[AUDI 80 B3] 1.8 by KosteK Alu na pokładzie str.2 :)
[AUDI 80 B3] 1.8 by KosteK Alu na pokładzie str.2 :)
Witam ! Dziś chciałbym się pochwalić swoim nowym nabytkiem jakim jest ta oto biała 80 z silnikiem na pełnym mechanicznym wtrysku o mocy 90KM. Ato zostało kupione tylko dlatego że poprzednią też L90E tylko że 1.6 na gaźniku rozbiłem, szkoda byłą ją w całości kasować wiec zostawiłęm na części. Auti znalazłem na jednym z portalów aukcyjnych jakieś 50 km od domu i 800 metrów od mojej firmy. Pojechałem na oględziny auta i co się okazało auto było eksploatowane przez starszą pare. Auto było w ich rękach 16 lat i służyło na jazde do sklepu i na działkę stąd niski przebieg. Auto na pierwszy żut oka złom gdyż te wszystkie lata stała przy jeziorze i było w niej palone. Po negocjacjach z babcią kupiłem ją za 1700zł. osobiście sądze że za dużo ale wziełem. I tak zaczeła się moja histora z drugą 80-tką.
Po dokładnych oględzinach stwierdzięłm dużo przeciew więc wstawiłem ją na warsztat i zaczełem przekładke gratów z mojej rozbitej 1.6 do obecnej. Auto mam dosłownie niecały miesiąc a wpadły do niej następujące graty:
- kierownica
- pompa wody
- akumulator
- alternator
- kable WN
- świece
- kompletne wnętrze oprucz deski rozdzielczej i wykładziny
- lampy tył
- lotka
- radio
- głosinki prednie
- wycieraczki
- plastiki podszybia
- mase noych bezpieczników
I wiele innych o których już nie pamiętam
Oto kilka fotek z dziś Dodam żę auto już zostało wypolerowane przeze mnie, i w dalszym ciągu jest ulepszane i jest mase rzeczy do zrobienia
Aha zapomniałem dodać że oryginalnie ayto powinno mieć inny silnik:) Ktoś zrobił swap
Po dokładnych oględzinach stwierdzięłm dużo przeciew więc wstawiłem ją na warsztat i zaczełem przekładke gratów z mojej rozbitej 1.6 do obecnej. Auto mam dosłownie niecały miesiąc a wpadły do niej następujące graty:
- kierownica
- pompa wody
- akumulator
- alternator
- kable WN
- świece
- kompletne wnętrze oprucz deski rozdzielczej i wykładziny
- lampy tył
- lotka
- radio
- głosinki prednie
- wycieraczki
- plastiki podszybia
- mase noych bezpieczników
I wiele innych o których już nie pamiętam
Oto kilka fotek z dziś Dodam żę auto już zostało wypolerowane przeze mnie, i w dalszym ciągu jest ulepszane i jest mase rzeczy do zrobienia
Aha zapomniałem dodać że oryginalnie ayto powinno mieć inny silnik:) Ktoś zrobił swap
Ostatnio zmieniony 19 mar 2014, 18:50 przez Kostek80, łącznie zmieniany 5 razy.
JN to takie coś jak masz teraz czyli KE-Jetronic 90km. DZ to K-Jetronic też wielopunkt ale czysty wtrysk mechaniczny np bez sondy Lambda. Podpowiem Ci ze jakbyś miał DZ to gdzieś zgubiłeś do niego inny rozdzielacz, regulator termiczny z przewodami i inny układ podciśnień przy kolektorze. I on ma 112km a nie to co Ty masz teraz, zresztą na naklejce pisze Ci JN wiec nie wiem skąd pomysł na DZ.
Tak po wilu zabiegach i czynnościach takich jak odpowietrzanie, sprawdzanie szczelności, wymianie płynu, termostatu i pompy wody auto dalej się gotowało. Po dłuższych namysłach stwierdziłem uszczelka pod głowicą padła. Ale na początku nie dawało mi spokoju żę jak mogła paśc uszczelka jak auto tak dobrze pracuje ma kopa a wręcz pali asfalt Ale cóż wziołem ojca auto pojechałem po nowe klucze i wruciłem zaczołem rozkładać silnik w audi.
Było troszkę zabawy ale udało się rozebrałem silnik ściągam głowice a tam niespodzianka taa oto uszczelka
Dobra myśle głowica zwalona więc trzeba zawieśc ją do planowania ale najpierw zaczołem odkręcać kolektory bez wspomagacza się nie dało a oto on
Odkręcanie kolektorów
A tak wyglądają zawory
Mam jeszce pytanie czy nie przeszkadza że nie mam jednej obudowy wtrysku?
I czy nie przeszkadza że kolektor jest pęknięty?
A tu silnik czekającu na uszczelke
A to mój prezent od kumpla. Oryginalne świece BERU. Nigdy nie odpakowane. Rok 1989 kupione za 12.95 marek
Dalsze foty jak przyjedzie głowica i dojadą graty. Pozdrawiam
Było troszkę zabawy ale udało się rozebrałem silnik ściągam głowice a tam niespodzianka taa oto uszczelka
Dobra myśle głowica zwalona więc trzeba zawieśc ją do planowania ale najpierw zaczołem odkręcać kolektory bez wspomagacza się nie dało a oto on
Odkręcanie kolektorów
A tak wyglądają zawory
Mam jeszce pytanie czy nie przeszkadza że nie mam jednej obudowy wtrysku?
I czy nie przeszkadza że kolektor jest pęknięty?
A tu silnik czekającu na uszczelke
A to mój prezent od kumpla. Oryginalne świece BERU. Nigdy nie odpakowane. Rok 1989 kupione za 12.95 marek
Dalsze foty jak przyjedzie głowica i dojadą graty. Pozdrawiam
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
wydechowy albo pospawaj albo kup nie popękany, sonda może przekłamywać - wieksze spalanie benzyny :mrgreen:
brak obudowy wtrysku to nie problem
i błagam popraw pierwszy post. Nie "zaczołem" a zaczĄłem.... nie wziołem a wziĄłem... kufa aż oczy bolą :shock: sam czasem robię bęłdy ale... bez przesady :lol:
brak obudowy wtrysku to nie problem
i błagam popraw pierwszy post. Nie "zaczołem" a zaczĄłem.... nie wziołem a wziĄłem... kufa aż oczy bolą :shock: sam czasem robię bęłdy ale... bez przesady :lol:
witam posiadaczy Audi 80 b3 1,8s z LPG ma ktos orientacje jaki jest koszt remontu silnika moja niunia nie ma kompresji dymi z rury na bialo stoi u mechaniora ale on narazie nie szacuje kosztu i nie mam pojecia ile kasy bede musial wylozyc.
Pierscienie uszczelniacze glowica.Prosze pisac
pozdrawiam szpinal <ok>
Pierscienie uszczelniacze glowica.Prosze pisac
pozdrawiam szpinal <ok>
nie ten temat i w ogóle nie ten dział :roll:szpinal pisze:witam posiadaczy Audi 80 b3 1,8s z LPG ma ktos orientacje jaki jest koszt remontu silnika moja niunia nie ma kompresji dymi z rury na bialo stoi u mechaniora ale on narazie nie szacuje kosztu i nie mam pojecia ile kasy bede musial wylozyc.
Pierscienie uszczelniacze glowica.Prosze pisac
pozdrawiam szpinal <ok>
a co do audi to tą lotkę ściągasz?