Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8] Problem z tempreatura

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Emiliano111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:45

[B3 1.8] Problem z tempreatura

Post autor: Emiliano111 » 05 sty 2014, 18:52

Witam . Kiedy kupilem samochod (okolo 3 miesiace temu) nie dzialala temp silnika . Pomyslalem ze termostat mogl sie gdzies zatrzymac poniewaz bardzo dlugo trzeba bylo jechac zeby bylo cieple powierze oraz 2 weze byly o podobnej temperaturze . Poprzedni wlasciciel mowil ze nigdy nie wymienial termostatu a samochod mial 10 lat . Spuscilem plyn i wylecialo z niego troche czarnego piasku nie wiem jak to nazwac . Zalalem spowrotem oczywiscie bez tych brudow ktore byly na dnie i o dziwo zaczol pokazywac temperature . Ale trzeba dluugo czekac zeby zlapal 70-90 stopni a gdy zlapie juz okolo 80 i wlacze zeby bylo cieple powietrze szybko temperatura spada . Moje pytanie brzymi co moze byc tego przyczyna ? Z gory dziekuje za pomoc

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 05 sty 2014, 21:39

Cześć :-) Ja to na pewno zmieniłbym termostat razem płynem i może wcześniej przepłukać układ.Pewnie kolor jego też nie jest pierwszej świeżości.Używam Dynagel 2000 a odradzam Petrygo.Na zimnym silniku jak się zagrzeje górny wąż powinien być dość ciepły dolny nie.Między a w sumie zależne od termostatu 80 a 90 stopni otwiera się i robi obieg.Wtedy to oba węże mają temperaturę z tym że dolny jest zawsze mniej ciepły.Mam nadzieje że dobrze odpowietrzyłeś i obyś jeszcze miał nie zapyziałął nagrzewnice bo to kolejny problem.A tak na marginesie to jaki jest rozrząd,pompa wody i olej skoro poprzednik tak bardzo dbał o auto? Pozdrawiam :-)

[ Dodano: 2014-01-06, 06:25 ]
Hmm tak się zastanawiając to ten ciemny pył to może być zmielony wirnik pompy i tak na prawdę to termostatu możesz nie mieć ale to tylko teoria.Zmieniłbym termostat,płyn i pompę wody za jednym zamachem(wirnik metalowy) minimalizując późniejsze straty.

Emiliano111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:45

Post autor: Emiliano111 » 06 sty 2014, 12:47

Olej i filtr zmienilem sam 2 tygodnie temu a pasek rozrzadu wydaje sie swiezy . Co do popmy wody nie mam pojecia

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 06 sty 2014, 19:14

Skoro tak mówisz to Ci wieżę.Sam też tak robię,coś tam wiem więc wolę zrobić bardziej potrzebne rzeczy.Ostatnio zmieniłem rozrząd w mojej Coupe a jeździłem na nim odkąd ją kupiłem.Olej z rok temu.Pierwsze co zrobiłem to amory później pękniętą chłodnice.Następnie olej w skrzyni bo było go o dwa litry za mało itp.
Zdaj się na intuicje skoro ją masz bo ja tego silnika nie mogę dotknąć i tzw zbadać.Ale jeśli to szukaj jak najtaniej pompy wody 1) SKF lub 2) Ruville oraz termostat Wahler.Taka jest moja propozycja dla Ciebie oparta o moje doświadczenie.Po 1000 km jazdy dociągnij ponownie pompę i stosuj zawsze niebieski klej do śrub kiedy coś dokręcasz a chcesz mieć pewność że się nie po puści.

Przy odpowietrzeniu najpierw wlewam płyn do silnika przez odkręcony wąż górny przy chłodnicy.Jak go widzę zakręcam szybko i uzupełniam resztę normalnie przez wyrównawczy.Odkręcam delikatnie korek ,zapalam,ful nawiew i ciepło.Teraz obserwuje wskaźnik temp. oraz wyrównawczy. Jeśli zacznie się nagrzewać to i temp/płyn się wzburzy szybko zakręcam korek i wyłączam na chwilę silnik.W między czasie jak wąż górny złapie temperaturę zaczynam ściskać na przemiennie węże górny i dolny i w razie co zakręcam korek lub go odkręcam.Robię tak aż oba będą gorące i do pierwszego włączenia wentylatora bo wtedy wiem że termostat otwarty i układ odpowietrzony bo leci gorące powietrze z nawiewu.Sprawny układ i zawsze jest dobrze- 4R czy V6 góra 30min choć ręce bolą od ściskania trochę cha cha.Pozdrawiam :-)

Emiliano111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:45

Post autor: Emiliano111 » 07 sty 2014, 14:28

Dzieki za wskazowki ;) a co do termostatu Wahler . Czytalem na forum ze wiele osob nie bylo zadowolone z jego dzialania . Chcialbym kupic taki ktorego nie musialbym wymieniac za rok

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 07 sty 2014, 19:41

Podoba mi się temperatura otwarcia tego termostatu.Szczerze,nie ma na to przepisu tylko szczęście co kupisz :-) W b3 do trzech razy sztuka(nie będę wymieniał nazw bo szkoda psuć komuś szczęścia) jest Wahler.W mojej Coupe był Wahler i teraz też.W b3 po zmianie silnika dwa razy wymieniałem pompę wody/reklamacja uznana.Co w b3 bajka wymienić pompę czy termostat to w V6 wymieniałem dwa razy pompę wody/gwarancja uznana.Termostat nadal działa ale ile to roboty,nerwów,mina obsługi sklepu a potem cierpliwość kiedy kasa i płacisz za nową bo Ci za free nie dadzą.Pozdrawiam :-)

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 07 sty 2014, 21:35

Miałem wahler'a. Pół roku i się zawiesił. 2 razy mi wode wybiło.. Dzisiaj zmieniłem, również na wahler'a. Może wytrzyma dłużej. Dodam jeszcze że Behrn ma logo audi i vw. Do tej pory jak testowałem to nowy wahler otwiera niby przy 95.. Nie jestem w stanie powiedzieć co dalej, gdyż maska mi się otworzyła w czasie jazdy i sami wiecie jaka chlewnia ..

Emiliano111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:45

Post autor: Emiliano111 » 08 sty 2014, 16:57

Troche lipa z tym Wahlerem . Poszukam moze cos lepszego . Dzieki za rady ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2014, 17:02

Emiliano111, możesz tu zapytać, może Ci ori w dobrej kasie znajdą :-P pomoc-przy-zakupie-czesci-audi-80-90-i-inne-t85974.html

Emiliano111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:45

Post autor: Emiliano111 » 09 sty 2014, 18:53

Dzieki ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl