Witam,
Proszę was o opinie na temat stanu silnika.
Mam wyciek spod głowicy, co powoduje zabrudzenie całego spodu samochodu. A ponieważ olej niszczy gumę, należałoby to naprawić. Jednak sama wymiana uszczelki może nie wystarczyć i trzeba będze robić szlif. W takim przypadku koszt jest dość znaczny.
Jak odkręcę korek wlewu oleju przy zapalonym silniku, to na dłoni pojawiają się drobne kropelki oleju - znaczy się jest przedmuch.
Po przejechaniu 5 tys km stan oleju obniżył się z 3/4 na bagnecie do 1/4.
Proszę o opinie, co taki stan może oznaczać, czy to bardzo źle, czy tylko źle i jak szybko należy zrobić uszczelkę?
[B4 1Z] Uszczelka głowicy, wyciek oleju
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
czyli na 5tys bierze Ci około 0.5l oleju, to wcale nie jest źle, bo od wymiany do wymiany zmiescisz sie w pełnym stanie. W ksiązce serwisowej audi jest napisane że przy agresywnej jeździe, spalie 1.5l na 10tyś km to norma, wiec u Ciebie jest wszystko OK, Ja tez mam 1Z i spalanie oleju jest takie samo, przebieg 200tyś. być może po wymianie uszczelniaczy troche miej brało by oleju. Wyciek oleju z pod uszczelki, nie ma za bardzo jakiś skutków ubocznych, ale z pewnością denerwujące jest oglądanie plamy oleju na silnku, a koszty wcale nie są duże, uszczelka około 100zł, szlif glowicy w granicach 50zł <ok>Gienek pisze:Po przejechaniu 5 tys km stan oleju obniżył się z 3/4 na bagnecie do 1/4
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Re: [B4 1Z] Uszczelka głowicy, wyciek oleju
to ze pojawiaja sie drobne kropki oleju to nie znaczy ze masz przedmuch.u mnie tez tak jest a zednych przedmuchów nie mam.tez sie nad tym kiedys zastanawiałem i podobno to jest wina konstrukcji silnika.olej jest rozrzucany po całej komorze i dlatego tak sie dzieje.ale kto ci kaze jeździć z odkreconym korkiem :mrgreen:Gienek pisze:
Jak odkręcę korek wlewu oleju przy zapalonym silniku, to na dłoni pojawiają się drobne kropelki oleju - znaczy się jest przedmuch.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja widziałem kilka samochodów z tym silnikiem takze nie tylko audi ale takze golfy i w kazdym wylatywały kropelki po odkręceniu korka oczywiscie na goracym silniku bo na zimnym nie było tego widac.wałek jest zaraz pod korkiem oleju jak sie obraca to musi rozrzucac olej w kazdym kierunku wiec olej musi wyskakiewac przez korek.ja mówie tutaj o lekkim kropleniu. u znajomego w golfie jak sie dokreci korek to dmucha jak z komina a silniczek chodzi jak zyleta.jak chcesz sprawdzic w jakim stopniu jest zuzyty silnik to sprawdź sobie np ciśnienie, wtryski co duzo ci powie o silniku i jego kondycji.mysle ze nie masz sie czym zamartwiac jesli nic sie nie dzieje to trzeba jeździć a martwic sie dopiero jak cos bedzie sie działo...co do inwestowania to wszytko zalezy czy chcesz tym samochodem jeszcze troche pojeździć czy zmienisz go za rok albo i wczesniej...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ciśnienie możesz sprawdzic u mechanika który posiada odpowiedni przyząd do tego.sprawdza po kolei każdy cylinder i na wykresie wychodzi jakie jest ciśnienie.w nowym silniku 1Z cisnienie wynosi od 25 do 31 bar a minimalnie może być 19 bar.różnica miedzy cylindrami nie powinna przekraczać 5 bar...co do wtrysków to tez sprawdź u mechanika.jak mój mecher to sprawdzał to kazdy wtrysk wykręcał i wkręcał pod taki przyżąd.puźniej pompował powietrze do jakiegos ciśnienia i sprawdzał jak rozpyla.moze cos pokręciłem ale wydaje mi sie ze tak to sprawdzał...
co do osłony nad wałkiem to nie słyszałem ale kto wie moze tak jest...
co do osłony nad wałkiem to nie słyszałem ale kto wie moze tak jest...
Dzięki za info. Wtrysków chyba nie będę ruszał, bo nie mam do nich zastrzeżeń. Spalanioe sporo poniżej 6 litrów, nie kopci ani na czarno ani na biało.
Ale na pewno przed wymianą uszczelki muszę sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Zrobię to pod koniec przyszłego tygodnia.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2007-12-17, 11:32 ]
Uszczelka wymieniona, głowica po planowaniu. Oprócz tego wymienione uszczelniacze zaworów. Niestety nie sprawdzałem ciśnienia, ale bebechy są w porządku.
Ale na pewno przed wymianą uszczelki muszę sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Zrobię to pod koniec przyszłego tygodnia.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2007-12-17, 11:32 ]
Uszczelka wymieniona, głowica po planowaniu. Oprócz tego wymienione uszczelniacze zaworów. Niestety nie sprawdzałem ciśnienia, ale bebechy są w porządku.