[1.9 TDI 1Z 80 B4 ] Slabe Grzanie Swiec Zarowych
[1.9 TDI 1Z 80 B4 ] Slabe Grzanie Swiec Zarowych
Witam mam maly problem, mianowicie auto postalo noc na dworzu przy tem -6 i rano po 2 krotnym podgrzaniu komory ledwo co odpalilo. Na codzien stoii w nieogrzewanym garazu lekko zarowki sie zapala na 2,3 sec i pali od strzala a tu nagle taki wybryk po nocnym parkingu pod chmurka. Obstawiam ze to beda swiece 4 lata auto w kraju a do nich nie bylo zagladane. Jutro wstepne sprawdzenie miernikiem przeszukalem forum do sprawdzenia zostaje mi jeszce jesli sie pomyle to poprawcie- bezpiecznik ( jak nie ktorzy nazywaja przekaznik??) pozycja nr 10 w skrzynce z bezpiecznikami oraz czujnik (znajdujacy sie w karterze z prawej strony odpowiedzialny za tem wody)o odpieciu swiece powiiny grzac caly czas ? czyli z automatu jak by byl padniety to grzaly by caly czas.
A sprawdzałeś kąt wtrysku ?
Ja w pieszym miesiącu posiadania auta, gdy na mrozie kręciłem prawie 10 sek, z chmurą dymu i trzęsawką to też w pierwszej chwili chciałem świece wymieniać.
Okazało się, że świece są zdrowe. Powodem był wyciągnięty już rozrząd. Musiało przeskoczyć o ząbek, bo kąt wtrysku był daleko poza skalą. Dopiero po wymianie rozrządu i regulacji, zaczął zapalać nawet bez świec.
Na forum potwierdziła się reguła, że w 1Z świece mają wspomóc rozruch, aby był łagodniejszy, a do dobrego zapalania potrzebny jest kąt wtrysku rzędu 50-60, a najlepiej ok 54.
Ja w pieszym miesiącu posiadania auta, gdy na mrozie kręciłem prawie 10 sek, z chmurą dymu i trzęsawką to też w pierwszej chwili chciałem świece wymieniać.
Okazało się, że świece są zdrowe. Powodem był wyciągnięty już rozrząd. Musiało przeskoczyć o ząbek, bo kąt wtrysku był daleko poza skalą. Dopiero po wymianie rozrządu i regulacji, zaczął zapalać nawet bez świec.
Na forum potwierdziła się reguła, że w 1Z świece mają wspomóc rozruch, aby był łagodniejszy, a do dobrego zapalania potrzebny jest kąt wtrysku rzędu 50-60, a najlepiej ok 54.
Rozrzad moze i masz racje bo powinien juz byc wymieniony jednak ani nie trzesie i nie kopci tylko ma ciezko. postaram sie najpierw sprawdzic swieczki i czy nie przepuszczaja dodatkowo. Kat wtrysku czyli przesunac trzeba pompe w prawo zwiekszajac kat jesli bedzie opuzniony. czy bez kompa mozna sprawdzic jaki jest dokladnie kat wtrysku
Jak kupiłem auto to miało 50tyś. i prawie 6 lat na rozrządzie.
Ja ustawiałem z Vagiem, wg. tej instrukcji:
http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/
Oni tam chyba źle podają sekcje w VAG, zdaje się, że ma być Basic settings, a nie Measuring blocks.
Podobno można ustawiać bez VAG na czujnik zegarowy, jeżeli wie się o co w tym chodzi.
Ja ustawiałem z Vagiem, wg. tej instrukcji:
http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/
Oni tam chyba źle podają sekcje w VAG, zdaje się, że ma być Basic settings, a nie Measuring blocks.
Podobno można ustawiać bez VAG na czujnik zegarowy, jeżeli wie się o co w tym chodzi.
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
Sprawdź świece , kąt wtrysku , w vagu jest 03 output tests , wchodzisz tam, dochodzisz do Glow Plug Relay (J52) i nasłuchujesz przekaźnik, czy "pyka" - jeśli świece i kąt w porządku , jeśli i przekaźnik podaje napięci na świece to chyba tylko pozostaje posprawdzać czy nie łapie powietrza układ paliwowy <ok>
[ Dodano: 2014-01-21, 18:43 ]
a opisów (foto relacji) jak ustawić statyczny kąt wtrysku w necie nie brakuje , sprawa banalna , nawet laik powinien sobie poradzić :mrgreen:
tu masz co prawda AFN'a ale jest identycznie jak w 1z <ok> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235
[ Dodano: 2014-01-21, 18:43 ]
a opisów (foto relacji) jak ustawić statyczny kąt wtrysku w necie nie brakuje , sprawa banalna , nawet laik powinien sobie poradzić :mrgreen:
tu masz co prawda AFN'a ale jest identycznie jak w 1z <ok> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235