[B3 1.6 PP] Układ chłodzenia - grzanie, parownik
[B3 1.6 PP] Układ chłodzenia - grzanie, parownik
Wszystko zaczęło się od tego, że były problemy z grzaniem i silnik się przegrzewał. Grzało tylko na średnich obrotach, a na wysokich i niskich leciało zimne oraz silnik się przegrzewał. Innym razem grzał i na wolnych obrotach dopóki się nie ruszyło. Wymieniliśmy pompę wody i termostat. Temperatura jest w porządku, grzanie też było w porządku. Dziś jednak popołudniu zaczęło się od nowa, lecz z innymi objawami. Na wolnych nie grzeje, a na wyższych już obrotach grzeje, ale na parownik nie idzie ciepły płyn i marznie co objawia się przygasaniem silnika. Dziś wymienimy parownik na nowy i zobaczymy czy coś to da. Czy może to być spowodowane głowicą? Pęknięcie itp.?
Termostat sprawny, pompa była sprawna, ale przy wymianie termostatu wymieniliśmy i pompę. Parownik wymieniony na nowy. Nagrzewnica drożna. Węże wymagające wymiany zostały wymienione. I raz grzeje, a raz nie. Temperatura szła w górę jak się nim przycisnęło w pedał. Nie utrzymywała się temperatura równo 90. Zastanawiamy się nad metalową rurką od powrotu co leci obok filtra oleju. A drugą faworytką jest uszczelka pod głowicą, a jeszcze prawdopodobnie silnik nie miał remontu, więc możliwe.
Dziś jeszcze silnik zgasł, parownik zamarzł. A jakby nagrzewnica była zapchana to i tak powinno iść na parownik, więc raczej słusznie odrzuciłem nagrzewnicę, ale czasem grzeje jak powinno to tym bardziej nie jest ona winna. Powodem jest na pewno to że płyn nie idzie na nagrzewnice i parownik, ale czemu to nie mam już pojęcia, a rozbierać silnik aby sprawdzić uszczelkę pod głowicą to nie widzi mi się.
Z tym parownikiem to chyba rozumiem o co chodzi, ale jak było dobrze przez tyle lat to i niech tak będzie kolejne lata. Wszystko składnia się ku silnikowi(głowica itp), gdyż dodatkowo jest siwy dym z wydechu, a silnik rozgrzany. Dla porównania w Vectrze B na zimnym silniku nie dymi. Więc w najbliższym czasie rozbiórka silnika, a jak by się nie opłacało silnika robić to czy podpasują łapy silnika z B3 do B4 np 2.0?
Widziałem silnik z B4 mojego kuzyna ABT,przyznam szczerze że różnic nie widziałem jeśli chodzi o konstrukcję.Różnice w łapach zauważyłem ale pomyślałem nawet teraz że miejsca przykręcenia będą kompatybilne między silnikami 2.0/B3,B4.Hmm zresztą ABK ma podobno ciut inną budowę głowicy więc bloku może tak samo. Tutaj koledze zadano pytanie dlaczego nie położył głowicy ABK na ABT https://audi80.pl/b4-abt-glowica-vt86206.htm. Ja miałem łapy ze starego silnika,podeszły bez kombinowania do RP.Pozdrawiam