Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK 115KM] Nie odpala na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 sty 2014, 08:17

KAROLEK22XX pisze:Francis1982, dodam ze jak pracuje na benzynie to strasznie nią śmierdzi
Czyli jej nie spala albo nią leje bez opamiętania.

Żeby lał mocno paliwem to fakt, przepływka OPEN lub specyficzne niedomagania sondy (czarny sygnałowy do sprawdzenia i napięcie na grzałce).

Z tymi 3000 rpm jeszcze TPS do przemierzenia chociaż. No i czy magiczna śrubeczka nie "podkręca" położenia przepustnicy. Widać ją z góry M4 lub M5.

Ale najpierw dwa pierwsze punkty. TPS na koniec jak już

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 14 sty 2014, 14:28

niby sonda była sprawdzana na vag-u i działa a przepływke otworzyć i zobaczyć naciąg sprężynki

MikiTiki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 15 wrz 2013, 11:35

Post autor: MikiTiki » 14 sty 2014, 15:00

niby sonda była sprawdzana na vag-u i działa a przepływke otworzyć i zobaczyć naciąg sprężynki
Pierwsze czym się zajmij, to zdejmij gumę przepływomierza (tą harmonijkę co idzie do kolektora) i zobacz czy klapka nigdzie Ci nie ociera, nie haczy. Powinna iść płynnie, na podmuch można powiedzieć. U mnie też były podobne objawy przy rozwalonym przepływomierzu (po kilkudziesięciu strzałach już był) i klapka była zacięta, na benzynie kopcił na czarno i było czuć świeżą benzynę, której po prostu silnik nie przepalał.
Naciąg też możesz sprawdzić, tak profilaktycznie, ale jak nie masz VAG'a, to nic tam nie kombinuj. Prawidłowy naciąg sprężyny jest w granicach 12-15% pokazywanych na VAG'u.

Jak tam będzie ok, sonda jeszcze raz do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 14 sty 2014, 15:07

guma cała przepływka działa nie miałem strzału w nią nie mam VAG'u muszę usawić sie z kolegą co ma i zobaczyć

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 sty 2014, 18:57

Może też być jedna z najprostszych przyczyn, słaby układ WN. Tyle, że tego już nie da się sprawdzić warsztatowo. Co najwyżej wizualnie. Poza tym i tak nikt nie wymienia podzespołów WN jak nakazuje producent. (było chyba świece co 10 000 km, kable też chyba z 50 000 miały). Pewny na 100% nie jestem w kwestii dystansu ale wymiany tak.

No i krokowy do gruntownego wymycia i nasmarowania w środku.

MikiTiki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 15 wrz 2013, 11:35

Post autor: MikiTiki » 15 sty 2014, 00:02

A może po prostu wtrysk rozruchowy nie odcina paliwa po odpaleniu silnika? Z tego co mi wiadomo powinien przestać lać paliwo po uruchomieniu motoru, prawda? Tam bym szukał :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sty 2014, 00:24

Bez odcięcia pompy paliwa wtrysk rozruchowy psułby też pracę silnika na gazie.

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 19 sty 2014, 11:19

a co do odcięcia pompy mój mechanik zrobił mi odcięcie pompy bo kiedyś mi palił to i to i silnik się benzyną zalał i wymieszał z olejem. Bo był rozwalony nazywa na końcu listwy zawór ciśnienia paliwa na listwie i powiedział ze od tego go zalało. Ale zał warzyłem ze jak się przekręci stacyjkę to nie słychać elektrozaworów od gazu

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 sty 2014, 11:58

KAROLEK22XX pisze:Ale zał warzyłem ze jak się przekręci stacyjkę to nie słychać elektrozaworów od gazu
A masz tryb odpalania na gazie? Zwykle zawory otwierają się gdy ma się centralkę z przełącznikiem kołyskowym 3 pozycyjnym. I jeszcze trzeba mieć podpięty sygnał obrotów do zacisku cewki a nie owinięty na przewodzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl