[B4/ABC/Lpg] Nie odpala
[B4/ABC/Lpg] Nie odpala
Witam,
Mam problem z odpaleniem silnika,może od początku;
Naszło mnie na wymianę uszczelek pod kolektorami, po drodze znalazłem pęknięty kolektor, urwaną szpilkę, zerwany gwint na innej szpilce. Kolektor zmieniony szpilkę wykręciłem pomagając sobie spawając do szpilki nakrętkę.
I od tego chyba wszystko poleciało, do spawania został odłączony akumulator, przy okazji też łapa silnika z masą samochodu.
Wszystko pięknie poskładane, ja do odpalania a tu nic.
Znalazłem spalone:
4 bezpieczniki w skrzynce pod maską, bezpiecznik LPG, komputer LPG, oświetlenie wnętrza.
Bezpieczniki zmienione, komputer LPG nowy, sterownik silnika kupiłem z neta( nie jestem pewien czy sprawny).
Wymienione czujniki obrotów, zapłonu, halla (wszystkie ze sklepu nowe).
Sprawdzone okablowanie dochodzące ze sterownika do każdego czujnika odpowiedzialnego za uruchomienie silnika (sprawne).
A ja dalej nie mam iskry na wejściu do modułu zapłonu. Teraz ręce mi już opadły, jedyne co przychodzi mi do głowy to jeszcze podmienić sterownik z samochodu który jest na chodzie.
Macie może jakieś pomysły <osohozi>
ppppprrrrroooooszzzzzzzęęęę o pomoc bo go potnę na kawałeczki
Mam problem z odpaleniem silnika,może od początku;
Naszło mnie na wymianę uszczelek pod kolektorami, po drodze znalazłem pęknięty kolektor, urwaną szpilkę, zerwany gwint na innej szpilce. Kolektor zmieniony szpilkę wykręciłem pomagając sobie spawając do szpilki nakrętkę.
I od tego chyba wszystko poleciało, do spawania został odłączony akumulator, przy okazji też łapa silnika z masą samochodu.
Wszystko pięknie poskładane, ja do odpalania a tu nic.
Znalazłem spalone:
4 bezpieczniki w skrzynce pod maską, bezpiecznik LPG, komputer LPG, oświetlenie wnętrza.
Bezpieczniki zmienione, komputer LPG nowy, sterownik silnika kupiłem z neta( nie jestem pewien czy sprawny).
Wymienione czujniki obrotów, zapłonu, halla (wszystkie ze sklepu nowe).
Sprawdzone okablowanie dochodzące ze sterownika do każdego czujnika odpowiedzialnego za uruchomienie silnika (sprawne).
A ja dalej nie mam iskry na wejściu do modułu zapłonu. Teraz ręce mi już opadły, jedyne co przychodzi mi do głowy to jeszcze podmienić sterownik z samochodu który jest na chodzie.
Macie może jakieś pomysły <osohozi>
ppppprrrrroooooszzzzzzzęęęę o pomoc bo go potnę na kawałeczki
Ostatnio zmieniony 24 gru 2013, 15:28 przez miras74l, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czym sprawdzałeś sygnał modułu? Najlepiej byłoby sprawdzić diadą LED względem masy albo plusa czy miga przy kręceniu rozrusznikiem, żarówką ani tanim miernikiem nic się nie zobaczy.
Plus na cewki po włączeniu zapłonu pojawia się (bezpiecznik numer 32 bodajże)?
Plus na cewki po włączeniu zapłonu pojawia się (bezpiecznik numer 32 bodajże)?
Ostatnio zmieniony 25 gru 2013, 17:46 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.
dojście do modułu sprawdziłem kontrolką tak jak opisane jest w książce serwisowej, na 3 pinach powinno być zasilanie na jednym masa. Masa jest zasilania brak.
[ Dodano: 2013-12-25, 18:14 ]
A powiedz czy jest może jakieś zabezpieczenie przepięciowe w tych modelach, jakiś przekaźnik, bezpiecznik ukryty w słupku bagażniku może?. Już w tę stronę idę. W A4 chyba już coś tam jest.
[ Dodano: 2013-12-25, 18:14 ]
A powiedz czy jest może jakieś zabezpieczenie przepięciowe w tych modelach, jakiś przekaźnik, bezpiecznik ukryty w słupku bagażniku może?. Już w tę stronę idę. W A4 chyba już coś tam jest.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Działa to tak że po włączeniu zapłonu sterownik dostaje plus po zapłonie ze stacyjki, stały plus po zapłonie dostają także cewki.
Inne rzeczy jak pompka paliwa, zasilanie wtryskiwaczy, zasilanie grzałek w sondach lambda i zawór oparów zbiornika są zasilane z przekaźnika pompki paliwa.
Przy kręceniu rozrusznikiem sterownik silnika widzi że silnik się kręci załącza przekaźnik pompki paliwa, daje sygnały na wtryskiwacze, cewki i silnik odpala.
Jeśli nie masz tylko iskry to sterownik widzi pracę silnika i niema takiej możliwości aby załączył pompę paliwa, wtryskiwacze działały a nie dawał iskry. Jedyna możliwość że uszkodzone jest wyjście sterownia cewkami w ecu lub uszkodzony ten moduł zapłonowy albo cewki albo zasilanie cewek albo któreś przewody.
Może masz jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe.
Inne rzeczy jak pompka paliwa, zasilanie wtryskiwaczy, zasilanie grzałek w sondach lambda i zawór oparów zbiornika są zasilane z przekaźnika pompki paliwa.
Przy kręceniu rozrusznikiem sterownik silnika widzi że silnik się kręci załącza przekaźnik pompki paliwa, daje sygnały na wtryskiwacze, cewki i silnik odpala.
Jeśli nie masz tylko iskry to sterownik widzi pracę silnika i niema takiej możliwości aby załączył pompę paliwa, wtryskiwacze działały a nie dawał iskry. Jedyna możliwość że uszkodzone jest wyjście sterownia cewkami w ecu lub uszkodzony ten moduł zapłonowy albo cewki albo zasilanie cewek albo któreś przewody.
Może masz jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe.
Zabezpieczenie nie, nie mam. Jest system alarmowy ale nie rozłącza on zapłonu. W tygodniu sprawdzę jeszcze stacyjkę skoro ona podaje prąd na komputer i na przekaźnik od pompy paliwa. Miałem już wcześniej przekaźnik, który było słychać że się załączał ale po wyjęciu go i sprawdzeniu załączał się tylko stycznik a nie podawał przejścia na pozostałych pinach MOŻE.
W takim razie sprawdzę stacyjkę i przekaźnik. Mnie się wydaje że wszystko sprowadza się do sterownika , który nie daje sygnału na moduł zapłonowy. Sprawdzałem na moim i drugim zakupionym sterowniku. Na 100% mogę wykluczyć tę usterkę mając 100% sprawny sterownik.
W takim razie sprawdzę stacyjkę i przekaźnik. Mnie się wydaje że wszystko sprowadza się do sterownika , który nie daje sygnału na moduł zapłonowy. Sprawdzałem na moim i drugim zakupionym sterowniku. Na 100% mogę wykluczyć tę usterkę mając 100% sprawny sterownik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Rozumiem, nie kontrolki nie przygasają. Kostkę stacyjki zmienię bo sprężynka jest pęknięta. Wcześniej sprawdzałem kable od modułu zapłonowego czy nie są uszkodzone i doszedłem że kończą się na kostce do sterownika samochodu. Znakiem tego skoro moduł nie dostaje prądu jest uwalony także 2 sterownik ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków