Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Gaźnik PIERBURG 2E2, 2EE i inne sterowane ele.

ODPOWIEDZ
McGumi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 gru 2013, 14:32
Lokalizacja: Jelenia Góra

[All] Gaźnik PIERBURG 2E2, 2EE i inne sterowane ele.

Post autor: McGumi » 01 sty 2014, 18:45

Witam,

Pewnie znany jest wam problemy z gaźnikami PIERBURG 2E2, 2EE i innymi sterowanymi elektronicznie. W internecie w tym na allegro królują głównie dwie firmy Pan Marek z Lublina (gazniki.pl) i Eter-mot (właściwie tylko sklep). Głównie interesuje mnie propozycja Pana Marka, aby wymienić gaźnik na mechaniczny po regeneracji. Czy miał ktoś już doświadczenie z tą firmą, wymieniał gaźnik od Pana Marka? Warto? Może inne rozwiązanie?
Ostatnio zmieniony 01 sty 2014, 19:36 przez McGumi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 sty 2014, 19:19

McGumi, _uwaga

ps patrz w jakim dziale piszesz :!:
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 01 sty 2014, 21:58

McGumi pisze:Może inne rozwiązanie?
Samemu załatwić sobie gaźnik bez elektroniki. Chyba pierburg 2e2 to taki gaźnik i powinien pasować bez większych przeróbek. Ewentualnie keihin ale to już inne mocowanie do kolektora więc trochę więcej pracy z jego dostosowaniem.
Trzecia najtańsza opcja to gaźnik z poloneza/dużego fiata/nysy. Tylko jak jak posiada się gaz to jest trochę zabawy bo gaźnik+obudowa filtra powietrza+mikser lpg nie mieści się pod maską.
Tutaj jest cały temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61522
Tylko tam już brakuje kilku zdjęć w pierwszej wiadomości, jeśli znajdę kopie u siebie na dysku to wrzucę.

Gdzieś nawet na naszym forum był opis takiej przeróbki. O jest: https://audi80.pl/80-b2-16-zmiana-ga ... t37620.htm
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
glowsonix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:21
Lokalizacja: Końskie

Post autor: glowsonix » 02 sty 2014, 13:58

A jaki masz teraz i co Ci się dzieje?
Turbo żyje turbo pije :)

McGumi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 gru 2013, 14:32
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: McGumi » 02 sty 2014, 16:22

Witam,

Mam Audi 80 1.6 55KW / 75PS z 91r. Opisach technicznych raz stoi Pierburg, a raz Keihin.
Jak można sprawdzić jaki mam gaźnik, czy w tym modelu był jeden rodzaj montowany?
Proszę o pomoc. Dzieki

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 02 sty 2014, 16:30

Bo chyba były montowany oba zamiennie. Zobacz co masz pod maską i porównaj ze zdjęciami w internecie.
Z tego co pamiętam Pierburg jest przykręcany na 2 śruby do "podstawy gaźnika" a Keihin na 4 śruby.
Części samochodowe online - Motostacja

McGumi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 gru 2013, 14:32
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: McGumi » 12 sty 2014, 23:22

A wiec jest to gaźnik Pierburga 050129015D 2EE no i auto na 51KW z katalizatorem.
Problem jest z falowaniem obrotów na luzie bez gazu. Jeszcze jak jest zimno to jeszcze jest w miarę, ale jak się nagrzeje to katastrofa. Praktycznie miedzy 500 - 2000 obr. Do tego podczas falowania w kokpicie włącza / wyłącza się jakiś przekaźnik (słychać jak pyka). Po ściągnięciu obudowy filtr i odkryciu gaźnika widać jak górna mała klapka nad główna przepustnicą (mała przepustnica) otwiera się i zamyka. Sprawdziłem też gumowy kołnierz gaźnika i jest OK.

Proszę o jakąś pomoc.

Awatar użytkownika
pavloprod
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2007, 18:16
Lokalizacja: CSW..

Post autor: pavloprod » 13 sty 2014, 08:32

Kiedyś miałem taki sam problem,
najpierw wymieniłem nastawnik przepustnicy(używany), po kilku mies znowu to samo ale okazało się że wypadł zaworek w nastawniku, po długich poszukiwaniach nastawnika kupiłem cały gaźnik z golfa praktycznie plug&play i z tego co mi wiadomo jeździ tak do tej pory (ok 3lat)
Ogólnie to na 99% wina tego nastawnika. Najczęściej puszcza membrana znajdująca się wewnatrz
Było: B3 1.6 PP doładowany propanem z domieszką butanu

Jest: B4 2.6 Avant Pure Benzin od kwietnia 2011

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 13 sty 2014, 12:37

McGumi pisze:Po ściągnięciu obudowy filtr i odkryciu gaźnika widać jak górna mała klapka nad główna przepustnicą (mała przepustnica) otwiera się i zamyka.
A zobacz czy przy okazji przepustnica I przelotu się nie otwiera.

Ta klapka powinna w miarę rozgrzewania się zamykać jest sterowana mechanicznie tym ustrojstwem do którego podłączony jest płyn chłodniczy.
I chyba nie zastępuje to pompki przyspieszającej jak w modelu 2EE bo jest tu tradycyjnie zrobione.
Spróbuj ją złapać gdy jest otwarta aby się nie zamknęła i zobacz czy obroty przestaną falować. Możliwe że przez to przylewa silnik, silnik gaśnie sterownik otwiera mocniej przepustnicę aby nie zgasł (pyknięcie wewnątrz auta) i tak skaczą obroty w górę.

W załączniku jest obszerny opis diagnozowanie tego ustrojstwa.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga