Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Układ chłodzenia sam się zapowietrza...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

[B3 1.8 PM] Układ chłodzenia sam się zapowietrza...

Post autor: Easyrider » 09 sty 2009, 16:44

Witam,

mam dziwny problem z chłodzeniem.

Silnik zimny. Odpalam. Jadę. Auto rozgrzewa się normalnie, z nagrzewnicy leci coraz cieplejsze powietrze, aż do momentu kiedy (zwykle po rozgrzaniu do 90 st) w pewnym momencie z nagrzewnicy leci nagle ZIMNE POWIETRZE, a silnik się zaczyna przegrzewać. Sprawdziłem - dolny wąż od chłodnicy jest zimny.

Wówczas muszę "przygazować" go na chwilę - do 4000-5000 RPM i wszystko wraca do normy: z nagrzewnicy gorące powietrze, silnik wraca do 90 st.

To się czasem powtarza w czasie jazdy, więc trzeba co chwilę zerkać na wskaźnik temperatury, co jest dość męczące.


Stan układu:
- szczelny - brak widocznych wycieków, płynu raczej nie ubywa
- w zbiorniczku nie widać pęcherzyków powietrza nawet po przygazowaniu
- jest odpowietrzony (tzn. odpowietrzałem go kilka razy skutecznie - z koreczka przy nagrzewnicy leciało już borygo).
- termostat wymieniony rok temu
- pompa sprawna (widać po wężyku zwrotnym z chłodnicy do zbiorniczka - sika płynem)
- układ odkamieniony pół roku temu

O co może chodzić?
Podejrzewałem uszczelkę pod głowicą, ale nie widać w płynie ani powietrza, ani oleju.
Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Easyrider

Awatar użytkownika
grabara 80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 207
Rejestracja: 09 sty 2009, 14:23
Lokalizacja: LTM

Post autor: grabara 80 » 09 sty 2009, 17:25

Witam
A jak działa silnik? nie ma żadnego spadku mocy, lub falowania albo nierównej pracy na wolnych obrotach?
Jak termostat był wymieniany i wszystko jest zrobione jak w opisie to najprawdopodobniej będzie to właśnie uszczelka pod głowicą (jak się kończy to często występują takie rzeczy jak wysadzanie płynu na zewnątrz lub jego ubytki i też zapowietrzanie się nagrzewnicy wtedy będzie dawała zimnym powietrzem) radziłbym zajrzeć do oleju czy nie robią się dwa stany

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 12 sty 2009, 14:37

Ja bym się przyjrzał pompie wody... Zobacz czy masz poprawnie napięty pasek, wyjmij pompę, sprawdź jak działa. Sprawdź czy wirnik ma wszystkie łopatki. Sprawdź termostat.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 12 sty 2009, 15:18

Dzięki za rady.

Zaobserwowałem jeszcze jedną prawidłowość - to się dzieje zwykle po żwawym podejściu pod górkę. W Gdańsku sporo jest górek więc nieraz pod jakąś się podjeżdża na 4-tym biegu, z V=60 km/h.

Łopatek na razie nie sprawdzę, bo do tego trzeba u mnie sporo od dołu rozebrać. Termostat jest sprawny - gdy układ nie jest zapowietrzony trzyma temperaturę dobrze.

FKR103
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lip 2013, 17:51
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: FKR103 » 04 gru 2013, 20:22

witajcie koledzy, mam podobny problem. auto się rozgrzewa i zapowietrza mi nagrzewnicę, ubywa płynu a w związku z tym ze to diesel trudno go zagrzać do 90 stopni. termik wymieniony miesiąc temu, brak wycieków z układu.

mały80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 10 lis 2010, 22:16
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: mały80 » 04 gru 2013, 22:13

powiem ci szczerze ze nie znam się na dislach ale jak jesteś pewien że nie ma wycieku to gdzie podziewa sie płyn jedynie co przychodzi na myśl to chyba uszczelka głowicy a nagrzewnica nie jest przypadkiem w naj wyższym punkcie bo może jest tam powietrze

FKR103
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lip 2013, 17:51
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: FKR103 » 22 sty 2014, 00:14

Kolego sprawdź uszczelkę czujnika temperatury tamtędy bardzo powoli lubi uciekac płyn a że miejsce jest cieple niemal od razu paruje... U mnie sprawa załatwiona a koszt niewielki 😉

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 23 sty 2014, 23:29

Witam. Podepne sie do tematu. U mnie dzisiaj tez przy zagrzanym silniku nagle zaczelo leciec takie chlodnawe powietrze. Jak sie go przytrzyma na 2 tys. to zaczyna leciec znowu gorace i jak puszcze gaz to znowu chlodne leci. Gorny waz goracy natomiast dolny jest zimny. I co mnie jeszcze zaniepokoilo to jak go grzalem zeby wiatraki sie zalaczyly to jak sie zalaczyly to caly czas chodza dopuki zaplonu nie wylacze. Nie wiem czy to normalne z tymi wiatrakami jesli cos sie dzieje z tym ukladem chlodzenia. Zobacze jutro po nocy jak auto bedzie zimne czy jak zaplon wlacze to wiatraki sie zalacza czy nie. Od razu by sie tez wiatraki popitolily ze sie niewylaczaja?? Co panowie o tym mysla?

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 23 sty 2014, 23:49

Cześć :-) No to pewnie termostat do wymiany będzie w 100%. Oby tylko tyle bo może też wyjść że coś jest z pompa a w dalszym etapie z nagrzewnią.Ale ja bym zrobił jak na początku bo takie są objawy. Co do wentylatorów to też pewnie będziesz miał do wymiany czujnik przy chłodnicy.On właśnie załącza i odłącza wiatraki.Jak kupiłem auto to też mi się tak przywieszał.Pozdrawiam :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl