[B3 1.8 PM 90KM] Umarła?...
[B3 1.8 PM 90KM] Umarła?...
Witam
Jestem nowicjuszem na tym forum, ale potrzebuję pilnie POMOCY.
Po kilku godzinach oględzin forum nie znalazłem "mojej" dolegliwości.
Mianowicie:
Posiadam (a dokładniej teść) w/w audi 1.8 PM ( tak wywnioskowałem na forum, ponieważ jest to składak) B3. Autko posiada instalację LPG. Pewnego pięknego dnia auto odpaliło, przejechało (na BP i LPG) ok. 1 kilometra i zgasło... od tamtego czasu nie ma sposobu aby je odpalić. Paliwo (po rozkręceniu pokrywy filtra powietrza) widocznie jest dostarczane poprzez monowtrysk; iskra sprawdzona na wszystkich świecach (świece mają ok. roku) jest aż miło; kopułka aparatu wyczyszczona; wszystkie przewody WN sprawdzone i sprawne (bez przebicia). Wszystkie przewody elektryczne, podciśnienia sprawne i dobrze podłączone. A autko ani drgnie... Nie jestem mechanikiem,; ale wyczerpałem wszystkie pomysły dlaczego auto NAGLE przestało "palić". <buu>
Proszę o pomoc. W imieniu teścia i moim.
Pozdrawiam
Robert
Jestem nowicjuszem na tym forum, ale potrzebuję pilnie POMOCY.
Po kilku godzinach oględzin forum nie znalazłem "mojej" dolegliwości.
Mianowicie:
Posiadam (a dokładniej teść) w/w audi 1.8 PM ( tak wywnioskowałem na forum, ponieważ jest to składak) B3. Autko posiada instalację LPG. Pewnego pięknego dnia auto odpaliło, przejechało (na BP i LPG) ok. 1 kilometra i zgasło... od tamtego czasu nie ma sposobu aby je odpalić. Paliwo (po rozkręceniu pokrywy filtra powietrza) widocznie jest dostarczane poprzez monowtrysk; iskra sprawdzona na wszystkich świecach (świece mają ok. roku) jest aż miło; kopułka aparatu wyczyszczona; wszystkie przewody WN sprawdzone i sprawne (bez przebicia). Wszystkie przewody elektryczne, podciśnienia sprawne i dobrze podłączone. A autko ani drgnie... Nie jestem mechanikiem,; ale wyczerpałem wszystkie pomysły dlaczego auto NAGLE przestało "palić". <buu>
Proszę o pomoc. W imieniu teścia i moim.
Pozdrawiam
Robert
Witam
Jutro postaram się coś pokombinować. Z rozrządem i mierzeniem ciśnienia wolałbym się obejść. Z tym trzeba jednak do mechanika jechać; a nie mam żadnego znajomego, wiadomo jak się pojedzie do byle jakiego to zacznie wymyślać nie wiadomo co... Po rozebraniu aparatu zapłonowego stwierdziłem że warto by zmienić "palec" bo był lekko przytopiony. Może pomoże, sklep otwarty dopiero w poniedziałek. Więc dam znać czy to cokolwiek pomogło.
Pozdrawiam i dzięki za rady... jak do tej pory...
Jutro postaram się coś pokombinować. Z rozrządem i mierzeniem ciśnienia wolałbym się obejść. Z tym trzeba jednak do mechanika jechać; a nie mam żadnego znajomego, wiadomo jak się pojedzie do byle jakiego to zacznie wymyślać nie wiadomo co... Po rozebraniu aparatu zapłonowego stwierdziłem że warto by zmienić "palec" bo był lekko przytopiony. Może pomoże, sklep otwarty dopiero w poniedziałek. Więc dam znać czy to cokolwiek pomogło.
Pozdrawiam i dzięki za rady... jak do tej pory...
...aha a jeżeli chodzi o "baterię" to wszystko jest na 99,9% OK. Naładowana 100%, a nawet pożyczona od sąsiada taki sam objaw. Kable od akumulatora są OK, przegląd cm po cm.
PS.
Wpadł mi jeszcze jeden pomysł, którego nie sprawdziłem. Autko posiada alarm, tylko nie mogę zlokalizować centralki, być może jakimś dziwnym sposobem alarm coś psuje?!. Tylko zbija mnie z tropu to że iskra na wszystkich świecach jest jak ta lala???? Jakieś pomysły???
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-01-18, 21:43 ]
...rozrusznik kręci aż miło ;(
PS.
Wpadł mi jeszcze jeden pomysł, którego nie sprawdziłem. Autko posiada alarm, tylko nie mogę zlokalizować centralki, być może jakimś dziwnym sposobem alarm coś psuje?!. Tylko zbija mnie z tropu to że iskra na wszystkich świecach jest jak ta lala???? Jakieś pomysły???
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-01-18, 21:43 ]
...rozrusznik kręci aż miło ;(
roman_s tak w sumie to ostatnimi czasy silnik dosyć głośno pracował (stuki w silniku, jakby właśnie zawory). A jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie?.... Można powiedzieć że jestem laikiem, ale jakieś zgrubne pojęcie o pracy silnika mam Wszelkie uwagi i wskazówki mile widziane
I dzięki za "trop"...
I dzięki za "trop"...
Stuki w silniku i późniejsze zgaśnięcie i nie odpalenie sugerowałyby na zatarcie..ale wtedy nie kręciłby rozrusznik.
Rozrząd musi być ustawiony tak ,aby równo były znaki na kole wałka rozrządu ,aparacie zapłonowym i bodajże wale korbowym? Jak dokładnie to zrobić to już pytaj innych, tu masz link z którego moze dowiesz się czegoś więcej:
https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-pas ... t27446.htm
Rozrząd musi być ustawiony tak ,aby równo były znaki na kole wałka rozrządu ,aparacie zapłonowym i bodajże wale korbowym? Jak dokładnie to zrobić to już pytaj innych, tu masz link z którego moze dowiesz się czegoś więcej:
https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-pas ... t27446.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Rozrząd sprawdzić samemu nie trudno. Tutaj kiedyś opisałem tylko wcięło pierwszy obrazek z pokazaną obudową rozrządu i znakiem OT: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... htm#314221