[80 b3 JN 1988] Automat na manuala
[80 b3 JN 1988] Automat na manuala
Witam 2 tyg temu przezylem wlasnie ten zabieg zmiane automatica na manual jak by ktos chcial sie cos dowiedziec chetnie podziele sie inf.
Wszystko zalezy od mechanika i jego predyspozycji. Mojemu zajelo to nie mnie ni wiecej 2 tyg. Porwadzi spory warsztat i ma tez innych klientow nie moze calkowicie zajac sie tylko moim pojazdem. Cena >? Zmienia sie wraz z iloscia brakujacych czesci na poczatku mialo byc 300zl a zrobilo sie prawie 500 (robocizna) czesci to ok 700-1000 ja zmiescilem sie w 800
Jak wygladala wymiana poprostu wymiana skrzyni polosi (automat ma krotkie) wiadomo sprzeglo docisk przewody hydrauliczne koplet pedalow drazek zmiany biegow i pare drobiazkow. Trzeba uwaznie sprawdzac skrzynie przed kupnem sprwadzic czy piasty pasuja do polosi czy wybierak nie jest zerwany (tak jak w moim przypadku). Problem jest jeden najwiekszy brak gornego mocowania skrzyni nie ma go pod autkiem. Jest to taki przyspawany do podwozia wysiegnik ze sroba. Dolne mocowanie jest wykrecalne motuje sie je po odkreceniu trawersu (trzyma sie na tej srubie co trawers)
Jak wygladala wymiana poprostu wymiana skrzyni polosi (automat ma krotkie) wiadomo sprzeglo docisk przewody hydrauliczne koplet pedalow drazek zmiany biegow i pare drobiazkow. Trzeba uwaznie sprawdzac skrzynie przed kupnem sprwadzic czy piasty pasuja do polosi czy wybierak nie jest zerwany (tak jak w moim przypadku). Problem jest jeden najwiekszy brak gornego mocowania skrzyni nie ma go pod autkiem. Jest to taki przyspawany do podwozia wysiegnik ze sroba. Dolne mocowanie jest wykrecalne motuje sie je po odkreceniu trawersu (trzyma sie na tej srubie co trawers)
Problemy z instalacja nie zadnych silnik pracuje poprawnie. Problem tylko mam z rozpracowaniem swiatel wstecznego. Musze poszukac kabelkow.
Mocowanie: Automat wisi, manual lezy na podusi. Nie rozwiazalem jeszcze tego problemu bo jak wiesz nie mamy uchwytu poduszki ktory wystaje z podwozia ja narazie wykonstruowalem taki pret na ktorym teraz wisi skrzynia. Jest przykrecony do mocowania tego na ktorym wisial automat jak bede kiedys w kanale to cykne fotke.
Mocowanie: Automat wisi, manual lezy na podusi. Nie rozwiazalem jeszcze tego problemu bo jak wiesz nie mamy uchwytu poduszki ktory wystaje z podwozia ja narazie wykonstruowalem taki pret na ktorym teraz wisi skrzynia. Jest przykrecony do mocowania tego na ktorym wisial automat jak bede kiedys w kanale to cykne fotke.
widzę kolego ze mamy podobne pomysły ale ja skombinowałem płaskownik gruby wygiełem go w eske i zamocowałem skrzynie ale nadal mam problem ponieważ przy raptownej zmianie biegu np.z 5 na 4 uderza mi o zawieszenie a jak podniosłem to znowu uderzało mi o tunel ale jakoś się przyzwyczaiłem :mrgreen: właśnie czekam na ten kawałek podłużniczki i będę próbował go jakoś wspawać koszt podłużniczki 80zł :shock:
[ Dodano: 2008-01-02, 23:20 ]
no i bardzo fajny bajer jest z tą blokadą rozrusznika co była w automacie kiedy niedało się odpalić dopuki nie przełączyłeś go na parking wykożystałem to do zaberzpieczenia przed kradzieżą
[ Dodano: 2008-01-02, 23:20 ]
no i bardzo fajny bajer jest z tą blokadą rozrusznika co była w automacie kiedy niedało się odpalić dopuki nie przełączyłeś go na parking wykożystałem to do zaberzpieczenia przed kradzieżą
Tak wlasnie zanim sie zlozy wszystko do kupy (tunel) trzeba wajche ustawic na N lub P i wyciagnac wajche i juz po problemie. Mnie tez stuka ale przyzwyczailem sie. nie szarpie biegami to nie stuka U ciebie wszystko gra ile zaplaciles za wszystko jakie problemy itp opowiadaj no i czemu zdecydowales sie na wymiane.
sam robiłem przekładkę a dlatego ponieważ kupiłem autko które miało tylko wsteczny założyłem drugiego automata i przejechałem na nim pare kilometrów padł następny zdenerwowałem się kupiłem manuala za 300zł pedała miałem no i półośki kupiłem za 70zł i jak narazie wszystko jest oki jeżdzi się dobrze ale muszę to przerobić żeby tylko nie stukało