Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Szarpanie na nowej sekwencji

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
NIQ88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 paź 2013, 10:53
Lokalizacja: Sochaczew

[80 B4 2.0 ABK] Szarpanie na nowej sekwencji

Post autor: NIQ88 » 20 sty 2014, 00:09

Witam serdecznie,
Koledzy mam dylemat co robić.
Na benzynie auto chodzi doprze oprocz falowania obrotow po odpaleniu. to znaczy na wolnych obrotach chodzi ladnie i wkreca sie na obroty lagodnie. Na gazie szarpie na wolnych obrotach jakby chodzil na trzech garach. przy ruszaniu przebiera ale powyzej 1500 obr wkreca sie juz dosc rowno.
Mam nową instalację gazową STAG4 z wtryskami Ac W01 i od początku coś jest nie tak.
Byłem u gazownika na reklamacji juz 3 razy a on twierdzi ze cos z elektryka w samochodzie jest nie tak. a przeciez na PB chodzi dobrze.
Przekładał cala instalacje ponoc. przekladal wtryskiwacze, kombinowal juz chcial winic silnik. Robił kalibrację ale nie wgrywał od nowa mapy benzynowej tylko ta co mial zapisana za pierwszym razem (a wtedy sonda nie chodzila za dobrze- zmieniala wartosci na wykresie co 2 sekundy albo dluzej).

Moje pytanie brzmi: Czy kazac mu zalozy zwykly gaz na mieszalniku czy moze wystarczy tutaj nagrac od nowa mape? A moze w ogole ten gazownik, który nie potrafi sprawic by silnik chodzil tak jak na benzynie tak na LPG, powienien mi oddac pieniadze i wyjac sobie ta sekwencje?
Pozdrawiam!!

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 20 sty 2014, 06:52

Zmień gazownika.

Mapy za każdym razem robi się nowe. A już tym bardziej jak sonda była zmieniana. No i najważniejsze czy dobrze podpiął sondę itp.

Nie znam listwy ac w01 ale otwarcie 2.1 ma plus zamknięcie 1.5 ms razem daje 3.6 ms a to zdecydowanie za wolno na ABK. Tak samo Valteki.

Z tańszych polecam OMVL i niech je podmieni.

Potem kup sobie najlepiej interfejs za parę dyszek i z pomocą forum ogarniesz temat bez problemów.

Broń Boże słabsza generacja. Tylko sekwencja dla ABK. Reszta może ale nie musi zaszkodzić.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 sty 2014, 08:58

NIQ88, miałem podobnie co Ty, udałem się do dobrego szpeca i ogarnął temat. U mnie okazało się że założył(właściwie to ich nie rozwiercił) dysze o małym przekroju jak do uno :-P + odpowiednie ustawienie mapy i lata. A też mam staga4.
NIQ88 pisze:Czy kazac mu zalozy zwykly gaz na mieszalniku czy moze wystarczy tutaj nagrac od nowa mape?
co to to nie, to już lepiej wcale nie zakładaj.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 sty 2014, 11:52

A świece i układ zapłonowy masz w dobrym stanie? Ostatnio pomagałem klubowiczowi z gazem w ABK. Też na gazie źle pracował kombinowałem różnie ale praktycznie nic nie pomagało dopiero jak wymienił świece stał się cud. Zresztą wygląd świec wskazywał że to już ich końcówka.

Awatar użytkownika
NIQ88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 paź 2013, 10:53
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: NIQ88 » 20 sty 2014, 11:53

Dzięki za odzew ;-)
Rozumiem, że mam mu zasugerować wgranie nowej mapy po wymianie sondy i jeśli to nie pomoże to rozwiercić większe otwory w kolektorze? Czy zacząć od wymiany wtryskiwaczy?
Też nie chce go za bardzo pouczac bo sie wpieni i mnie pogoni. choc z drugiej strony skoro zaplacilem mu prawie 2 tys to chce zeby wszystko dzialalo jak powinno....
dodam ze spalanie gazu bylo ok 14-15l a po wymianie spadlo tylko do ok 13.

A najgorsze jest to, ze facet ma super renome i pojechalem do drozszego gazownika a teraz mam tylko nerwy zamiast przyjemnosci z jazdy....

Świece i przewody oraz kopulke z palcem zmienilem na nowe. i dziesiatki innych rzeczy...

[ Dodano: 2014-01-20, 12:01 ]
Francis1982 pisze:Nie znam listwy ac w01 ale otwarcie 2.1 ma plus zamknięcie 1.5 ms razem daje 3.6 ms a to zdecydowanie za wolno na ABK. Tak samo Valteki.

Z tańszych polecam OMVL i niech je podmieni.
Jeśli te wtryski maja takie czasy to omvl ma łacznie ok 2? Mówisz, ze te wtryskiwacze trzeba od razu wyjac czy najpierw dysze rozwiercic?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 sty 2014, 12:05

NIQ88 pisze:rozwiercić większe otwory w kolektorze?
Nie w kolektorze tylko we wtryskiwaczach.

Jak ustawiał to patrzyłeś może czy linie niebieska i zielona się pokrywają?

Możesz zrobić fotki gdzie dał wkrętki w kolektorze?

Awatar użytkownika
NIQ88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 paź 2013, 10:53
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: NIQ88 » 20 sty 2014, 12:20

aldi pisze:Jak ustawiał to patrzyłeś może czy linie niebieska i zielona się pokrywają?
Nie widzialem jak to robi. zamknal sie w garazu, tylko kabel wyciagnal na dwor.
aldi pisze:Możesz zrobić fotki gdzie dał wkrętki w kolektorze?
Może byc nic nie widac na zdjeciach ale dal wkretki przy wtryskach obok wtrysku w strone glowicy.

Wg tego co mówicie to kazac mu rozwiercic te wtryski badz wymienic je na inne?? Może ktos wie, jaka ma być średnica dysz?- SPRAWDZIŁEM wiertłem. Wychodzi na to ze teraz mam 2.0 Za małe?

Jakby ktoś dobry mi podał jaka powinna być średnica dyszy i ciśnienie reduktora zebym mu pokazał paluszkiem....

Czy mam sam jechac by nagrac nowa mape gazowa czy wszystko jedno jaki styl jazdy bedzie?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 sty 2014, 13:12

To jak wkrętki są przy wtryskach to OK.

Chyba te dysze były już rozwiercane bo fabrycznie na pewno były mniejsze. Niema co ich za dużo wiercić, bo wtryskiwacze nie odmierzą małej ilości gazu przez zbyt dużą dziurę. Więc za duże też nie mogę być.
Wg. mnie lepsze za małe niż za duże choć przykład Piotra pokazuje że do ABK trzeba dobrać idealnie.

Chociaż do ABK u mnie w rodzinie wrzuciłem na szybko dysze 1,6 (bez wiercenia) do valteków mnożnik wyszedł kosmiczny, że zapętla już 3500 obr (od tych obrotów jeździ już na benzynie). I dobrze to chodzi, miało być tak tymczasowo zanim nie znajdę czasu aby znaleźć wiertła i rozwiercić bardziej ale wyszło jak zawsze.

Awatar użytkownika
NIQ88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 paź 2013, 10:53
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: NIQ88 » 20 sty 2014, 13:28

aldi pisze:To jak wkrętki są przy wtryskach to OK.

Chyba te dysze były już rozwiercane bo fabrycznie na pewno były mniejsze. Niema co ich za dużo wiercić, bo wtryskiwacze nie odmierzą małej ilości gazu przez zbyt dużą dziurę. Więc za duże też nie mogę być.
wychodzi na to, że średnica jest dobra tylko wtryski za wolne... On chyba jes zaklada wszedzie bo do passata 1.8t tez mi takie zalozyl kiedys.

Czytałem trochę i co powiecie o żółtych valtekach? Wiem, ze matrix jest dobry ale drogi... OMVL jest szybszy od tych moich Ac? Nie moge znalezc takich informacji...
Nie chcialbym sie naciagnac na koszty tylko kupic cos co juz bedzie dzialac- bo na pewno gość kaze mi doplacic do innych wtryskiwaczy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 sty 2014, 13:44

AC W01 a KMLVL reg fast jedno i to samo (znaczy takie same czasy obsługują w praktyce nie na papierze): http://lpg-forum.pl/post336193.html
Choć ten kolega z historii ze świecami miał nowe REG Fast i po zmianie świec pisał, że chodzi tak samo jak na benzynie.
Ja bym jeszcze próbował na większych albo mniejszy dyszach. I dobrze by było podczas jazdy ustawiać bo czasem w ABK wychodzi nietypowy mnożnik. A patrząc na linie po jednym przejeździe trudno coś takiego ustawić.
Jeszcze na lpg forum możesz poszukać jakiegoś dobrego fachowca choć chyba w twoich okolicach niema żadnego z polecanych na lpg-forum.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2014, 19:51 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
NIQ88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 paź 2013, 10:53
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: NIQ88 » 20 sty 2014, 16:27

aldi pisze:AC W01 a KMLVL reg fast jedno i to samo:
Przetrząsnąłem trochę to forum i chyba zasugeruję gaziarzowi przekładkę na valtek 34 i ustawienie na nich wszystkiego od nowa.

Umówiłem sięz gaziarzem na 31 stycznia zostawić mu samochód, żeby zrobił jak trzeba, i wymienił wtryski jeśli trzeba. Na początku sekretarka mówiła, że hana zakładają szybsze (droższe), a potem na drugiej rozmowie przekazała, że gaziarz mówi, iż hana i acw01 są praktycznie tak samo szybkie.
Ale wielu forumowiczów poleca hana2000 z tego co czytałem. Może są lepsze do wyregulowania?
Które hana polecacie, żeby włożył jeśli już hana? czarne czy czerwone?
A może lepiej dopłacić zeby mi założył matrixy? :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl