[B4 1.9 1Z] Dźwięk trudny do zlokalizowania
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[B4 1.9 1Z] Dźwięk trudny do zlokalizowania
Witam.Od jakiegoś czasu mam problem z bardzo wkurzającym dźwiękiem słyszalnym głównie w kabinie.Na zewnątrz nie słychać go w ogóle.Wiem że dźwięki to wasz ulubiony temat bo trochę ciężko na odległość coś powiedzieć ale pytam bo może ktoś z was miał podobny przypadek.
Dźwięk ten pojawia się najgłośniej podczas jazdy w przedziale od 2tys obrotów w górę oraz podczas hamowania silnikiem również w tym przedziale obrotów.Dźwięk wzrasta wraz z obrotami silnika.Przypomina pyrkanie z dziurawego tłumika albo pukanie w ścianę grodziową silnika.Niestety nie wiem jak mogę to lepiej opisać.
Nie wiem dokładnie ale tak przypuszczam że pojawił się ten dźwięk zaraz po wymianie popychaczy.Do tej pory sprawdziłem tłumiki oraz połączenia węży przy dolocie.Niestety nic tam nie widać.Przy kolektorze wydechowym nie widzę sadzy a przy wężach od turbo zero oleju także wszytko jest szczelne.Leżałem chyba z 10 minut pod samochodem.Szwagier zatykał rurę a ja obsłuchiwałem.niestety zero nieszczelności.
Zastanawiam się jeszcze jak by kąt wtrysku był przestawiony to by mogło dawać takie efekty jednak samochód odpala bardzo dobrze czy ciepły czy na mrozie.No i na zewnątrz nie słychać tego stukania chodź silnik trochę moim zdaniem twardo pracuje.
Tutaj filmik jaki nagrałem .Na słuchawkach dość dobrze słychać dziwna pracę silnika.Najlepiej podczas przyspieszania i przy 18-19 sekundzie jak spuszczam z gazu.Wielu z was powie ze to normalny odgłos tdi ale niestety nie jest to normalny odgłos przynajmniej mojego tdi...
Dźwięk ten pojawia się najgłośniej podczas jazdy w przedziale od 2tys obrotów w górę oraz podczas hamowania silnikiem również w tym przedziale obrotów.Dźwięk wzrasta wraz z obrotami silnika.Przypomina pyrkanie z dziurawego tłumika albo pukanie w ścianę grodziową silnika.Niestety nie wiem jak mogę to lepiej opisać.
Nie wiem dokładnie ale tak przypuszczam że pojawił się ten dźwięk zaraz po wymianie popychaczy.Do tej pory sprawdziłem tłumiki oraz połączenia węży przy dolocie.Niestety nic tam nie widać.Przy kolektorze wydechowym nie widzę sadzy a przy wężach od turbo zero oleju także wszytko jest szczelne.Leżałem chyba z 10 minut pod samochodem.Szwagier zatykał rurę a ja obsłuchiwałem.niestety zero nieszczelności.
Zastanawiam się jeszcze jak by kąt wtrysku był przestawiony to by mogło dawać takie efekty jednak samochód odpala bardzo dobrze czy ciepły czy na mrozie.No i na zewnątrz nie słychać tego stukania chodź silnik trochę moim zdaniem twardo pracuje.
Tutaj filmik jaki nagrałem .Na słuchawkach dość dobrze słychać dziwna pracę silnika.Najlepiej podczas przyspieszania i przy 18-19 sekundzie jak spuszczam z gazu.Wielu z was powie ze to normalny odgłos tdi ale niestety nie jest to normalny odgłos przynajmniej mojego tdi...
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Witam ponownie.Trochę pojeździłem i zauważyłem że odgłos dobiega ze sprzęgła.Gdy wciskam sprzęgło to ok 5cm przed max wciśnięciem pedału odgłos cichnie po czym gdy wcisnę na max to odgłos znów się pojawia.Odgłos jest bardziej słyszalny przy puszczonym sprzęgle niż przy max wciśniętym.Co to może być? Czy to łożysko oporowe i czy przez jakiś czas można z tym jeździć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce