[80 1.8 PM B3]Wymiana świec,przewodów,kopułki
[80 1.8 PM B3]Wymiana świec,przewodów,kopułki
Witam, opiszę co się działo:
Samochód podczas jazdy szarpał (a raczej rwał),ciężko ale dało się jechać,następowało to po nagrzaniu lekko silnika (gdzieś czytałem że wtedy przewody zmieniają rezystancję i są przebicia)
Zdecydowałem się na wymianę układu zapłonowego i zakupiłem:
-Wszystko nowe-
Przewody NGK
Świece NGK (3 elektrody) [takie same były w aucie]
Kopułka BERU
Palec BERU
Montowałem wszystko pokolei, wyciągam przewód wymieniam świece i na miejsce nowa świeca i przewód nowy na kopułke. https://audi80.pl/files/beztytuu_721.jpg
[[DODAJE PAINTOWSKI SCHEMAT PODŁĄCZENIA W ZAŁĄCZNIKU]]
Odpaliłem i wszystko drży/nierówne obroty, obroty utrzymują się na 900-1000 i falują lekko,dodanie gazu zwiększa częstotliwość drgań.
Co sprawdziłem:
-Wymontowałem nowe świece i wsadziłem stare (reszta nowa) -pracuje identycznie,to samo
-Sprawdziłem luz palca(nowy) sam palec nie ma luzu ale jest na aparacie w jedną stronę (z tego co wyczytałem tak ma być)
Stare świece miały kolor brązowy,suche
Nowe po odpaleniu są czyste,na 2 była kropelka oleju(może przy wyciąganiu dotkneła oleju.
Przed wymianą przewodów też obroty były niskie. 1000-1500
Czy wystarczy zrobić regulację zapłonu?
Co mógłbym jeszcze sprawdzić?
Jestem początkujący i przepraszam jeżeli to się wydaje banalne. Z góry dziękuje za odpowiedzi
Samochód podczas jazdy szarpał (a raczej rwał),ciężko ale dało się jechać,następowało to po nagrzaniu lekko silnika (gdzieś czytałem że wtedy przewody zmieniają rezystancję i są przebicia)
Zdecydowałem się na wymianę układu zapłonowego i zakupiłem:
-Wszystko nowe-
Przewody NGK
Świece NGK (3 elektrody) [takie same były w aucie]
Kopułka BERU
Palec BERU
Montowałem wszystko pokolei, wyciągam przewód wymieniam świece i na miejsce nowa świeca i przewód nowy na kopułke. https://audi80.pl/files/beztytuu_721.jpg
[[DODAJE PAINTOWSKI SCHEMAT PODŁĄCZENIA W ZAŁĄCZNIKU]]
Odpaliłem i wszystko drży/nierówne obroty, obroty utrzymują się na 900-1000 i falują lekko,dodanie gazu zwiększa częstotliwość drgań.
Co sprawdziłem:
-Wymontowałem nowe świece i wsadziłem stare (reszta nowa) -pracuje identycznie,to samo
-Sprawdziłem luz palca(nowy) sam palec nie ma luzu ale jest na aparacie w jedną stronę (z tego co wyczytałem tak ma być)
Stare świece miały kolor brązowy,suche
Nowe po odpaleniu są czyste,na 2 była kropelka oleju(może przy wyciąganiu dotkneła oleju.
Przed wymianą przewodów też obroty były niskie. 1000-1500
Czy wystarczy zrobić regulację zapłonu?
Co mógłbym jeszcze sprawdzić?
Jestem początkujący i przepraszam jeżeli to się wydaje banalne. Z góry dziękuje za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, 14:55 przez Abyss, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z obrazka wynika że masz źle przewody pozakładane kolejność zapłonu to 1-3-4-2.
Opis który narysowałem kiedyś dla innego użytkownika: http://imageshack.com/a/img542/1076/4hzg.png
Pierwszy cylinder powinien być podłączony tam gdzie jest u ciebie 1 albo 2 (najbliżej bloku). Później zgodnie z ruchem wskazówek zegara lecisz 3-4-2
Opis który narysowałem kiedyś dla innego użytkownika: http://imageshack.com/a/img542/1076/4hzg.png
Pierwszy cylinder powinien być podłączony tam gdzie jest u ciebie 1 albo 2 (najbliżej bloku). Później zgodnie z ruchem wskazówek zegara lecisz 3-4-2
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pół dnia chodziłem wkurzony i uradowany poleciałem do auta, pozamieniałem,2 razy sprawdziłem kolejność.
Odpalamy..
i ... nie odpala wogule, przy kręceniu wydaje dziwny dzwięk -wydaje mi się że to tłok i syk czy coś
EDIT.
Odpalamy..
i ... nie odpala wogule, przy kręceniu wydaje dziwny dzwięk -wydaje mi się że to tłok i syk czy coś
EDIT.
Przeczytałem jak wróciłem do domu, mówisz zamienić? OK rozpadało się ale co tam ide, wróce to napiszę czy pomogłoaldi pisze:Teraz dobrze, jakby nie chciał chodzić to przełóż każdy przewód o jedno miejsce w prawo. Bo pierwszy cylinder powinien być podłączony w miejsce jak najbliżej bloku silnika (jak nikt nie spartolił ustawiania wałka pośredniego przy wymianie rozrządu).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bo pewnie masz aparat zapłonowy w niefabrycznym położeniu i włożenie kabli w fabrycznym położeniu nie będzie dawać iskry na właściwych cylindrach.
Trzeba by ustawić silnik jak do zmiany paska rozrządu i wtedy zobaczyć na który przewód pokazuje palec i dalej lecieć jak wg. kolejności zapłonu.
Jeszcze można wkładać aby pierwszy cylinder wypadał na nacięciu na obudowie aparatu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d12f7.html zaznaczone kolorem zielonym
Trzeba by ustawić silnik jak do zmiany paska rozrządu i wtedy zobaczyć na który przewód pokazuje palec i dalej lecieć jak wg. kolejności zapłonu.
Jeszcze można wkładać aby pierwszy cylinder wypadał na nacięciu na obudowie aparatu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d12f7.html zaznaczone kolorem zielonym
aldi Miałeś rację w 100% poszedłem do auta i zrobiłem tak jak napisałeś, wszystko poprzestawiałem o jedno miejsce.Odpalił jak nowy, obroty idealnie chodzą, kurde ruch gazem i obroty idą równo bez opóźnienia. <ok> Auto nie rwie, poprostu cud malina ehhh wkońcu będe mógł sobie pojeździć.
Dziękuje ci Albert
Dziękuje ci Albert
Ostatnio zmieniony 11 sty 2014, 19:55 przez Abyss, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Składałem silnik w b3 i garaż był zajęty.Auto stało jakby we futrynie drzwi garażu. Wszystkie znaki na niebie wskazywały że pęknie. Zamówiłem chłodnicę na allegro wcześniej oraz ułożyłem sobie plan w głowie jak zrobić a się nie orobić.Udało się ale ciapnęła w paskudny mróz i przyznam że nawet go nie czułem choć pękł nam kaloryfer w garażu.Miało nie być w nim wody
Wszystko co się nauczysz to Twoje.Pozdrawiam
Wszystko co się nauczysz to Twoje.Pozdrawiam
Witam, dziś chciałem się przejechać i nic... dalej to szarpanie! :cry:
On tak miał wcześniej, ładnie chodzi i pare metrów później zajączek
Nie wiem co mam teraz robić, autem się nie da jechać bo stwarza zagrożenie i niewiadomo czy nie zgaśnie.W trakcie jazdy szarpie, wciskam sprzęgło żeby się uspokoił.
Co myślicie?
Poprostu nic się nie zmieniło, jest po staremu. :-x
Hmmm może coś z cewką? (tam gdzie przewód idzie z palca -kopułka [5-ty w środku])
On tak miał wcześniej, ładnie chodzi i pare metrów później zajączek
Nie wiem co mam teraz robić, autem się nie da jechać bo stwarza zagrożenie i niewiadomo czy nie zgaśnie.W trakcie jazdy szarpie, wciskam sprzęgło żeby się uspokoił.
Co myślicie?
Poprostu nic się nie zmieniło, jest po staremu. :-x
Hmmm może coś z cewką? (tam gdzie przewód idzie z palca -kopułka [5-ty w środku])
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków