Mój Avant 1z
Mój Avant 1z
Audi 80 - B4
Nadwozie - Avant
Silnik - 1.9 TDI 1Z na Pierburgu
Rok produkcji - 03.1994
Historia:
Auto mam już od 10 miesięcy, ale dopiero teraz dojrzałem do jego przedstawienia. Postanowiłem kupić B4 z TDikiem po tym jak mój ojciec sobie takiego sprawił. Przygotowując się do zakupu auta trafiłem na to forum, gdzie dowiedziałem się, że muszę koniecznie szukać auta na Pierburgu. Przeglądałem ogłoszenia przez kilka miesięcy. Na pomorzu jednak nie było ciekawych aut. Pewnego dnia pojawiło się auto w Słupsku, zignorowałem je jednak, bo w tamtej chwili jego cena (6300zł) przekraczała budżet jakim dysponowałem. Zapamiętałem jednak, przełączniki podgrzewanych siedzeń. Jako, że był bardzo mroźny luty następnego dnia przyśniło mi się, jako to fajnie byłoby mieć podgrzewane siedzenia Wróciłem do ogłoszenia następnego dnia, zadzwoniłem i po 4 godzinach byłem w Słupsku podpisując umowę
Stan po zakupie:
Blacharka w bardzo zadowalającym stanie: drobne wgniecenie w prawym błotniku przy kierunkowskazie oraz na drzwiach kierowcy i dwie plamki rudego na masce przy spryskiwaczu i na prawym rogu.
Środek auta czysty, zadbany i mało zużyty.
Zawieszenie i hamulce w bardzo dobrym stanie.
Silnik bardzo dobrym stanie z wyjątkiem szarpiącego nastawnika, stukających szklanek i 6 letniego rozrządu.
Plany:
Wizualnych zmian nie planuje. Auto przeznaczone na auto rodzinne, dające przyjemność z jazdy.
Wyposażenie:
- Oryginalny lift
- 2x Airbag
- 2x el.szyby
- El. lusterka
- Klimatyzacja (sprawna)
- Centralny zamek
- Podgrzewane fotele (nie działa fotel kierowcy)
- Światła przeciw mgielne
- Podłokietnik Kamei
- Felgi aluminiowe 15" zdaje się, że nazywają się RONAL
- I ogólnie bardzo z zadbane wnętrze.
Rzeczy zrobione i do zrobienia:
- rozrząd, uszczelki, olej i filtry (zrobione)
- wymiana szklanek (zrobione)
- wymiana tylnych amortyzatorów (zrobione)
- ringi na zegary i założenie obrotomierza (zrobione)
- wyczyszczenie nastawnika (zrobione u endriu210)
- komp 16bitowy z wirusem (zrobione u endriu210)
- może jakieś mocniejsze wtryski (zrobione - AFN)
- przeczyszczenie dolotu
- wywalenie katalizatora
- wymiana tunelu środkowego na taki z półeczką (wywalenie schowka na kasety) (zrobione)
- zrobienie grzania w fotelu kierowcy
2013.02
Zdjęcia z ogłoszenia:
2013.03
Rozrząd, szklanki, cieknąca pompa, filtry i olej
2013.05
Nowe opony letnie na alufelgach.
2013.07
Wymienione amortyzatory na tył. Założenie obrotomierza.
2013.12.23
Udałem się z wizytą do endriu210 (140 km w jedną stronę), aby w końcu wyczyścić nastawnik, który zaczynał zaburzać wolne obroty i szarpać na 3 biegu. Jak już jechałem taki kawałek to zrobiłem sobie prezent pod choinkę, czyli komp 16bitowy z programem Ogólne ustalanie co do programu, było takie, że od 2 tyś. ma być dużo momentu, żeby można było bezpiecznie wyprzedać. Aby mieć pewności ile koni doszło, trzeba by się kiedyś wybrać na hamownie, ale wydaje się, że jest teraz 105-115 kucy i pewnie blisko 250 momentu.
Auto zyskało kopa, aż się boje gazować je na niższych biegach. Wyprzedzanie odbywa się teraz be problemu. Jak to wpłynie na spalanie dopiero zobaczę.
