Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] termostat czy uszczelka pod głowicą?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 gru 2013, 13:46

co do termostatu sprawa maglowana x razy opinnie tez różne,ja u siebie firmy WAHLER zmienialem bodajże 3-4 w roku non stop silnik na nich nie dogrzany kupilem ori firmy juz nie pamietam ale była to firma 3 literowa i ok 2 lat chyba jak nie dłużej na nim jezdze i jest ok
co ori to ori

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 22 gru 2013, 14:38

tomek1982 pisze:kupilem ori firmy juz nie pamietam ale była to firma 3 literowa
?? Ori to chyba vw/oooo w tym wypadku jak kupowałem oem do hondy. To tylko torebki były z numerami i logiem hondy. A w środku na elementach nieraz brak oznaczeń.

Tu otwarcie termostatu. Nie wiem ile powinno być prawidłowo oraz jak jest temperatura.
Obrazek

Obrazek

Wyposażę się w termometr i sprawdzę.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 24 gru 2013, 22:19

Co do zapowietrzonego układu to jak mechanik zalał mi nowy płyn po wymianie termostatu, układ był zapowietrzony i to sporo. Odpowietrzeniu utrudniało to że ten odpowietrznik który jest na wężach idących do nawiewu jest zatkany zardzewiały czyli nie sprawny.
Temperatura szła w górę i mogłem go zagotować ale w porę zareagowałem, chłodnica zimna, wentylator nie chodził.
Trzeba było odpowietrzać korkiem od wlewu. Co jakiś czas dolewać płynu odkręcać i tak w kółko. Swoją drogą muszę coś zrobić z tym odpowietrznikiem.

Co do mojego tematu to też brałem pod uwagę czujnik temp. tylko wydaje mi się że jak jadę to i tak powietrze z ogrzewania jak by się schładzało również.

Jeszcze jedno pytanko co do węża tego grubego co wychodzi z trójnika do chłodnicy od góry. Podczas rozgrzewania rano do pewnej temperatury wyczuwalne jest ciepło ale tylko u góry węża. Jego spodnia część jest chłodna. Czy to mały obieg tak działa czy dalej jest trochę zapowietrzony czy coś innego??

[ Dodano: 2013-12-24, 22:25 ]
Jeszcze jedno, kiedy był zapowietrzony i chodził, wskazówka temp pokazywała wysoką temp ok 90 95. Ręką węże były niemożliwe do złapania. Czujnik jak by chodził jak trzeba.

Dodatkowa informacja, pierwsze nagrzanie wentylator włącza się dopiero jak wskazówka od temp podniesie się do ok 80 85 stopni. Kolejne cykle wentylatora są na ok 70.

jony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lip 2007, 19:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jony » 08 lut 2014, 17:45

Generalnie odpowietrzenie jest skuteczne jak na postoju auto ma otwarty korek od wlewania płynu. Czeka się wtedy jak przelewem zaczyna wlewać się płyn do zbiorniczka i do momentu załączenia się wentylatora. Dodatkowo ustawia się ogrzewanie na max i sprawdza się ręką czy leci ciepłe powietrze. Jeśli wentylator na chłodnicy się załącza a powietrze z nagrzewnicy jest chłodne należy lekko zsunąć lewy wąż i wypuścić powietrze. Jesli po tych zabiegach nadal jest coś nie tak trzeba sprawdzić korek od zbiorniczka czy się otwiera (duże ciśnienie w układzie). Korek ten jest odpowiedzialny za prawidłowe ciśnienie w układzie chłodzenia i może się objawiać tym że albo się nie dogrzewa lub przegrzewa. Gdy układ prawidłowo reaguje na nagrzewanie a nadał na tablicy zegarów źle wskazuje to walnięty jest czujnik temperatury bądź zegary lub zaśniedziałe połączenie na wtyczce czujnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl