[80 B4 ABK] Światła dzienne a spalanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
[80 B4 ABK] Światła dzienne a spalanie
Siemka , mam takie pytanie , myślę aby założyć światła dzienne , ze względów po 1.aku nie dostaje tak po dupie , a po 2 spalanie , mam do szkoły 3-3.5km , jak jade na normalnych światłach to po pierwsze alternator i aku dostaje po dupie bo nie nie zdąży się doładować a po 2 spalanie jest wyższe na takich odcinkach . Moje pytanie do Was czy świał dzienne dużo zmniejszą spalanie w ABK +LPG IIGEN , oczywiście nie jestem głupi i nie liczy na 2-3l na 100km ale moze ten 1l ? czy też nie ma opcji ?Ogólnie napiszcie jakie wy zaobserwowaliście spadki w spalaniu jeżdżąc na światłach dziennych w swoich autkach
Ostatnio zmieniony 20 gru 2013, 21:07 przez Damian80b4LDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
BzduraDamian80b4LDZ pisze:1.aku nie dostaje tak po dupie
jeszcze większa bzduraDamian80b4LDZ pisze:mam do szkoły 3-3.5km , jak jade na normalnych światłach to po pierwsze alternator i aku dostaje po dupie bo nie nie zdąży się doładować
Przy takich odcinkach 2-3km to znikome nawet nie zauważysz. Bo i tak silnik w trybie grzania.Damian80b4LDZ pisze:Moje pytanie do Was czy świał dzienne dużo zmniejszą spalanie w ABK
Teoretycznie oszczędności nie ma światełka kosztują. A ta nagonka to tylko przez producentów na lepszą sprzedaż.
Oszczędności że świateł led to taki chwyt marketingowy. Przy ledach jak 0,5 litra ci wyjdzie to jesteś mistrzem. A jak chcesz zaoszczędzić to takie odcinki to na piechotę się pokonuje. A co do akumulatora to taka praca wydłuża jego żywotność nawet. Tylko trzeba pamiętać o podpięciu go do prostownika raz na jakiś czas. A alternator owszem obrywa trochę ale to normalne. Jak jedziesz to i dmuchawe używasz a do tego ogrzewanie tylnej szyby i alternator też obrywa. Ja sam w warsztacie zamontowałem dużo tego bądziejstwa i jakie było zdziwienie klienta że spalanie mu nie spadło tak dużo jak gdzieś wyczytal.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Panowie naprawde nie potrafia liczyć watów czy tylko komuś odradzają? Zużycia nie trzeba liczć w za osczedzonych litrach paliwa, tylko w lepszej kondycji akumulatora, dłuższej żywotności zarówek i alternatora, oraz mniejszego zapotrzebowania prądowego. Swiatła to 110w przod + tył wiec wyjdzie około 150w w porównaniu do 10-15W. Mowie tylko o oswietleniu.
Waty watami ale co do tego ma oszczędność żarówek? Jakbyś kolego dużo tego przerobił to byś wiedział że te ledy to do kosza się tylko nadają. Zresztą wystarczy popatrzeć na to co jeździ po naszych drogach. Nawet philipsy się sypią. I potem to mruga albo wogóle nie święci i 200 do kosza. Super mi oszczędność jak w tym czasie wymienię 2 żarówki za 15 zł. Wiem jak to wygląda ale są gusta i guściki. A o gustach się nie dyskutuje. A powiem że oszczędności z tego wręcz nie zauważalne. Decyzja należy do właściciela.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To licz dokłądnie przód 2x55 tył 2x5 to jest 120W w tym - 10W led to da tylko oszczędności 110Wkarolas123 pisze:Swiatła to 110w przod + tył wiec wyjdzie około 150w w porównaniu do 10-15W. Mowie tylko o oswietleniu.
Tylko to jest oszczędność mocy pozornej bo i tak te samo paliwo i te same obciążenia alternatora bo ta zaoszczędzona moc pójdzie w ładowanie aku i tu też jest problem bo szybkie ładowanie tez prowadzi do jego uszkodzenia.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Jarewa, przeciesz naładowany akumulator nie przyjmuje prądu, co powoduje mniejsze obciazenie silnika alternatorem. Sugerujesz ze w momencie poczatkowych minut pracy 50A pompowane w akumulator robi roznice niz 70A? Tak samo uszkadza akumulator. Zapominacie tez o odblysnikach w lampach które w audi 80 wypalaja sie dość szybko.