[AAH LPG] Gaśnie na zimnym
[AAH LPG] Gaśnie na zimnym
Witam
Podczas jazdy np przy dojeżdżaniu do świateł przy wciśniętym sprzęgle kiedy obroty sobie spadają gaśnie lub prawie przygasa (np do 100obr/min) i obroty podskakują tak jak by nagle coś załączyło, potrafi tak kilka razy zrobić, robi tak tylko wtedy kiedy jest zimno (poniżej zera) jak już troszkę złapie temperatury to jest ok. sprawdzałem go vagiem, ale nic nie wskazało. W ogóle jak jest zimno to mozolnie coś jedzie, jak jest na plusie z 5 - 10c to jest ok.
Miał ktoś taki przypadek ?
Jakiś czujnik zamarza lub jest już na wykończeniu ?
Czy to PB czy gaz dzieje się tak samo.
Podczas jazdy np przy dojeżdżaniu do świateł przy wciśniętym sprzęgle kiedy obroty sobie spadają gaśnie lub prawie przygasa (np do 100obr/min) i obroty podskakują tak jak by nagle coś załączyło, potrafi tak kilka razy zrobić, robi tak tylko wtedy kiedy jest zimno (poniżej zera) jak już troszkę złapie temperatury to jest ok. sprawdzałem go vagiem, ale nic nie wskazało. W ogóle jak jest zimno to mozolnie coś jedzie, jak jest na plusie z 5 - 10c to jest ok.
Miał ktoś taki przypadek ?
Jakiś czujnik zamarza lub jest już na wykończeniu ?
Czy to PB czy gaz dzieje się tak samo.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 18:28 przez viper370, łącznie zmieniany 1 raz.
A ja bym sprawdził jeszcze trzecią rzecz- czujnik temperatury dla ECU ( ten za lewą głowicą - kierowcy).
Jak zimno na dworze odpalić VAGa, grupa 000 i pierwsza kolumna - odjąć 50 od wskazań i mamy temperaturę płynu chłodniczego. Jak jest spora różnica od tego co na zewnątrz to czujnik do du... (wyrzucenia).
Jak zimno na dworze odpalić VAGa, grupa 000 i pierwsza kolumna - odjąć 50 od wskazań i mamy temperaturę płynu chłodniczego. Jak jest spora różnica od tego co na zewnątrz to czujnik do du... (wyrzucenia).
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
jaco82 pisze:A ja bym sprawdził jeszcze trzecią rzecz- czujnik temperatury dla ECU ( ten za lewą głowicą - kierowcy).
Jak zimno na dworze odpalić VAGa, grupa 000 i pierwsza kolumna - odjąć 50 od wskazań i mamy temperaturę płynu chłodniczego. Jak jest spora różnica od tego co na zewnątrz to czujnik do du... (wyrzucenia).
tylko, że kolego ten czujnik odpowiada za ssanie, dawkowanie paliwa, moim zdaniem nie ma on kompletnie żadnego wpływu na gaśniecie auta przy wysprzęgleniu, jeśli by był nawet padnięty to byłby problem z odpalaniem auta i nierówną pracą...
Re: [2.8 AHH LPG] Gaśnie na zimnym
Moja rada odnośnie sprawdzenia czujnika tyczy się tego :
a nie gaśnięcia auta przy wysprzęglaniu.
viper370 pisze: W ogóle jak jest zimno to mozolnie coś jedzie, jak jest na plusie z 5 - 10c to jest ok.
Miał ktoś taki przypadek ?
Jakiś czujnik zamarza lub jest już na wykończeniu ?
Czy to PB czy gaz dzieje się tak samo.
a nie gaśnięcia auta przy wysprzęglaniu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
Tak to zdecydowanie może być czujnik! Na próbę możesz go odłączyć i zobaczyć co będzie się działo. Nie wiem jak jest tutaj ale w nissanie z identycznym sterowaniem silnika byóło tak że z odłaczonym czujnikiem temp. Ecu po włączneiu zapłonu(i również po odpaleniu) startowało sobie z temp od 0 stopni i co sekunde podnosiło 1stopień w góre aż do ok 90.
Ale przy tych temp na zimnym silniku możesz próbować odrazu odpalić. Jak będzie różnica to już wiesz w czym problem.
Ale przy tych temp na zimnym silniku możesz próbować odrazu odpalić. Jak będzie różnica to już wiesz w czym problem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
No to powiem tak, jak go odpiąłem na ciepłym to obroty podskoczyły do 1000 i równiutko chodził, jak podpiąłem to obroty spadają, ale nie chodzi tak równo, wina czujnika? Wiem że bogatsza mieszanka, ale i równo chodzi.
A jak się nagrzeje do 90c to nie chodzi zbyt równo, a na zimnym chodzi cacy, czujnik?
PS.
Potwierdzam że to ten 2 pinowy jest od tem silnika a od cieczy jest 3, pod przepustnicą.
[ Dodano: 2014-01-18, 16:47 ]
On chyba nie jest podgrzewany jak sonda ?
Czyli tak jak kolega napisał, od wyniku odjąć od 47 - 50 = -3 czyli niby dobrze.
Przed odpaleniem z ciekawości odłączyłem czujnik i wynik zmienił się od razu na 70, po podłączeniu na 47 czyli czujnik działa, ale czy prawidłowo...
Co o tym sądzicie?
A jak się nagrzeje do 90c to nie chodzi zbyt równo, a na zimnym chodzi cacy, czujnik?
PS.
Potwierdzam że to ten 2 pinowy jest od tem silnika a od cieczy jest 3, pod przepustnicą.
[ Dodano: 2014-01-18, 16:47 ]
Podłączyłem się pod vaga (po całej nocy i całym dniu stania) przy temp -3 i pokazało mi w pierwszym okienku 47, po odpaleniu momentalnie zaczęło rosnąć, w ciągu 2 min doszło do 76 to chyba nie możliwe by tak szybko łapał temperaturę ???jaco82 pisze:A ja bym sprawdził jeszcze trzecią rzecz- czujnik temperatury dla ECU ( ten za lewą głowicą - kierowcy).
Jak zimno na dworze odpalić VAGa, grupa 000 i pierwsza kolumna - odjąć 50 od wskazań i mamy temperaturę płynu chłodniczego. Jak jest spora różnica od tego co na zewnątrz to czujnik do du... (wyrzucenia).
On chyba nie jest podgrzewany jak sonda ?
Czyli tak jak kolega napisał, od wyniku odjąć od 47 - 50 = -3 czyli niby dobrze.
Przed odpaleniem z ciekawości odłączyłem czujnik i wynik zmienił się od razu na 70, po podłączeniu na 47 czyli czujnik działa, ale czy prawidłowo...
Co o tym sądzicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Jak masz LPG i kabel to podepnij się do sterownika lpg i zobacz temperaturę reduktora dla porównania. Delikatnie może być niższa ale raczej powinna się pokrywać.
Te 70 *C na odpiętym czujniku (2 pin za lewą głowicą kierowcy) może być prawidłowy, bo jak sterownik łapie błąd to podmienia sobie dane z czujników na "bezpieczne", czyli ładuje domyślnie jakąś tam bezpieczną wartość ustawioną przez inżynierów, dodatkowo chyba pomija inne czujniki bo pracuje w trybie awaryjnym. Może być i tak że jak podepniesz czujnik temperatury, a odepniesz np. sondę to też będzie lepiej chodził. Ale pewien nie jestem jak działa tryb awaryjny.
Te 70 *C na odpiętym czujniku (2 pin za lewą głowicą kierowcy) może być prawidłowy, bo jak sterownik łapie błąd to podmienia sobie dane z czujników na "bezpieczne", czyli ładuje domyślnie jakąś tam bezpieczną wartość ustawioną przez inżynierów, dodatkowo chyba pomija inne czujniki bo pracuje w trybie awaryjnym. Może być i tak że jak podepniesz czujnik temperatury, a odepniesz np. sondę to też będzie lepiej chodził. Ale pewien nie jestem jak działa tryb awaryjny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Kabel:
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... rfejs+stag
Program:
http://www.ac.com.pl/pl/doc/346/program ... je-obslugi
Taki kabel do staga to ma każdy gazownik, ale lepiej kup swój bo wydasz tyle samo za kabel co za podpięcie (chyba że masz znajomego). Lepiej kupić na RS232 bo stabilniejsze, ale rzadko teraz laptop ma rs'a.
Albo kup w sklepie AGD termometr to mięsa i wsadź do zbiorniczka
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... rfejs+stag
Program:
http://www.ac.com.pl/pl/doc/346/program ... je-obslugi
Taki kabel do staga to ma każdy gazownik, ale lepiej kup swój bo wydasz tyle samo za kabel co za podpięcie (chyba że masz znajomego). Lepiej kupić na RS232 bo stabilniejsze, ale rzadko teraz laptop ma rs'a.
Albo kup w sklepie AGD termometr to mięsa i wsadź do zbiorniczka