Witam,
Pewnie znany jest wam problemy z gaźnikami PIERBURG 2E2, 2EE i innymi sterowanymi elektronicznie. W internecie w tym na allegro królują głównie dwie firmy Pan Marek z Lublina (gazniki.pl) i Eter-mot (właściwie tylko sklep). Głównie interesuje mnie propozycja Pana Marka, aby wymienić gaźnik na mechaniczny po regeneracji. Czy miał ktoś już doświadczenie z tą firmą, wymieniał gaźnik od Pana Marka? Warto? Może inne rozwiązanie?
[All] Gaźnik PIERBURG 2E2, 2EE i inne sterowane ele.
[All] Gaźnik PIERBURG 2E2, 2EE i inne sterowane ele.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2014, 19:36 przez McGumi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Samemu załatwić sobie gaźnik bez elektroniki. Chyba pierburg 2e2 to taki gaźnik i powinien pasować bez większych przeróbek. Ewentualnie keihin ale to już inne mocowanie do kolektora więc trochę więcej pracy z jego dostosowaniem.McGumi pisze:Może inne rozwiązanie?
Trzecia najtańsza opcja to gaźnik z poloneza/dużego fiata/nysy. Tylko jak jak posiada się gaz to jest trochę zabawy bo gaźnik+obudowa filtra powietrza+mikser lpg nie mieści się pod maską.
Tutaj jest cały temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61522
Tylko tam już brakuje kilku zdjęć w pierwszej wiadomości, jeśli znajdę kopie u siebie na dysku to wrzucę.
Gdzieś nawet na naszym forum był opis takiej przeróbki. O jest: https://audi80.pl/80-b2-16-zmiana-ga ... t37620.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A wiec jest to gaźnik Pierburga 050129015D 2EE no i auto na 51KW z katalizatorem.
Problem jest z falowaniem obrotów na luzie bez gazu. Jeszcze jak jest zimno to jeszcze jest w miarę, ale jak się nagrzeje to katastrofa. Praktycznie miedzy 500 - 2000 obr. Do tego podczas falowania w kokpicie włącza / wyłącza się jakiś przekaźnik (słychać jak pyka). Po ściągnięciu obudowy filtr i odkryciu gaźnika widać jak górna mała klapka nad główna przepustnicą (mała przepustnica) otwiera się i zamyka. Sprawdziłem też gumowy kołnierz gaźnika i jest OK.
Proszę o jakąś pomoc.
Problem jest z falowaniem obrotów na luzie bez gazu. Jeszcze jak jest zimno to jeszcze jest w miarę, ale jak się nagrzeje to katastrofa. Praktycznie miedzy 500 - 2000 obr. Do tego podczas falowania w kokpicie włącza / wyłącza się jakiś przekaźnik (słychać jak pyka). Po ściągnięciu obudowy filtr i odkryciu gaźnika widać jak górna mała klapka nad główna przepustnicą (mała przepustnica) otwiera się i zamyka. Sprawdziłem też gumowy kołnierz gaźnika i jest OK.
Proszę o jakąś pomoc.
Kiedyś miałem taki sam problem,
najpierw wymieniłem nastawnik przepustnicy(używany), po kilku mies znowu to samo ale okazało się że wypadł zaworek w nastawniku, po długich poszukiwaniach nastawnika kupiłem cały gaźnik z golfa praktycznie plug&play i z tego co mi wiadomo jeździ tak do tej pory (ok 3lat)
Ogólnie to na 99% wina tego nastawnika. Najczęściej puszcza membrana znajdująca się wewnatrz
najpierw wymieniłem nastawnik przepustnicy(używany), po kilku mies znowu to samo ale okazało się że wypadł zaworek w nastawniku, po długich poszukiwaniach nastawnika kupiłem cały gaźnik z golfa praktycznie plug&play i z tego co mi wiadomo jeździ tak do tej pory (ok 3lat)
Ogólnie to na 99% wina tego nastawnika. Najczęściej puszcza membrana znajdująca się wewnatrz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A zobacz czy przy okazji przepustnica I przelotu się nie otwiera.McGumi pisze:Po ściągnięciu obudowy filtr i odkryciu gaźnika widać jak górna mała klapka nad główna przepustnicą (mała przepustnica) otwiera się i zamyka.
Ta klapka powinna w miarę rozgrzewania się zamykać jest sterowana mechanicznie tym ustrojstwem do którego podłączony jest płyn chłodniczy.
I chyba nie zastępuje to pompki przyspieszającej jak w modelu 2EE bo jest tu tradycyjnie zrobione.
Spróbuj ją złapać gdy jest otwarta aby się nie zamknęła i zobacz czy obroty przestaną falować. Możliwe że przez to przylewa silnik, silnik gaśnie sterownik otwiera mocniej przepustnicę aby nie zgasł (pyknięcie wewnątrz auta) i tak skaczą obroty w górę.
W załączniku jest obszerny opis diagnozowanie tego ustrojstwa.