Andrzej zalecił przeczyszczenie dolotu i wywalenie katalizatora, bo turbo trochę za późno wstaje.
Na razie mam ciągle banana na twarzy jak zaczynam przyspieszanie. Andrzej twierdzi, że każdy po jakimś czasie wraca po więcej mocy.
2014.01
Postanowiłem zrobić logi dynamiczne. Dzięki pomocy kolegów z forum wykryłem, że klapka upustowa turbo była niedomknięta. Po skróceniu sztangi turbo gwizda i pompuje jak należy 8-)
https://audi80.pl/b4-1z-prosba-o-spr ... t86257.htm
2014.02
Zrobiłem sobie prezent i kupiłem wtryski od Volvo V70 2,5 TDI z 98r. <mikolaj> Czekam na przesyłkę.
2014-02-13
Niestety okazało się, że wtryski leją i nie trzymają ciśnienia. :evil: Sprzedawca jak na razie zachował się w porządku i odpisał, że zwrócić kasę po odesłaniu. Odesłałem, teraz tylko czekać na zwrot kasy i chociaż częściowy happyend :roll:
2014-02-25
Tunel środkowy z fisherboxem wyleciał, a wskoczył tunel z b3 z pełnowymiarowa półeczką. Jest trochę ciemniejszy od reszty deski, ale różnica jest niewielka.
2014-03-04
Wpadły wtryski AFN do MUNIOR'a, silniczek pracuje teraz łagodniej, lepiej ciągnie od dołu i na górze, o wiele chętniej wkręca się na obroty. Trzeba podregulować kąt (za duży 63) i dawką (chyba za duża 2,8 + chip).
2014-03-18
Wydech uszczelniony, zerwane zawieszenie wydechu wyspawane i nowy tłumik końcowy.
Nie tłucze już całą budą przy korzystaniu z dobrodziejstw dużego momentu obrotowego:)
2014-03-26
Silnik dostał nowy termostat BEHR i wygląda na to, że bardzo go potrzebował. W końcu się zagrzewa jak należy, zobaczymy teraz jak spadnie spalanie, może dojdę do dla mnie mitycznych 6,5 w mieście
Nadwozie - Avant
Silnik - 1.9 TDI 1Z na Pierburgu
Rok produkcji - 03.1994
Historia:
Auto mam już od 10 miesięcy, ale dopiero teraz dojrzałem do jego przedstawienia. Postanowiłem kupić B4 z TDikiem po tym jak mój ojciec sobie takiego sprawił. Przygotowując się do zakupu auta trafiłem na to forum, gdzie dowiedziałem się, że muszę koniecznie szukać auta na Pierburgu. Przeglądałem ogłoszenia przez kilka miesięcy. Na pomorzu jednak nie było ciekawych aut. Pewnego dnia pojawiło się auto w Słupsku, zignorowałem je jednak, bo w tamtej chwili jego cena (6300zł) przekraczała budżet jakim dysponowałem. Zapamiętałem jednak, przełączniki podgrzewanych siedzeń. Jako, że był bardzo mroźny luty następnego dnia przyśniło mi się, jako to fajnie byłoby mieć podgrzewane siedzenia Wróciłem do ogłoszenia następnego dnia, zadzwoniłem i po 4 godzinach byłem w Słupsku podpisując umowę
Stan po zakupie:
Blacharka w bardzo zadowalającym stanie: drobne wgniecenie w prawym błotniku przy kierunkowskazie oraz na drzwiach kierowcy i dwie plamki rudego na masce przy spryskiwaczu i na prawym rogu.
Środek auta czysty, zadbany i mało zużyty.
Zawieszenie i hamulce w bardzo dobrym stanie.
Silnik bardzo dobrym stanie z wyjątkiem szarpiącego nastawnika, stukających szklanek i 6 letniego rozrządu.
Plany:
Wizualnych zmian nie planuje. Auto przeznaczone na auto rodzinne, dające przyjemność z jazdy.
Wyposażenie:
- Oryginalny lift
- 2x Airbag
- 2x el.szyby
- El. lusterka
- Klimatyzacja (sprawna)
- Centralny zamek
- Podgrzewane fotele (nie działa fotel kierowcy)
- Światła przeciw mgielne
- Podłokietnik Kamei
- Felgi aluminiowe 15" zdaje się, że nazywają się RONAL
- I ogólnie bardzo z zadbane wnętrze.
