglądać wyniki z hamowni 1z po modach na org. T15, zwróciłem uwagę że moment obrotowy jest spory da się osiągnąć 320-330Nm i od doku bardzo raptownie narasta (co często czuć na plecach) ale po osiągnięciu max wartości nie utrzymuje zbyt dużej wartości, szczególnie po przekroczeniu 3500obr. leci na łeb, moc max uzyskiwana jest przy ok. 3400-3600obr. A później także spada.
[ Dodano: 2013-12-14, 08:15 ]
_Dave, 400zł to dużo za T2 ja jedną dostałem od kuzyna a drugą kupiłem za 250 zł od kolegi ale dostałem razem Downpipe, spływ oleju, kolektor a przewód od Turbo do Ic dokupiłem za 20zł jakieś 2tyg. Temu była t2 za 160zł na tablicy ale poszła chyba,
Mam pytanie co do podmianki turba, chciałbym się upewnić czy T2 będzie dobrze sterowane n75 z pierburga czyli zostawię przewód dolotowy od t15 z rurką podciśnienia do n75 ??
[ Dodano: 2013-12-14, 08:15 ]
_Dave, 400zł to dużo za T2 ja jedną dostałem od kuzyna a drugą kupiłem za 250 zł od kolegi ale dostałem razem Downpipe, spływ oleju, kolektor a przewód od Turbo do Ic dokupiłem za 20zł jakieś 2tyg. Temu była t2 za 160zł na tablicy ale poszła chyba,
Mam pytanie co do podmianki turba, chciałbym się upewnić czy T2 będzie dobrze sterowane n75 z pierburga czyli zostawię przewód dolotowy od t15 z rurką podciśnienia do n75 ??
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Wszystko zależy chyba jeszcze kto jaki styl preferuje czy ogień w wyższych partiach obrotów czy od samego dołu...
Nie jeździłem na dobrej T2(tak mi się przynajmniej wydaje) więc ciężko porównać i cały czas chcę żeby ktoś mnie tym przewiózł albo pokazał filmik ;d Krzysiu chyba się nie doczekam?:>
Ja tam prędkości większych niż 140 nie łapię z reguły... Dla mnie t15 jest ok bo łapie od razu fajnie. U mnie licznikowe 210 z lekkiej górki było złapane i 4,5k obrotów - koniec skrzyni - tak jednorazowo sprawdziłem z ciekawości Do 160idzie bardzo ładnie do 180 jeszcze ujdzie ale potem już biednie.
Nie jeździłem na dobrej T2(tak mi się przynajmniej wydaje) więc ciężko porównać i cały czas chcę żeby ktoś mnie tym przewiózł albo pokazał filmik ;d Krzysiu chyba się nie doczekam?:>
Ja tam prędkości większych niż 140 nie łapię z reguły... Dla mnie t15 jest ok bo łapie od razu fajnie. U mnie licznikowe 210 z lekkiej górki było złapane i 4,5k obrotów - koniec skrzyni - tak jednorazowo sprawdziłem z ciekawości Do 160idzie bardzo ładnie do 180 jeszcze ujdzie ale potem już biednie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... f&start=28
tu masz na t2 149KM I 340Nm
tu masz na t2 149KM I 340Nm
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Przyspieszanie w 1z+ z T2 wygląda tak
-1000RPM - :?:
-1200RPM - :?:
-1400RPM - :?:
-1600RPM - :?:
-1800RPM - :?:
-2000RPM - :?:
-2200RPM -
-2400RPM -
-2600RPM -
-2800RPM -
-3000RPM - :mrgreen:
-3200RPM - :mrgreen:
-3400RPM - :mrgreen:
-3600RPM - :mrgreen:
-3800RPM - :mrgreen:
-4000RPM -
-4200RPM - :-|
-4400RPM - :-|
-4600RPM -
-4800RPM - :cry:
-5000RPM - :cry:
-5200RPM - :cry:
-1000RPM - :?:
-1200RPM - :?:
-1400RPM - :?:
-1600RPM - :?:
-1800RPM - :?:
-2000RPM - :?:
-2200RPM -
-2400RPM -
-2600RPM -
-2800RPM -
-3000RPM - :mrgreen:
-3200RPM - :mrgreen:
-3400RPM - :mrgreen:
-3600RPM - :mrgreen:
-3800RPM - :mrgreen:
-4000RPM -
-4200RPM - :-|
-4400RPM - :-|
-4600RPM -
-4800RPM - :cry:
-5000RPM - :cry:
-5200RPM - :cry:
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
No właśnie podobnie jest w c4 przy silniku ael w standardzie... nie wiem jaka tam jest turbina k14? - tragedia jak dla mnie. Wciskam pedał - stoję... w T15 wciskam i od razu jadę i to sobie cenię - fakt, że szybciej się kończy ale do tych 3,2k bardzo ładnie ciągnie już od ~1,6k Co oczywiście ma swoje wady i zalety...ignac112 pisze:Przyspieszanie w 1z+ z T2 wygląda tak
-1000RPM - :?:
-1200RPM - :?:
-1400RPM - :?:
-1600RPM - :?:
-1800RPM - :?:
-2000RPM - :?:
-2200RPM -
-2400RPM -
-2600RPM -
-2800RPM -
-3000RPM - :mrgreen:
-3200RPM - :mrgreen:
-3400RPM - :mrgreen:
-3600RPM - :mrgreen:
-3800RPM - :mrgreen:
-4000RPM -
-4200RPM - :-|
-4400RPM - :-|
-4600RPM -
-4800RPM - :cry:
-5000RPM - :cry:
-5200RPM - :cry: