Witam Wszystkich,
jestem tu nowy, zapoznałem się z regulaminem wstawiania postów itp, poszukałem trochę na stronie odnośnie mojej usterki lecz nie znalazłem.
Dlatego jest to dla mnie dość nietypowy problem i wydaje mi się że może się na to składać kilka czynników.
Kupiłem swoją 80 (2.0 90KM benzyna) jakieś 3 tygodnie temu, wracając zauważyłem silnik ma w trasie około 50-60 stopni po czym gdy się zatrzymałem to w mig przekraczał 100, wentylator się załączał, studził go do 92-95 i znów rakieta do góry. Spalanie większe niż w odrzutowcu.
Zakupiłem mnóstwo części i pojechałem do wujka bo ma warunki do tego by sobie przy samochodzie troszkę popracować.
Odnośnie problemu, wymieniłem :
- termostat
- sonde lambda ( sonda po podpięciu pod VAG-a pokazywała 1- 1,1 nie wiem czy to odpowiednie parametry)
- odpowietrzyłem układ chłodniczy
- pompę wody
Po wymianie tych części zrobiliśmy sobie małą wycieczkę i temperatura była ok trzymał sztywno prawię 90 stopni w trasie, lecz spalanie nadal dawało o sobie znać. Po powrocie podłączyliśmy go pod VAG-a i nie wykazał żadnych błędów, silnik był rozgrzany i wujek dostrzegł że klapka przy przepustnicy cały czas jest zamknięta i że nie dostaje zimnego powietrza tylko silnik dostaje cały czas ciepłe, odłączyliśmy wężyk z przepustnicy więc teraz klapka jest cały czas otwarta i dostaję zimne.
1 Tu pierwsze pytanie czy tak może być i jakie ma to odzwierciedlenie co do spalania i temperatury, czy w ogóle ma?
Podkreślę tylko że do wujka mam nie całe 200 km a zjadł mi prawie pół baku ... ( spokojna jazda 90-110 km/h )
Potem, mądry JA , spryskałem silnik preparatem do mycia silników, umyłem go, wsiadłem i pojechałem zrobić parę kilometrów, spalanie muszę przyznać że mniejsze, gdy wróciłem do domu spalił nie całą ćwiartkę na nie całe 200 więc koło 8,5-9 litra na setkę
2 Problem numer dwa polega na tym że po moich manewrach zamiast trzymać na 87-90 stopniach, trzyma mi sztywno 80 ( w trasie) gdy stoję w korku temperatura podnosi się do 90 a następnie do 97 gdzie załącza się wentylator i tu pytanie czy to dlatego że dostaję cały czas zimne powietrze ? czy może coś spie...... bo sam już nie wiem a jakby tego było mało to znów po powrocie mnie spalanie dobija, zatankowałem za 100 zł ( nie całe 19 litrów) i przejechałem na tym 130 km ... nie zbyt to dla mnie normalne ale no mogę się mylić.
Dodam tylko tyle że zaobserwowałem dwie rzeczy, że gdy zjadę z trasy gdzie ma 80 stopni, zgaszę go poczekam 10 minut ( przy tych ostatnich mrozach) i włączę tylko stacyjki temperatura idzie do 90 ????????????? o wskazówce paliwa nie wspomnę, jak skręcę w prawo to nagle mam o pół baku więcej a jak w lewo to na rezerwę wchodzi. Demontowaliśmy zegary ale nic tam nie majstrowaliśmy.
Druga sprawa jest taka że gdy wjadę do miasta i stoję w solidnym korku to do tych 90 stopni trochę potrzebuję czasu no i grzeje się dalej tam do 97 stopni po czym wentylator chłodzi i to się trochę eliminuje z drugim, skoro w pierwszym przypadku pokazuje 80 stopni ale tak na prawdę ma 90 to gdyby miał te 90 stopni to w drugim przypadku temperatura rośnie o mniej więcej 17 stopni więc miałby 107 stopni a wentylator przecież załącza się przy 97 stopniach, trochę pogmatwałem ale chcę wyeliminować że coś przestawiłem w zegarach.
Jeśli nie zostałem zrozumiany postaram się to opisać jeszcze raz.
Zawszę marzyła mi się 80, wydałem już na nią 15 koła a problemy nie znikły, no i ta 80 stała się moim koszmarem ...
Bardzo proszę o jakieś wskazówki/pomoc, jeśli był podobny temat to przepraszam ale go nie znalazłem
P.S ile wasze ABT palą benzyny przy obecnych mrozach -10 do -18
Pozdrawiam
Marcin
[B4 2.0 ABT] Problem z temperaturą i nie tylko - dość nietyp
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no to nie jest normalne, powinna coś od ok 0,2 do 0,9 Vdomi92 pisze:- sonde lambda ( sonda po podpięciu pod VAG-a pokazywała 1- 1,1 nie wiem czy to odpowiednie parametry)
raczej niedomi92 pisze:tu pytanie czy to dlatego że dostaję cały czas zimne powietrze ?
Co do twojego pomiaru spalania to może być trochę nie dokładny zważywszy na fakt nie precyzyjnych wskazań poziomu paliwa. Możliwe że jest to wina stabilizatora napięcia w liczniku poszukaj o tym tematu.
Co do temp. to jak masz vag'a to porównaj sobie wskazania na nim z wskazaniami na desce bo możliwe jest przekłamanie na zegarach lub czujnikach. Jakiej firmy kupiłeś termostat bo możliwe też że to jego wina.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 16:06 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
Spalanie ewidentnie za duże. Nie znam tego silnika to w tej kwestii nie pomogę. Ja bym pomierzył elementy odpowiedzialne za sterownie wtryskiem. Skoro spalanie spadło na chwile.
Co do temperatur to ostatnio trochę walczyłem, to mam jakieś zdanie. Nie wolno wierzyć tym wskaźnikom i czujnikom nieraz podają jakieś dziwne wartości.
Problem nie koniecznie jest w zegarach może być gdzieś na kablach.
Temp. dobrze zmierzyć niezależnym urządzeniem, ale to dodatkowe koszta.
Co do wzrostów i spadków ostatnio porównywałem termostat Whaller i Oem i różnicy na otwarciu wstępnym 5'C a na zamknięciu 7'C aż sam się zdziwiłem.
Wiesz przy ilu się twój otwiera i zamyka ?
Co do temperatur to ostatnio trochę walczyłem, to mam jakieś zdanie. Nie wolno wierzyć tym wskaźnikom i czujnikom nieraz podają jakieś dziwne wartości.
Problem nie koniecznie jest w zegarach może być gdzieś na kablach.
Temp. dobrze zmierzyć niezależnym urządzeniem, ale to dodatkowe koszta.
Co do wzrostów i spadków ostatnio porównywałem termostat Whaller i Oem i różnicy na otwarciu wstępnym 5'C a na zamknięciu 7'C aż sam się zdziwiłem.
Wiesz przy ilu się twój otwiera i zamyka ?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Bo audi 80 to bardzo dobry samochód, jeszcze będziesz się nim cieszył, zobaczyszdomi92 pisze:Zawszę marzyła mi się 80, wydałem już na nią 15 koła a problemy nie znikły, no i ta 80 stała się moim koszmarem ...
Z twojego opisu wynika, że samochód został przez kogoś zaniedbany. Bardzo dużo pieniędzy wydałeś na ten samochód, teoretycznie powinno wszystko działać. To czy Twój samochód będzie pracował poprawnie zależy od dobrego mechanika, forum audi80 jest właśnie takim miejscem.
Temperatura około 50-60 w trasie może wskazywać na uszkodzony termostat. Skoro go wymieniłeś powinno być dobrze. Sprawdź również połączenie w czujniku temperatury oraz podaj jego rezystancję przy zimnym i ciepłym silniku.domi92 pisze:silnik ma w trasie około 50-60 stopni po czym gdy się zatrzymałem to w mig przekraczał 100, wentylator się załączał, studził go do 92-95 i znów rakieta do góry.
Wymiana termostatu bardzo dobry krok, sonda lambda (jakiej firmy wstawiłeś?), pompa wody (jaka pompa). Jeśli chodzi o komponenty dotyczące silnika nigdy nie stosuj zamienników. W przypadku czujnika tlenu odpowiedzialnego za mieszankę paliwowo-powietrzną powinien on być dobrej firmy.domi92 pisze:Odnośnie problemu, wymieniłem :
- termostat
- sonde lambda ( sonda po podpięciu pod VAG-a pokazywała 1- 1,1 nie wiem czy to odpowiednie parametry)
- odpowietrzyłem układ chłodniczy
- pompę wody
temperatura w audi 80 nie powinna podnieść się tak wysoko, a na pewno nie w zimie. Sprawdź tak jak prosiłem w ostatnim punkcie rezystancję termistora oraz temperaturę na VAGU.domi92 pisze:gdy stoję w korku temperatura podnosi się do 90 a następnie do 97 gdzie załącza się wentylator
ABT będzie w mieście spalała nawet 11,5 litra. W trasie powinno być około 8.domi92 pisze:P.S ile wasze ABT palą benzyny przy obecnych mrozach -10 do -18