Rzeczy zrobione i do zrobienia:
- rozrząd, uszczelki, olej i filtry (zrobione)
- wymiana szklanek (zrobione)
- wymiana tylnych amortyzatorów (zrobione)
- ringi na zegary i założenie obrotomierza (zrobione)
- wyczyszczenie nastawnika (zrobione u endriu210)
- komp 16bitowy z wirusem (zrobione u endriu210)
- może jakieś mocniejsze wtryski (zrobione - AFN)
- przeczyszczenie dolotu
- wywalenie katalizatora
- wymiana tunelu środkowego na taki z półeczką (wywalenie schowka na kasety) (zrobione)
- zrobienie grzania w fotelu kierowcy
2013.02
Zdjęcia z ogłoszenia:
2013.03
Rozrząd, szklanki, cieknąca pompa, filtry i olej
2013.05
Nowe opony letnie na alufelgach.
2013.07
Wymienione amortyzatory na tył. Założenie obrotomierza.
2013.12.23
Udałem się z wizytą do endriu210 (140 km w jedną stronę), aby w końcu wyczyścić nastawnik, który zaczynał zaburzać wolne obroty i szarpać na 3 biegu. Jak już jechałem taki kawałek to zrobiłem sobie prezent pod choinkę, czyli komp 16bitowy z programem Ogólne ustalanie co do programu, było takie, że od 2 tyś. ma być dużo momentu, żeby można było bezpiecznie wyprzedać. Aby mieć pewności ile koni doszło, trzeba by się kiedyś wybrać na hamownie, ale wydaje się, że jest teraz 105-115 kucy i pewnie blisko 250 momentu.
Auto zyskało kopa, aż się boje gazować je na niższych biegach. Wyprzedzanie odbywa się teraz be problemu. Jak to wpłynie na spalanie dopiero zobaczę.
Andrzej zalecił przeczyszczenie dolotu i wywalenie katalizatora, bo turbo trochę za późno wstaje.
Na razie mam ciągle banana na twarzy jak zaczynam przyspieszanie. Andrzej twierdzi, że każdy po jakimś czasie wraca po więcej mocy.
2014.01
Postanowiłem zrobić logi dynamiczne. Dzięki pomocy kolegów z forum wykryłem, że klapka upustowa turbo była niedomknięta. Po skróceniu sztangi turbo gwizda i pompuje jak należy 8-)
https://audi80.pl/b4-1z-prosba-o-spr ... t86257.htm
2014.02
Zrobiłem sobie prezent i kupiłem wtryski od Volvo V70 2,5 TDI z 98r. <mikolaj> Czekam na przesyłkę.
2014-02-13
Niestety okazało się, że wtryski leją i nie trzymają ciśnienia. :evil: Sprzedawca jak na razie zachował się w porządku i odpisał, że zwrócić kasę po odesłaniu. Odesłałem, teraz tylko czekać na zwrot kasy i chociaż częściowy happyend :roll:
2014-02-25
Tunel środkowy z fisherboxem wyleciał, a wskoczył tunel z b3 z pełnowymiarowa półeczką. Jest trochę ciemniejszy od reszty deski, ale różnica jest niewielka.
2014-03-04
Wpadły wtryski AFN do MUNIOR'a, silniczek pracuje teraz łagodniej, lepiej ciągnie od dołu i na górze, o wiele chętniej wkręca się na obroty. Trzeba podregulować kąt (za duży 63) i dawką (chyba za duża 2,8 + chip).
2014-03-18
Wydech uszczelniony, zerwane zawieszenie wydechu wyspawane i nowy tłumik końcowy.
Nie tłucze już całą budą przy korzystaniu z dobrodziejstw dużego momentu obrotowego:)
2014-03-26
Silnik dostał nowy termostat BEHR i wygląda na to, że bardzo go potrzebował. W końcu się zagrzewa jak należy, zobaczymy teraz jak spadnie spalanie, może dojdę do dla mnie mitycznych 6,5 w mieście
Ostatnio zmieniony 26 mar 2014, 20:49 przez mareki, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
Zaczynam się powoli rozglądać za jakimiś wtryskami. Pytałem po rodzinie, coś kuzyn wspominał o znajomym, który może mieć AFNy. Ale to raczej na wiosnę.matek10912 pisze:odnosnie modow i wirusowania to pakuj do niego wtryski z volvo 0.210 od razu, kat out, egr out i przeczysc dolot i wtedy zaczyna sie jazda
Wydaje mi się, że dżentelmeni o pieniądzach rozmawiają przez PWLegato pisze:Ile wyniosło w złotówkach podniesienie mocy ?
Ogólnie za czyszczenie nastawnika, kompa i program dałem tyle ile bym u siebie na miejscu za "pełny przegląd pompy" zostawiłbym u speców od pomp i dalej miał zwykłą serie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
zainwestuj raz a dobrze, dołożysz ze 100zl wiecej i bedziesz mial wydajniejsze wtryskimareki pisze: Zaczynam się powoli rozglądać za jakimiś wtryskami. Pytałem po rodzinie, coś kuzyn wspominał o znajomym, który może mieć AFNy.
Więc szukaj takich jak sa w volvo i Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL 140 km Rzędowa 5-cio cylindrówka tam bedziesz miał 210-tki, a afn ma 205-tki
Wydaje mi się, że dżentelmeni o pieniądzach rozmawiają przez PWLegato pisze:Ile wyniosło w złotówkach podniesienie mocy ?
Ogólnie za czyszczenie nastawnika, kompa i program dałem tyle ile bym u siebie na miejscu za "pełny przegląd pompy" zostawiłbym u speców od pomp i dalej miał zwykłą serie.
Powoli się zagłębiam w temat bo też chcę podnieść moc :mrgreen:
Krzysiek 84 pisze:zainwestuj raz a dobrze, dołożysz ze 100zl wiecej i bedziesz mial wydajniejsze wtryskimareki pisze: Zaczynam się powoli rozglądać za jakimiś wtryskami. Pytałem po rodzinie, coś kuzyn wspominał o znajomym, który może mieć AFNy.
Więc szukaj takich jak sa w volvo i Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL 140 km Rzędowa 5-cio cylindrówka tam bedziesz miał 210-tki, a afn ma 205-tki
ja zawsze myślałem, że w AEL są 0.216
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ponoć ori końcówki są troche większe niż 0.210Wertyn pisze:Krzysiek 84 pisze:zainwestuj raz a dobrze, dołożysz ze 100zl wiecej i bedziesz mial wydajniejsze wtryskimareki pisze: Zaczynam się powoli rozglądać za jakimiś wtryskami. Pytałem po rodzinie, coś kuzyn wspominał o znajomym, który może mieć AFNy.
Więc szukaj takich jak sa w volvo i Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL 140 km Rzędowa 5-cio cylindrówka tam bedziesz miał 210-tki, a afn ma 205-tki
ja zawsze myślałem, że w AEL są 0.216
Krzysiek 84 pisze:Ponoć ori końcówki są troche większe niż 0.210Wertyn pisze:Krzysiek 84 pisze: zainwestuj raz a dobrze, dołożysz ze 100zl wiecej i bedziesz mial wydajniejsze wtryski
Więc szukaj takich jak sa w volvo i Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL 140 km Rzędowa 5-cio cylindrówka tam bedziesz miał 210-tki, a afn ma 205-tki
ja zawsze myślałem, że w AEL są 0.216
ori w 1Z są 0.195 chyba
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm
2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm
[ Dodano: 2014-01-05, 11:41 ]
https://audi80.pl/usluga-forumowicz- ... t44406.htm
asv maja ciśnienia 220/300 a Tobie są potrzebne 190/300
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm
2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm
[ Dodano: 2014-01-05, 11:41 ]
https://audi80.pl/kostrz,u,12334.htmmareki pisze:A możecie podać ile orientacyjne powinien kosztować komplet wtrysków z poszczególnych silników AFV,ASV czy AEL (tu pewnie trzeba kupić komplet 5 szt.)?
Skąd dorwaliście te większe wtryski?
https://audi80.pl/usluga-forumowicz- ... t44406.htm
asv maja ciśnienia 220/300 a Tobie są potrzebne 190/300