Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z ogrzewaniem

piotrpiter

Post autor: piotrpiter » 15 kwie 2012, 17:38

spróbuj jeszcze odpowietrzyc , sprawdz korek zbiornika ,przegoń maszyne troche

Awatar użytkownika
HoJoS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 06 lut 2012, 19:19

Post autor: HoJoS » 24 kwie 2012, 20:02

a więc tak tam gdzie masz wężyk z odpowietrzaniem sprobuj zamienić z tym drugim co jest obok. Zamien je miejscami.

Awatar użytkownika
audibordo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:50
Lokalizacja: bedzin/slaskie

Post autor: audibordo » 05 lut 2013, 10:36

kiedys starałem sie zebrac wszystko razem
https://audi80.pl/b3-18slinkiciegnak ... t60645.htm

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 31 gru 2013, 08:36

Panowie mam problem z ogrzewaniem w swoim avancie auto słabo grzeje natomiast przy obrotach ok. 4tyś leci gorące powietrze- nagrzewnica drożna ktoś ja niedawno wymieniał bo praktycznie nowa ,układ 100% odpowietrzony po nagrzaniu silnika wszystkie węże gorące łącznie z powrotem od nagrzewnicy, nowy termostat pompa sprawna, płukany układ chłodzenia klapy w nawiewach zregenerowane wszystko ładnie otwiera się i zamyka po śledzeniu różnych postów w tym temacie brak już mi koncepcji co jest nie tak ze auto nie grzeje na wolnych obrotach tylko na wysokich nagrzewnica jest nowa ale jakiej firmy nie mam pojęcia bo nic na niej nie ma żadnego oznaczenia auto jest sprowadzone wiec ktoś ja wymieniał w Niemczech może to jakiś badziew który nie jest w stanie oddać tyle ciepła ile potrzeba może macie jeszcze jakieś pomysły aby to zaczęło grzać w moim drugim aucie ogrzewanie daje tak ze cieplutko jak nie wiem a w tym kiszka totalna a tu zima teoretycznie.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 01 sty 2014, 21:46

Masz szczelny w 100% układ :?:

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 02 sty 2014, 10:53

jaro7427 pisze:Panowie mam problem z ogrzewaniem w swoim avancie auto słabo grzeje natomiast przy obrotach ok. 4tyś leci gorące powietrze- nagrzewnica drożna ktoś ja niedawno wymieniał bo praktycznie nowa ,układ 100% odpowietrzony po nagrzaniu silnika wszystkie węże gorące łącznie z powrotem od nagrzewnicy, nowy termostat pompa sprawna, płukany układ chłodzenia klapy w nawiewach zregenerowane wszystko ładnie otwiera się i zamyka po śledzeniu różnych postów w tym temacie brak już mi koncepcji co jest nie tak ze auto nie grzeje na wolnych obrotach tylko na wysokich nagrzewnica jest nowa ale jakiej firmy nie mam pojęcia bo nic na niej nie ma żadnego oznaczenia auto jest sprowadzone wiec ktoś ja wymieniał w Niemczech może to jakiś badziew który nie jest w stanie oddać tyle ciepła ile potrzeba może macie jeszcze jakieś pomysły aby to zaczęło grzać w moim drugim aucie ogrzewanie daje tak ze cieplutko jak nie wiem a w tym kiszka totalna a tu zima teoretycznie.
no to cię nakieruje,nie pisz że odpowietrzone w 100% , bo nie jest odpowietrzone troche sie nadlubalem i to co opisujesz ze przy zwiekszonych obrotach masz cieplej wskazuje na 100% zapowietrzony.

w kazdej 80-tce w której robiłem przy układzie chłodzenia ,układ najbardziej zapowietrza się przy wymianie nagrzewnicy i zawsze objaw który opisujesz rozwiązywałem , w ten sposób ze luzowałem opaski na wężach nagrzewnicy,zsuwałem węże prawie do końca i auto chodziło do optymalnej temp.przy której otwiera się termostat ,zwiekszam obroty silnika i w tym czasie zsuwam wąż by powietrze uszło.
Przechodzi jeszcze patent z zsunięciem węży i wpuszczenie pod wierzch do nagrzewnicy płynu.

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 03 sty 2014, 21:09

tomek1982 idąc z twoją porada i stwierdzeniem ze układ nie jest odpowietrzony na rozgrzanym silniku zdjąłem dziś wąż powrotny od nagrzewnicy ciecz zasuwa bezproblemowo jak na moje oko obieg jest prawidłowy i nie zapowietrzony co można by tu jeszcze podziałac w tym temacie moze jeszcze jakieś sugestie a układ szczelny korek też zamieniałem z auta które grzeje prawidłowo

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2014, 22:38

Moim zdaniem masz za.....ą nagrzewnice, ona ma dławik dlatego węże oby dwa gorące ciecz przy wolnych obrotach przepływa przez króćce dopiero kiedy zaczyna pompa mocno pompować wymusza obieg w zatkanej nagrzewnicy.

Sprawdź wtedy jak nie grzeje (czyli wolne obroty) dotknij dolnej obudowy nagrzewnicy czy gorąca w okolicach nagrzewnicy jest tam wybrzuszenie.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-01-04, 07:50 ]
uważaj na słownictwo :!:
Ostatnio zmieniony 04 sty 2014, 07:50 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 04 sty 2014, 13:02

dziś dalej walczyłem z tym ogrzewaniem i już nic innego nie przychodzi mi do głowy jak ta nieszczęsna nagrzewnica mój błąd ze nie wymieniłem jej od razu jak robiłem klapy ale jak miałem ja wyjętą to podłączałem ja pod węża z wodą to bez problemu był przepływ ale mimo wszystko jest mi podejrzana bo jeśli nie ma żadnych oznaczeń to na pewno jakiś badziew musi być,pozostaje chyba jeszcze raz zrzucić dechę bo już nie mam pomysłów

[ Dodano: 2014-01-07, 21:32 ]
dziś wywaliłem dechę zdecydowałem ze wymieniam nagrzewnicę ten badziew co tam był włożony robi wypad,zamówiłem nową NRF prawdopodobnie dopiero w sobotę będę miał czas żeby to poskładać do kupy i okaże się czy zacznie w końcu grzać napisze jaki będzie tego efekt

[ Dodano: 2014-01-11, 13:15 ]
no więc dziś miałem czas aby wreszcie poskładać auto do kupy,przy okazji posprawdzałem klapy po ostatniej regeneracji wsio ok,przed montażem nagrzewnicy podłączyłem ja pod węża z wodą woda zasuwała jak szalona porównując dotychczasową nagrzewnicę mimo drożnego przepływu tłumiła jednak wodę więc przyczyną dotychczasowego stanu rzeczy była ona mimo ze nowa ale badziew totalny,Jarewa miałeś rację ze dławi cosik teraz już ciepełko-dziekuje za pomoc :-)

Awatar użytkownika
kwiatek4357
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2009, 22:45
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: kwiatek4357 » 07 paź 2014, 22:45

Miałem podobny problem tzn. na wolnych obrotach słabo grzało. Najpierw założyłem zwężki na parownik (wlot wylot) założyłem dwa cybanty na węże :) i trochę się poprawiło ale ostatnio zauważyłem, że szyby zaczęły parować więc wniosek był jeden - nieszczelna nagrzewnica.
kupiłem w intercarsie Termotec bo akurat mieli na miejscu całe 10 zł tańsza od NRF. Jakość na oko kiepska ale trudno założyłem. Tak swoją drogą wymiana nagrzewnicy to dosyć trudna robota. Po wymianie ogrzewanie wróciło jest bardzo dobrze ale dziwnie śmierdzi.

Czy nowa nagrzewnica zawsze daje taki specyficzny smród?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 paź 2014, 05:42

Tak z początku śmierdzi bo była zakonserwowana, dlatego można przed włożeniem umyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl