[80 1.8 PM B3]Wymiana świec,przewodów,kopułki
Mam instalację gazową ale nie jeżdzę na niej, tylko benzyna.
Serwo czyli wspomaganie?
Pompa paliwa była niedawno wymieniana.
Przy skręcaniu rusza się płytka przy pompie(pewnie wystarczy dokręcić)+piszczy przy maxymalnym skręcie -pasek się ślizga i trzeba go podciągnąć), i jak wjeżdzałem na parking to ciężko kręcił w prawą stronę.Ale czy to ma wpływ na tego zająca?
Wspomaganie miałem załatwić jak będe mógł nim podjechać na warsztat.
Serwo czyli wspomaganie?
Pompa paliwa była niedawno wymieniana.
Przy skręcaniu rusza się płytka przy pompie(pewnie wystarczy dokręcić)+piszczy przy maxymalnym skręcie -pasek się ślizga i trzeba go podciągnąć), i jak wjeżdzałem na parking to ciężko kręcił w prawą stronę.Ale czy to ma wpływ na tego zająca?
Wspomaganie miałem załatwić jak będe mógł nim podjechać na warsztat.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Posłuchaj czy na tym wężu z żadnego miejsca nie syczy powietrze na pracującym silniku. Szczególnie w miejscach połączeń:
1. przy kolektorze rumowy wężyk łączący sztywną rurkę z kolektorem,
2. zwór zwrotny na tym sztywnej plastikowej rurce,
3. przy podłączeniu do "bańki" serwa.
Nieszczelność w tych miejscach objawia się zazwyczaj bardzo nierówną pracą na wolnych obrotach, silnik potrafi wtedy pracować na 3 gary bo ssie na jeden cylinder czyste powietrze bez paliwa.
Jak instalacja gazowa działała dobrze to możesz zobaczyć jak chodzi na gazie. To pomoże wyeliminować problem z podawaniem benzyny.
A i jeszcze jedna ważna sprawa (że też o tym zapomniałem). To tzw. podstawa gaźnika, czyli guma łącząca monowtrysk z kolektorem. Jesteś w 100% pewien że masz silnik PM?
Podstawę możesz sprawdzić oglądając ją i lekko przechylając cały układ wtryskowy zobacz czy niema pęknięć. Możesz też na pracującym silniku nim pomajtać i jeśli praca będzie się zmieniać to znaczy że tam jest dziura.
1. przy kolektorze rumowy wężyk łączący sztywną rurkę z kolektorem,
2. zwór zwrotny na tym sztywnej plastikowej rurce,
3. przy podłączeniu do "bańki" serwa.
Nieszczelność w tych miejscach objawia się zazwyczaj bardzo nierówną pracą na wolnych obrotach, silnik potrafi wtedy pracować na 3 gary bo ssie na jeden cylinder czyste powietrze bez paliwa.
Jak instalacja gazowa działała dobrze to możesz zobaczyć jak chodzi na gazie. To pomoże wyeliminować problem z podawaniem benzyny.
A i jeszcze jedna ważna sprawa (że też o tym zapomniałem). To tzw. podstawa gaźnika, czyli guma łącząca monowtrysk z kolektorem. Jesteś w 100% pewien że masz silnik PM?
Podstawę możesz sprawdzić oglądając ją i lekko przechylając cały układ wtryskowy zobacz czy niema pęknięć. Możesz też na pracującym silniku nim pomajtać i jeśli praca będzie się zmieniać to znaczy że tam jest dziura.
Mógłbyś mi oznaczyć edytując w paincie co i gdzie mam posprawdzać?
Albo napisać prawa strona itd.
Dodaje foto robione przez poprzedniego właściciela (więcej nie mam)
http://i40.tinypic.com/308fbls.jpg
http://i43.tinypic.com/260srvq.jpg
"nigdy nie myłem silnika zostały na nim (z tyłu) ślady oleju po uszkodzeniu czujnika oleju, wymienionego na wiosnę) i sprzed wymiany uszczelki pod głowicą"
"dostał nową pompę paliwa, nową pompę wody i termostat i nowe czujniki temperatury cieczy chłodzącej (dwa obok siebie: niebieski i szary)"
Albo napisać prawa strona itd.
Dodaje foto robione przez poprzedniego właściciela (więcej nie mam)
http://i40.tinypic.com/308fbls.jpg
http://i43.tinypic.com/260srvq.jpg
"nigdy nie myłem silnika zostały na nim (z tyłu) ślady oleju po uszkodzeniu czujnika oleju, wymienionego na wiosnę) i sprzed wymiany uszczelki pod głowicą"
"dostał nową pompę paliwa, nową pompę wody i termostat i nowe czujniki temperatury cieczy chłodzącej (dwa obok siebie: niebieski i szary)"
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, 16:15 przez Abyss, łącznie zmieniany 1 raz.
No fakt też bym sprawdził nawet wszystkie węże podciśnienia skoro nadal jest beret.A co z wężem podciśnienia kąta wyprzedzenia zapłonu przy aparacie zapłonowym.No chyba że go nie ma przy tym modelu silnika :roll: Dalej sprawdziłbym aparat zapłonowy bo albo kończy swój żywot albo się zacina.Podnosząc palec powinna być gąbka którą nasączamy okresowo np.WD40 żeby mechanizm się nie zapiekł.Dalej szukałbym tematu jak sprawdzić cewkę choć w książce Sam naprawiam opisują jak to zrobić a i na forum też to jest opisane.Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dzięki za zaznaczenie.Ok idę zatankować mu gazu i sprawdzę też czy nie syczy.
Aktualizacja17:20:
Byłem na stacji (oczywiście ciągłe szarpanie), zatankowałem za 5dych (kurde i tutaj jest lipa, bo go trzeba rozgrzać zanim przełącze na gaz-a szarpie więc ciężko jechać) zatrzymałem się i przełączyłem pstryczek,troche gazu i udało się nie zgasł uff, działa na gazie żółta dioda.
Jedziemy na miasto, zrobiłem z 10-30km 90km/h max, ani razu nie szarpał. temp 90stopni
Na gazie równo działa.
Sprawdziłem na benzynie czy coś syczy.. nie mam takiego wyostrzonego słuchu ale coś tam syczy przy wtrysku (lewa strona) ruszałem tą rurą twardą bez zmian obroty.
Nie chciałem tankować gazu bo szkoda mi go dobijać gazem, wolałem bezpieczniej na benzynie.
Ale teraz już wiem że jest coś nie tak z benzyną... ehhh
I jeszcze pytanie odnośnie gazu:
1.Czy muszę go aż tak rozgrzewać na benzynie przed przełączeniem na gaz? -Chciałbym na parkingu aby troche pochodził i przełączyć -Ryzyko jest tylko takie że zgaśnie?
2.Podobno nie można odpalać na gazie (np. jak zgaśnie) tylko z benzyny, co się stanie jeżeli go odpale na gazie? (przyznam że przez zapomnienie odpaliłem go raz czy dwa ten miesiąc temu)
Aktualizacja17:20:
Byłem na stacji (oczywiście ciągłe szarpanie), zatankowałem za 5dych (kurde i tutaj jest lipa, bo go trzeba rozgrzać zanim przełącze na gaz-a szarpie więc ciężko jechać) zatrzymałem się i przełączyłem pstryczek,troche gazu i udało się nie zgasł uff, działa na gazie żółta dioda.
Jedziemy na miasto, zrobiłem z 10-30km 90km/h max, ani razu nie szarpał. temp 90stopni
Na gazie równo działa.
Sprawdziłem na benzynie czy coś syczy.. nie mam takiego wyostrzonego słuchu ale coś tam syczy przy wtrysku (lewa strona) ruszałem tą rurą twardą bez zmian obroty.
Nie chciałem tankować gazu bo szkoda mi go dobijać gazem, wolałem bezpieczniej na benzynie.
Ale teraz już wiem że jest coś nie tak z benzyną... ehhh
I jeszcze pytanie odnośnie gazu:
1.Czy muszę go aż tak rozgrzewać na benzynie przed przełączeniem na gaz? -Chciałbym na parkingu aby troche pochodził i przełączyć -Ryzyko jest tylko takie że zgaśnie?
2.Podobno nie można odpalać na gazie (np. jak zgaśnie) tylko z benzyny, co się stanie jeżeli go odpale na gazie? (przyznam że przez zapomnienie odpaliłem go raz czy dwa ten miesiąc temu)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli silnik jest rozgrzany to można odpalać z gazu. Jedynie nie wskazane jest odpalanie z gazu przy wielopunktowym wtrysku, bo może strzelić i uszkodzić przepływomierz. Ale są osoby, które cały czas tak odpalają bez wystrzałów. Tobie wystrzały nie groźne bo masz jednopunktowy wtrysk.
Na zimnym silniku dobrze aby chwilę się nagrzał ale i też są tacy co robią 100tyś. tylko na gazie bo na benzynie wcale nie chodzi.
Na zimnym silniku dobrze aby chwilę się nagrzał ale i też są tacy co robią 100tyś. tylko na gazie bo na benzynie wcale nie chodzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dźwięków najlepiej szukać nasłuchując przez jakąś rurkę. Ale jak na gazie dobrze chodzi to raczej nie masz nieszczelności.
Jeszcze możesz zrobić próbę z odpięciem akumulatora na jakieś 15 minut i wtedy zobacz jak na benzynie będzie chodzić. Ma to na celu sprawdzenie czy to szarpanie nie jest spowodowane przez sondę lambda która wysyła złe sygnały do komputera silnika. Wtedy sterownik silnika źle się uczy dawkować paliwo.
Jeszcze możesz zrobić próbę z odpięciem akumulatora na jakieś 15 minut i wtedy zobacz jak na benzynie będzie chodzić. Ma to na celu sprawdzenie czy to szarpanie nie jest spowodowane przez sondę lambda która wysyła złe sygnały do komputera silnika. Wtedy sterownik silnika źle się uczy dawkować paliwo.
Ok,przez termokurcza albo rurkę PCV sprawdzę jak słychać.
Sprawdzę też tą sondę, odłącze aku i poczekam te 15-30min.
A jeżeli zacznie działać poprawnie to sonda do wymiany?
aldi niezłe masz doświadczenie jak na twój wiek podziwiam, i na dodatek potrafisz powiedzieć dlaczego tak się dzieje albo co następuje.
Sprawdzę też tą sondę, odłącze aku i poczekam te 15-30min.
A jeżeli zacznie działać poprawnie to sonda do wymiany?
aldi niezłe masz doświadczenie jak na twój wiek podziwiam, i na dodatek potrafisz powiedzieć dlaczego tak się dzieje albo co następuje.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, 18:56 przez Abyss, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wczoraj 19:00
Co do spalania zacytuję poprzedniego właściciela:
"Spalanie jest w normie dla tego silnika: miasto do 9.8 , trasa do 8,6 (do 120km/h). To zależy od 'nogi' kierowcy. Gazu (w każdym silniku) idzie zawsze 15 do 20% więcej niż benzyny. Na 34 litrowym zbiorniku jeżdżę do Berlina i wracając musze przełączyć się na benzynę 10 km przed granicą tj. po 330 km (a gdzie tylko mogę jadę 140-150km/h)."
W sumie się zgadzam, u mnie 1-2l więcej bo nie potrafie jeszcze dobrze jeździć (przyśpieszenia,obroty,brak hamowania silnikiem)
Czyli z 10-12l miasto, byłem w Nowogardzie(Wierzbięcin) 80-90km (90km/h jechałem) i spalił z 7-9l (tak na moje oko)
Ale w trakcie jazdy było już szarpanie, i może to ci coś podpowie że szarpanie narastało czyli:
Lekko szarpał,potem coraz mocniej, i teraz tak szarpie że aż strach jechać.Narastało tak powoli z liczbą przebytych km, jak wracałem z Nowogardu to już było mocniej.
Edit 14:50:
Dziś rano pojechałem do pracy na gazie 8-10km (oczywiście bez szarpań)
Potem po pracy nie przełączałem na gaz bo chciałem zobaczyć czy szarpie i... cisza,zero.
Nie wracałem do domu, pojechałem go potestować przez troche km. ok 20-30km
Wróciłem do domu na beznynie bez przełączania na gaz :shock:
O co tutaj chodzi?Pochodził na gazie i się naprawił?
Nie robiłem jeszcze reseta przez odłączenie aku
Co do spalania zacytuję poprzedniego właściciela:
"Spalanie jest w normie dla tego silnika: miasto do 9.8 , trasa do 8,6 (do 120km/h). To zależy od 'nogi' kierowcy. Gazu (w każdym silniku) idzie zawsze 15 do 20% więcej niż benzyny. Na 34 litrowym zbiorniku jeżdżę do Berlina i wracając musze przełączyć się na benzynę 10 km przed granicą tj. po 330 km (a gdzie tylko mogę jadę 140-150km/h)."
W sumie się zgadzam, u mnie 1-2l więcej bo nie potrafie jeszcze dobrze jeździć (przyśpieszenia,obroty,brak hamowania silnikiem)
Czyli z 10-12l miasto, byłem w Nowogardzie(Wierzbięcin) 80-90km (90km/h jechałem) i spalił z 7-9l (tak na moje oko)
Ale w trakcie jazdy było już szarpanie, i może to ci coś podpowie że szarpanie narastało czyli:
Lekko szarpał,potem coraz mocniej, i teraz tak szarpie że aż strach jechać.Narastało tak powoli z liczbą przebytych km, jak wracałem z Nowogardu to już było mocniej.
Edit 14:50:
Dziś rano pojechałem do pracy na gazie 8-10km (oczywiście bez szarpań)
Potem po pracy nie przełączałem na gaz bo chciałem zobaczyć czy szarpie i... cisza,zero.
Nie wracałem do domu, pojechałem go potestować przez troche km. ok 20-30km
Wróciłem do domu na beznynie bez przełączania na gaz :shock:
O co tutaj chodzi?Pochodził na gazie i się naprawił?
Nie robiłem jeszcze reseta przez odłączenie aku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli to szarpanie jest spowodowane usterką to może to niesprawna część zaczęła działać.
Na zdjęciach widać że pod maską masz trochę nieporządek w kablach. Może przekaźnik odcinający wtrysk albo sterownik gdzie zamókł i wtryskiwacz benzyny nie dostaje dobrego zasilania.
Jaki masz gaz? I czy II generacja jak II to na jakim sterowniku? Może przy jeździe na gazie i emulowanym sygnale sondy komputer silnika porzucił wyuczone wartości.
Jeszcze po jeździe na benzynie możesz odczytać kody migowe, może one pokażą przyczynę problemu. Tylko po jeździe na gazie będziesz zawsze miał błąd sondy lambda.
Tutaj jest temat https://audi80.pl/b3-b4-rezanie-kont ... t39927.htm , nie musisz robić od razu kontrolki tam masz schemat jak podłączyć przewody aby wybłyskać.
Na zdjęciach widać że pod maską masz trochę nieporządek w kablach. Może przekaźnik odcinający wtrysk albo sterownik gdzie zamókł i wtryskiwacz benzyny nie dostaje dobrego zasilania.
Jaki masz gaz? I czy II generacja jak II to na jakim sterowniku? Może przy jeździe na gazie i emulowanym sygnale sondy komputer silnika porzucił wyuczone wartości.
Jeszcze po jeździe na benzynie możesz odczytać kody migowe, może one pokażą przyczynę problemu. Tylko po jeździe na gazie będziesz zawsze miał błąd sondy lambda.
Tutaj jest temat https://audi80.pl/b3-b4-rezanie-kont ... t39927.htm , nie musisz robić od razu kontrolki tam masz schemat jak podłączyć przewody aby wybłyskać.