[80 B4 1,9TD AAZ/inne diesle] Przekaźnik świec żarowych
Cobra ja tez myślę, że są 2 przekaźniki i ten drugi ma coś wspólnego z brzęczkiem. Gdy włączę zapłon automatycznie rozłącza załączanie świec przez drzwi, ma to sie tak do siebie, jak brzęczek przy włączonych światłach i kluczyku w stacyjce. Byłem z tym nawet u najlepszego elektryka z całej wsi i on stwierdził, że to nie jest żadna wada tylko opcja komfort. Nie wiem co o tym sądzić bo nie widziałem schematu tego urządzenia, ale na pewno połączenie między przekaźnikami to nie jest wynik jakiegoś przypadkowego zwarcia(chyba, że nastąpiła ewolucja mojej bryki)
cobra pisze: a STOPy mi również świecą się bez kluczyka (choć do 21.112007 byłem przekonany że wyłącznie z załączonym zapłonem)
nie wiem czy dobrze rozumiem-chodzi wam o to,że jak wciśnie się pedał hamulca z wyłączonym zapłonem to świecą stopy? jeśli tak, to w każdym samochodzie niezależnie od marki tak jest.
może się przyda
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ec#1528429
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ec#1528429
VISION-Dzięki trochę mnie ten link od ciebie uspokoił aczkolwiek dalej mi to nie dawało spokoju i pojechałem do serwisu AUDI VW. Tamci diagności o opcji moduł komfortu w życiu nie słyszeli. Ale ja ich nie biorę całkiem na poważnie, bardziej polegam na PKA 80+AKP.
Dalej czekam na schemat. I z góry dziękuję.
Dalej czekam na schemat. I z góry dziękuję.
Vision-Dzięki o coś takiego mi chodziło, będę musiał to wydrukować i przejechać sie jeszcze raz do serwisu. Aczkolwiek i tak zawsze uważałem, że w serwisie to oni umieją naprawiać tylko nowe bryki, które są jeszcze na gwarancji. Bo ze starszą bryką to nie wiedzą co robić i ile wziąć za naprawę bo byle jaka naprawa mogłaby przekroczyć wartość samochodu.
chwila, chwila ja go założyłem i nie chcę go jeszcze zamykać <ok>Zen pisze:I stała się jasność myślę, że temat z podgrzewaniem już można zamknąć. Za pomoc serdecznie dziękuję myślę, że nie tylko mi to spędzało sen z oczu. Dobranoc <ok>
Vision, dzięki za te skany, skąd one dokładnie są? Gdzie mieści się moduł sterowania podgrzewaniem świec żarowych w AAZ? (nie chodzi mi o przekaźnik, ale moduł)
Właśnie dziś zauważyłem to w swoim AAZcie. otworzyłem, wsiadłem, zamknąłem drzwi i po ok. 20sek. było słychać tyknięcie przekaźnika jak rozłącza obwód do świec żarowych. Identycznie jak sie już przekręci kluczyk w pozycję grzania świec. Pomimo tego, że kontrolka już zgaśnie to po ok. 20sek. cyka ten przekaźnik.Zen pisze:Odnośnie grzania świec , gdy rano otworzę drzwi od strony kierowcy to po zamknięciu automatycznie zaczynają grzać świece . Nadmieniam , że kluczyk nie jest w stacyjce i działa tylko na drzwi kierowcy . Czy to właściwe zjawisko? Ps. Dowiedziałem się ,że światła stop mają działać bez kluczyka.
Mam jeszcze takie pytanko-czy jak otworzysz drzwi,zapala się kontrolka od grzania świec? u mnie nie.
dobra, dzisiaj wymiękłem
oglądałem dziś AAZ z 92 roku, i tam przekaźnik w skrzynce bezpieczników był 7 stykowy o oznaczeniu 102 (191 911 261C), czyli taki sam jak ja mam... ale auto jest z 92roku... moje jest 94...
w oglądanym egzemplarzu po wyjęciu przekaźnika ze skrzynki i włączeniu zapłonu kontrolka się nie zapaliła...
u mnie po usunięciu przekaźnika kontrolka wewnątrz auta się zapala...
stąd nasuwają mi się wnioski:
w AAZ wprowadzone zostały 2 rozwiązania ( w zależności od daty produkcji), albo przekaźnik który sterował od razu grzaniem świec (7 styków 191 911 261C) - w starszych, albo moduł pod kierownicą + odpowiedni przekaźnik styku roboczego w skrzynce bezpieczników
PONAWIAM PROŚBĘ I PYTANIE:
Jakie posiadacie przekaźniki (stojąc z przodu auta, przekaźnik znajduje się z lewej strony od bezpiecznika świec w tym samym rzędzie co bezpiecznik), i jaki jest rok produkcji waszej bryki. Chętnie też bym się dowiedział czy po wyciągnięciu przekażnika i włączeniu zapłonu zapala się wam kontrolka świec?
I prośba do kogoś kto ma moduł + przekaznik styku roboczego 212 lub 211:
można prosić o fotkę przekaźnika, cobym mógł zobaczyć jak wyglądają nóżki, jakie jest ich rozmieszczenie?
Będzie nagroda
oglądałem dziś AAZ z 92 roku, i tam przekaźnik w skrzynce bezpieczników był 7 stykowy o oznaczeniu 102 (191 911 261C), czyli taki sam jak ja mam... ale auto jest z 92roku... moje jest 94...
w oglądanym egzemplarzu po wyjęciu przekaźnika ze skrzynki i włączeniu zapłonu kontrolka się nie zapaliła...
u mnie po usunięciu przekaźnika kontrolka wewnątrz auta się zapala...
stąd nasuwają mi się wnioski:
w AAZ wprowadzone zostały 2 rozwiązania ( w zależności od daty produkcji), albo przekaźnik który sterował od razu grzaniem świec (7 styków 191 911 261C) - w starszych, albo moduł pod kierownicą + odpowiedni przekaźnik styku roboczego w skrzynce bezpieczników
PONAWIAM PROŚBĘ I PYTANIE:
Jakie posiadacie przekaźniki (stojąc z przodu auta, przekaźnik znajduje się z lewej strony od bezpiecznika świec w tym samym rzędzie co bezpiecznik), i jaki jest rok produkcji waszej bryki. Chętnie też bym się dowiedział czy po wyciągnięciu przekażnika i włączeniu zapłonu zapala się wam kontrolka świec?
I prośba do kogoś kto ma moduł + przekaznik styku roboczego 212 lub 211:
można prosić o fotkę przekaźnika, cobym mógł zobaczyć jak wyglądają nóżki, jakie jest ich rozmieszczenie?
Będzie nagroda