[1.8 JN] Wymiana węża chłodnicy górny
[1.8 JN] Wymiana węża chłodnicy górny
Witam. Jestem przed wymianą węża górnego prowadzącego od silnika do chłodnicy. Trzeba się jakoś przed tym specjalnie przygotować?? Nie będzie problemów np. zapowietrzenie jak sam będę to robić na podwórku? Pozdrawiam
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Musisz tylko zabezpieczyć aparat zapłonowy i okienko w skrzyni biegów przed zalaniem. No i w razie czego w nowe cybanty. Jak robisz tylko górny to praktycznie nic się nie zapowietrzy.
Po montażu zalej do pełna, odpal i włącz nagrzewnicę na maximum ciepła. Jak będzie leciało ciepłe powietrze i nie będą sie pokazywały bąbelki w zbiorniczku to go zakręć. Wskazane jest później sprawdzać stan płynu. Po za tym żadnej filozofii nie ma
Po montażu zalej do pełna, odpal i włącz nagrzewnicę na maximum ciepła. Jak będzie leciało ciepłe powietrze i nie będą sie pokazywały bąbelki w zbiorniczku to go zakręć. Wskazane jest później sprawdzać stan płynu. Po za tym żadnej filozofii nie ma
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jeżeli wymienia się tylko górny, po montażu wlewamy do pełna płyn. Ja zwykle jeszcze "pompowałem" dolnym i górnym wężem (rytmicznie ściskałem) aż przestał bulgotać w zbiorniczku. Dolałem prawie do pełna i uruchomiłem silnik.
Jak się nie spuszcza płynu z bloku silnika, nagrzewnicy ani głowicy to odpowietrzanie to pikuś. Wystarczy chwilka i gotowe.
Ostatnio robiłem pierścienie i silnik odpowietrzał mi się prawie godzinę. Ale do tego trzeba mocno "rozbebeszyć" silnik
Jak się nie spuszcza płynu z bloku silnika, nagrzewnicy ani głowicy to odpowietrzanie to pikuś. Wystarczy chwilka i gotowe.
Ostatnio robiłem pierścienie i silnik odpowietrzał mi się prawie godzinę. Ale do tego trzeba mocno "rozbebeszyć" silnik
[B4 ABK] Potrzebny górny wąż chłodnicy
Witam. Jestem przelotem przy komputerze, więc może nie ten dział?
Może ktoś z klubowiczówm ma odstąpić górny wąż od chłodnicy do bloku silnika. Jak na zdjęciu.
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Może ktoś z klubowiczówm ma odstąpić górny wąż od chłodnicy do bloku silnika. Jak na zdjęciu.
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Masz numer tego węża 8A0121101C będzie łatwiej w sklepie motoryzacyjnym wytłumaczyć. Albo http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... zia%C5%82y Chociaż jakoś drogo jak to na allegro. Kiedyś za zamiennik węża małego obiegu zapłaciłem w sklepie 14zł.
[2,0 E95/LPG '92 ABK] Wąż chłodnicy
A jeśli w takim sklepie, o jaką średnicę pytać?Francis1982 pisze:Są jeszcze sklepy z częściami do ciężarówek z różnej maści wężami olejoodpornymi i na temperaturę. A nawet i oplot stalowy mogą zafundować <ok>
[ Dodano: 2014-01-14, 21:22 ]
To co mam (na zdjęciu) jest zdecydowanie za ciężkie. Ciągle mam wrażenie, że króciec chłodnicy nie wytrzyma. Nie widać, żeby pękał, ale jest tam na pewno nieszczelność, a dokręcanie cybanta nie wchodzi w grę, bo albo pęknie cybant albo zmiażdżę króciec. Znalazłem coś takiego: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=333316. Zamiennik niżej jest nawet droższy. A ten taniej wychodzi niż używki Allegro z przesyłką. A do Inter Carsu mogę bez problemu dojechać. Czy to aby na pewno pasuje?