Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK 115KM] Dławi się i nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Mosiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 wrz 2013, 13:28
Lokalizacja: Lubin

[B4 2.0 ABK 115KM] Dławi się i nie odpala

Post autor: Mosiek » 19 gru 2013, 15:46

Witam serdecznie forumowiczów i sympatyków Audi. Na wstępie proszę o wyrozumiałość jako że to mój pierwszy temat <mikolaj>

W związku z moim problemem poszukałem trochę na forum i znalazłem podobny do tego tematu problem. Silnik mam z LPG firmy brc.

https://audi80.pl/b4-20-abk-szarpani ... t64217.htm

Różnica polega na tym, że auto nie tylko nie odpala, ale wcześniej gdy zdążyło jeszcze odpalić, pochodziło chwile mając jakiś dziwny ponury dźwięk i zadławiło się. Teraz z każdą próbą odpalenia na moment zapala, po czym odrazu gaśnie. Oto krótka historia mojej audi z dwóch dni:

Po zatankowaniu wczoraj miałem strzał gazu. Zrobiło mi dziure w gumie od dolotu. Dotoczyłem się do domu, gumę zdjąłem i pokleiłem pęknięcie, teraz jest szczelna.
Rano zamontowałem wszytko, autko odpaliło, pochodziło bardzo ładnie i równo przez minute i zgasło. Po kolejnych próbach było już tylko chwilowe odpalenie i natychmiast dławiący się silnik :(
A teraz moje spostrzeżenia:

-wczoraj jak zdejmowałem gumę dolotową, zauważyłem że była w środku spora wilgoć,
- w odmie (tym grzybku) zrobił się jakiś glut ;/ również jest tam mokro,
- planuję sprawdzić dziś przepływke i filtr powietrza czy nie jest zawilgocony.

Dodam tylko bo nie wiem czy to ważne ale miałem wymieniany juz kompletny rozrząd oraz ustawiany zapłon. Do tej pory wszystko było ok. Jestem zielony w mechanice ale bardzo chce nauczyć się jak najwięcej o tym silniku. Audiczki nie zamienię na nic innego choćbym miał wszystko powymieniać :) Niestety przeszkadzają fundusze i niewiedza w mechanice.

Prosiłbym o jakieś sugestie pomysły, co jeszcze mogę sprawdzić? Chciałbym wkońcu pojawić się na którymś zlocie na dolnymśląsku, ale zawsze coś musi paść :/
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 gru 2013, 15:53

Mosiek pisze:Prosiłbym o jakieś sugestie pomysły, co jeszcze mogę sprawdzić?
jak miałeś strzał to zapewne przepływka poszła, no i oczywiście układ WN do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
Mosiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 wrz 2013, 13:28
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Mosiek » 19 gru 2013, 16:04

PieterB pisze:
Mosiek pisze:Prosiłbym o jakieś sugestie pomysły, co jeszcze mogę sprawdzić?
jak miałeś strzał to zapewne przepływka poszła, no i oczywiście układ WN do sprawdzenia.
Jak sprawdzic układ WN? od czego zacząć? :)
Przepływke sprawdze i napisze rezultat. a co może być przyczyna tej wilgoci i gluta w odmie? To jest właśnie przyczyna walniętej przepływki? Dziękuje za wczesniejsza odpowiedź, powoli zbliżamy sie do zlokalizowania usterki, niestety drogiej :( (przepływka z tego co widzę koszt 300zł + )

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 gru 2013, 16:27

Mosiek pisze:Jak sprawdzic układ WN? od czego zacząć? :)
przewody, paluch i kopułka, poszukaj jest tu sporo tematów opisujących to co trzeba zrobić i jak sprawdzić. Przewody możesz popsikać lekko wodą najlepiej w nocy wtedy widać jak przeskakuje iskra, co do paluch i kopułki to jak mocno wypalone to wymiana.
Mosiek pisze:a co może być przyczyna tej wilgoci i gluta w odmie?
zwykle najtańszy olej czyli mineral lub niedogrzany silnik.
Przepływkę możesz próbować regenerować tu masz temat https://audi80.pl/audi-80-b4-abk-nie ... 251,60.htm

Awatar użytkownika
Mosiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 wrz 2013, 13:28
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Mosiek » 19 gru 2013, 16:42

Ok, dziękuje za wskazówki i biorę sie za diagnostykę :) Po zrobieniu powyższych rzeczy napisze jak poszło i czy wszystko już ok :) Być może dojdzie tez termostat do wymiany jeśli to niedogrzany silnik.

[ Dodano: 2013-12-23, 10:34 ]
Termostat kupiłem, odma wyczyszczona, reszta przewodów też. Jestem w trakcie dobierania przepływomierza. Pytanie do forumowiczów, czy taki przepływomierz podejdzie?
Rok Produkcji: 1995 1996 1997 1998 1999
PRODUCENT: HITACHI
OZNACZENIE: 050133471A

Dodam że moja Audi jest z 1993 roku a ori miałem z Bosha

[ Dodano: 2014-01-07, 11:10 ]
Rozwiązanie problemu nadeszło :) Sprawdziłem wszystko z pomocą kolegi, który nieco bardziej ode mnie zna się na tego typu naprawach. Zapłon jest ok, przepływka ok. Już nam ręce opadały bo sprawdzaliśmy chyba wszystko co było możliwe, (kilka dni w garażu i niemała ilość trunków uspakajających) aż wyszło an to, że... Pompa paliwa a właściwie styki, które były zaśniedziałe. Nie dostawała prądu, lub tylko na kilka chwil (stąd te odpalanie na chwile dławienie się i gaśniecie) wystarczyło przeczyścić styki, wpiąć i moja czarna perełka chodzi jak marzenie :) Przy okazji wymieniłem termostat, bo autko sie nie dogrzewało, oraz filtr paliwa i powietrza. Okazuje się, że nasze audi potrafią czasem czynić drobne psoty, dlatego zawsze zaczynajcie od rzeczy najtańszych i najbardziej błahych :) Dziękuję za pomoc i temat do zamknięcia :) Lece sprawdzić kiedy jakiś zlocik ;) Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl