[cabrio] rezanie fotele kanapa z a4 cab B6 B7 do b4 cabrio
[cabrio] rezanie fotele kanapa z a4 cab B6 B7 do b4 cabrio
Witam,
Jakiś czas temu wpadłem na pomysł by odświeżyć wnętrze swojego audi cabrio
Wymyśliłem, że chce zamontować siedzenia przednie oraz kanapę z audi a4 cabrio model B6/B7 S-line
Trafiła mi się okazja cenowa, która pozwoliła mi na eksperymentowanie,
Na odstrzał poszedł najpierw tył gdyż przód z racji całkowicie innego mocowania prowadnic wymaga spawania i odłożyłem go na przyszły tydzień (mam nadzieję, że znajomi pomogą )
No więc jeśli chodzi o tył z a4 cabrio to niestety nie pasują one P&P - i trzeba troszę pokombinować siedzenie tył w przedniej czesci z a4 jest trochę za wąskie po ok 1,5cm na stronę oparcie jest i za wysokie i za szerokie,
wpadłem na pomysł by zdemontować poszycia wraz z gąbkami (gdyż demontaż samego poszycia bez umiejetnosci tapicerskich jest bardzo trudny) i przełożyć je na orginalne stelarze z B4 cabrio
ponizej zamieszczam zdjecia zarówno kanap a4 i b4 przed i po przekładce
oraz oparć przed i po przekładce
-minus mojej okazji brak zagłówków przod i tył oraz łokietnika tyl z a4 cabrio ((
oraz zdjecie jak to wygląda po montażu w aucie (łokietnik niestety wziałem tymczasowo ze starego kompletu - który kompletnie nie pasuje) ale narazie musi wystarczeć
Jeśli chodzi o przod
sa to siedzenia z s-line które posiadaja pompowane ledzwie i które nie posiadaja w standardzie podgrzewania ( (moje stare siedzenia mają)
postanowiłem wiec na probę zdemontować z siedzenia pasazera b4 wymontować ogrzewanie by moc przelozyć je na siedzenie kierowcy z a4 (jest to naprawde cholernie trudne) - udalo mi sie zdemontować grzanie ze starego... ale do nowego nie dał bym rady zainstalowac ... ale z racji tego iz siedzenie kierowcy a4 wylądowało u tapicera (alcantara pod "dupa" byla mocno powycierana) to zawiozłem grzanie do niego i poprosiłem o montaż gdy już rozbierze siedzenie - zobaczymy co z tego bedzie
Jak tylko rozpoczne montaż foteli przod napewno zamieszcze dokladne zdjecia gdzie co przerobiłem i jak (mam już wskazowki od ATLASA i jeszcze jednego kolegi z forum który niestety sprzedał juz swoją czarną pieknosc)
----------------------------------------------------------------------------------------------
dodane 2014-02-06
Witam ponownie
Właśnie zakończyłem montaż przednich siedzeń
Nie było to tak proste jak by się wydawało ale dla chcącego nic trudnego
Więc jeśli chodzi o przednie siedzenia z a4 w wersji S-line to by móc je zamontować trzeba:
-wyciąć wewnętrzne szyny (starych siedzeń) gorna czesc w calosci a dolna zeskosować
-wyciąć prowadzenie siedzenia z środkowej częsci podłogi (przesuwanie fotela przód tył)
-przygotować blachy grubość conajmniej 1cm x6 szt. ja to robiłem na krążkach o średnicy 8 cm ( gdyż montaż niższych może wiązać się z tym że przy max. opuszczeniu siedzeń nie będziemy mieli wystarczającej ilości miejsca do swobodnego poruszania przod- tył, - chyba że usuniemy schowek z fotela
krążki te były przeze mnie skracane z jednej strony gdyż wyszły za blisko ścianek
- śruby M10 dlugosc 25mm bądź szpilki, które miałem wspawane w krążki w uprzednio nawiercone otwory (ja odciąłem łby śrub by nie wystawały od dołu krązka
- dodatkowe 2 kawałki blachy kwadrat bądź prostokąt również o grubości 1 cm gdyż jednym bokiem wspawywałem się do wewnętrznej szyny (dolnej części)
- 8 x nakretka M10 (z czego dwie przykręcane będą do śruby od dołu przyspawanej wcześniej blachy do szyn wewnętrznych)
-8 x podkładka sprężynująca
- 2 x śruba M10 długość ok 25mm
- 4 podkładki o grubosci ok 3mm (montaż po po dwie szt na siedzenie na krązek wspawany w okolicy pasów bezpieczenstwa.
Mając tak przygotowane auto i takie elementy można rozpocząć rezanie
Oczywiście po wspawaniu powyższych elementow zabezpieczyłem je powłoką antykorozyjną by nie zachodziło rdzą,
Ja miałem w tych siedzeniach jeszcze el. regulację lędźwi i podłączyłem je do + i - zapalniczki
W fotelach jest to kostka czerwona (masa brązowy, + czerwono biały -skrajny) gdyż dwa wewnętrzne kabelki prawdopodobnie idą do lampki ktora jest wbudowane w siedzenie
Oczywiście zrobiłem to przed zalozeniem dywanu
Wyciąłem dziurki w wykładzinie na szpilki
Przykręciłem siedzenia podpiąłem ledzwie i...
Jest bosko :D możliwości tych foteli jest nieskończona i najbardziej wybredna osoba znajdzie wygodną pozycję
regulacja góra dół
podnoszenie i opuszczanie przedniej czesci fotela
wysowanie podporki pod uda - super
regulacja ledzwi
fotele są twardsze więc lepiej czuć samochód
no i trzymanie boczne jest znacznie leprze
Teraz tylko muszę gdzieś zagłówki dorwac i będzie git
POLECAM WSZYSTKIM!!!
PS. Poprawiłem trochę oparcie kanapy tył - niektórzy zwracali uwagę na pomarszczenie w okolicy łokietnika ( dalej nie jest rewelacyjnie ale jest lepiej)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
A tu mala aktualizacja z dnia 08-03-2014
-jednak przerobiłem tylne oparcie - do tego celu wykorzystałem oryginalny stelaż z siedzeń z a4 cabrio -środek się już nie marszczy
Dodatkowo nabyłem komplet zagłówków (niestety materiał)
I tak to wygląda z zagłówkami
Oczywiscie łokietnik tył już jedzie, tak wiec jak tylko sie pojawi oddaje go wraz z zagłówkami do tapicera
Jakiś czas temu wpadłem na pomysł by odświeżyć wnętrze swojego audi cabrio
Wymyśliłem, że chce zamontować siedzenia przednie oraz kanapę z audi a4 cabrio model B6/B7 S-line
Trafiła mi się okazja cenowa, która pozwoliła mi na eksperymentowanie,
Na odstrzał poszedł najpierw tył gdyż przód z racji całkowicie innego mocowania prowadnic wymaga spawania i odłożyłem go na przyszły tydzień (mam nadzieję, że znajomi pomogą )
No więc jeśli chodzi o tył z a4 cabrio to niestety nie pasują one P&P - i trzeba troszę pokombinować siedzenie tył w przedniej czesci z a4 jest trochę za wąskie po ok 1,5cm na stronę oparcie jest i za wysokie i za szerokie,
wpadłem na pomysł by zdemontować poszycia wraz z gąbkami (gdyż demontaż samego poszycia bez umiejetnosci tapicerskich jest bardzo trudny) i przełożyć je na orginalne stelarze z B4 cabrio
ponizej zamieszczam zdjecia zarówno kanap a4 i b4 przed i po przekładce
oraz oparć przed i po przekładce
-minus mojej okazji brak zagłówków przod i tył oraz łokietnika tyl z a4 cabrio ((
oraz zdjecie jak to wygląda po montażu w aucie (łokietnik niestety wziałem tymczasowo ze starego kompletu - który kompletnie nie pasuje) ale narazie musi wystarczeć
Jeśli chodzi o przod
sa to siedzenia z s-line które posiadaja pompowane ledzwie i które nie posiadaja w standardzie podgrzewania ( (moje stare siedzenia mają)
postanowiłem wiec na probę zdemontować z siedzenia pasazera b4 wymontować ogrzewanie by moc przelozyć je na siedzenie kierowcy z a4 (jest to naprawde cholernie trudne) - udalo mi sie zdemontować grzanie ze starego... ale do nowego nie dał bym rady zainstalowac ... ale z racji tego iz siedzenie kierowcy a4 wylądowało u tapicera (alcantara pod "dupa" byla mocno powycierana) to zawiozłem grzanie do niego i poprosiłem o montaż gdy już rozbierze siedzenie - zobaczymy co z tego bedzie
Jak tylko rozpoczne montaż foteli przod napewno zamieszcze dokladne zdjecia gdzie co przerobiłem i jak (mam już wskazowki od ATLASA i jeszcze jednego kolegi z forum który niestety sprzedał juz swoją czarną pieknosc)
----------------------------------------------------------------------------------------------
dodane 2014-02-06
Witam ponownie
Właśnie zakończyłem montaż przednich siedzeń
Nie było to tak proste jak by się wydawało ale dla chcącego nic trudnego
Więc jeśli chodzi o przednie siedzenia z a4 w wersji S-line to by móc je zamontować trzeba:
-wyciąć wewnętrzne szyny (starych siedzeń) gorna czesc w calosci a dolna zeskosować
-wyciąć prowadzenie siedzenia z środkowej częsci podłogi (przesuwanie fotela przód tył)
-przygotować blachy grubość conajmniej 1cm x6 szt. ja to robiłem na krążkach o średnicy 8 cm ( gdyż montaż niższych może wiązać się z tym że przy max. opuszczeniu siedzeń nie będziemy mieli wystarczającej ilości miejsca do swobodnego poruszania przod- tył, - chyba że usuniemy schowek z fotela
krążki te były przeze mnie skracane z jednej strony gdyż wyszły za blisko ścianek
- śruby M10 dlugosc 25mm bądź szpilki, które miałem wspawane w krążki w uprzednio nawiercone otwory (ja odciąłem łby śrub by nie wystawały od dołu krązka
- dodatkowe 2 kawałki blachy kwadrat bądź prostokąt również o grubości 1 cm gdyż jednym bokiem wspawywałem się do wewnętrznej szyny (dolnej części)
- 8 x nakretka M10 (z czego dwie przykręcane będą do śruby od dołu przyspawanej wcześniej blachy do szyn wewnętrznych)
-8 x podkładka sprężynująca
- 2 x śruba M10 długość ok 25mm
- 4 podkładki o grubosci ok 3mm (montaż po po dwie szt na siedzenie na krązek wspawany w okolicy pasów bezpieczenstwa.
Mając tak przygotowane auto i takie elementy można rozpocząć rezanie
Oczywiście po wspawaniu powyższych elementow zabezpieczyłem je powłoką antykorozyjną by nie zachodziło rdzą,
Ja miałem w tych siedzeniach jeszcze el. regulację lędźwi i podłączyłem je do + i - zapalniczki
W fotelach jest to kostka czerwona (masa brązowy, + czerwono biały -skrajny) gdyż dwa wewnętrzne kabelki prawdopodobnie idą do lampki ktora jest wbudowane w siedzenie
Oczywiście zrobiłem to przed zalozeniem dywanu
Wyciąłem dziurki w wykładzinie na szpilki
Przykręciłem siedzenia podpiąłem ledzwie i...
Jest bosko :D możliwości tych foteli jest nieskończona i najbardziej wybredna osoba znajdzie wygodną pozycję
regulacja góra dół
podnoszenie i opuszczanie przedniej czesci fotela
wysowanie podporki pod uda - super
regulacja ledzwi
fotele są twardsze więc lepiej czuć samochód
no i trzymanie boczne jest znacznie leprze
Teraz tylko muszę gdzieś zagłówki dorwac i będzie git
POLECAM WSZYSTKIM!!!
PS. Poprawiłem trochę oparcie kanapy tył - niektórzy zwracali uwagę na pomarszczenie w okolicy łokietnika ( dalej nie jest rewelacyjnie ale jest lepiej)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
A tu mala aktualizacja z dnia 08-03-2014
-jednak przerobiłem tylne oparcie - do tego celu wykorzystałem oryginalny stelaż z siedzeń z a4 cabrio -środek się już nie marszczy
Dodatkowo nabyłem komplet zagłówków (niestety materiał)
I tak to wygląda z zagłówkami
Oczywiscie łokietnik tył już jedzie, tak wiec jak tylko sie pojawi oddaje go wraz z zagłówkami do tapicera
Ostatnio zmieniony 08 mar 2014, 00:58 przez qbasa, łącznie zmieniany 2 razy.
Ze swojej strony wielkie dzięki, że zamieściłeś ten temat. Fajna przeróbka, która chyba będzie miała coraz większą liczbę zwolenników.
Zauważyłem, że lekko Ci się skóra zmarszczyła, może ciepłe powietrze pomoze je naciągnąć? Widziałem patent z suszarką do włosów lub z opalarką (dla wtajemniczonych) na filmikach z Java Car oraz z paru "Pimpowych" programów
Kontaktu do Atlasa nie będę Ci proponował, bo masz to już za sobą.
Powodzenia w przeróbkach.
Zauważyłem, że lekko Ci się skóra zmarszczyła, może ciepłe powietrze pomoze je naciągnąć? Widziałem patent z suszarką do włosów lub z opalarką (dla wtajemniczonych) na filmikach z Java Car oraz z paru "Pimpowych" programów
Kontaktu do Atlasa nie będę Ci proponował, bo masz to już za sobą.
Powodzenia w przeróbkach.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 21:07 przez Pietrówa, łącznie zmieniany 1 raz.
kanapa jak dla mnie wygląda fatalnie ;/ dobrze że robisz sam itd jednak wygląda nieestetycznie dla mnie tapicerka ma być ładnie ponaciągana bez zmarszczek itd kolega dał ci pomysł z gorącym powietrzem tak ułatwia bardzo prace jednak z tego co widzę będzie ci ciężko to wszystko idealnie dopasować czekam na przednie fotele:)
Spokojnie chlopaki, nie zostawie tak tego też mnie straszą te zmarszczki na oparciu no i ten brak oryginalnego łokietnika do kompletu...
Mam nadzieje że znajde coś na allegro i dopasuje
Jesli chodzi o przód to niestety narazie czekam na spawacza który mnie wesprze w tym temacie, gdyż ja sam nie dam rady,
Ale może coś po weekendzie się wydazy napewno wrzucę zdjecia jak będę coś miał
pozdrawiam
Mam nadzieje że znajde coś na allegro i dopasuje
Jesli chodzi o przód to niestety narazie czekam na spawacza który mnie wesprze w tym temacie, gdyż ja sam nie dam rady,
Ale może coś po weekendzie się wydazy napewno wrzucę zdjecia jak będę coś miał
pozdrawiam
qbasa, świetna robota! Nie chciałem Ci narzucać mojego pomysłu na montaż, bo wiedziałem że może wyjść coś ciekawszego. Montaż przednich foteli pierwsza klasa! <ok>
Zapomniałeś dodać, że w naszych fotelach możemy przy pociągnięciu spustu do pochylenia oparcia automatycznie przejechać całym fotelem do przodu. Wg mnie to genialna opcja, która pozwala szybko załadować zwłoki na tył ciasnego cabrio.
PS niedawno znalazłem w necie jeszcze jedno zdjęcie moich przednich foteli:
DEDHI, nie przesadzaj, mogę wstawić kilka zdjęć ciekawszych realizacji
http://www.rs-shop.hu/category/64-audi-rs2-cabrio.html
I mój faworyt:
Zapomniałeś dodać, że w naszych fotelach możemy przy pociągnięciu spustu do pochylenia oparcia automatycznie przejechać całym fotelem do przodu. Wg mnie to genialna opcja, która pozwala szybko załadować zwłoki na tył ciasnego cabrio.
PS niedawno znalazłem w necie jeszcze jedno zdjęcie moich przednich foteli:
DEDHI, nie przesadzaj, mogę wstawić kilka zdjęć ciekawszych realizacji
http://www.rs-shop.hu/category/64-audi-rs2-cabrio.html
I mój faworyt:
Wielkie dzieki za słowa otuchy nie było lekko heheATLAS pisze:qbasa, świetna robota! Nie chciałem Ci narzucać mojego pomysłu na montaż, bo wiedziałem że może wyjść coś ciekawszego. Montaż przednich foteli pierwsza klasa! <ok>
Zapomniałeś dodać, że w naszych fotelach możemy przy pociągnięciu spustu do pochylenia oparcia automatycznie przejechać całym fotelem do przodu. Wg mnie to genialna opcja, która pozwala szybko załadować zwłoki na tył ciasnego cabrio.
a co do przesuwan foteli to hmm niestety moj tapicer spier... mi siedzenie kierowcy (wyłamał uchwyt linki zwalniającej blokady w szybach) i przesowa sie tylko pasazera
Ale komfort bomba
P.s. podłączyłeś już u siebie ledzwie? ja zasadziłem do zapalniczki i działają oba
A teraz zabrałem się za moje nowe felgi
kupilem keskin kt5 18" - no i zacząłem polerować ranty hehe siedzialem w garazu do teraz ( 01:00) i dopiero powłokę lakierniczą ściągnąłem na jednej feldze... robiłem to przez 6h!
zobaczymy co z tego bedzie
qbasa, dobrze, że nie rozwalił linki w fotelu pasażera, bo to w nim jest najbardziej potrzebne. Ja fotela kierowcy nigdy nie ruszam
Elektryki jeszcze nie podpiąłem, gdyż mam podparcie lędźwi napompowane idealnie tak jak mi wygodnie i nie potrzebuję regulacji. Ale oczywiście też muszę to podłączyć
KT5 8,5/9,5"?
Elektryki jeszcze nie podpiąłem, gdyż mam podparcie lędźwi napompowane idealnie tak jak mi wygodnie i nie potrzebuję regulacji. Ale oczywiście też muszę to podłączyć
KT5 8,5/9,5"?
Zatem niestety. Dziś wyczytałem, że w 2006 firma MAE wygrała sprawę w sądzie z Keskin Tuning o podrabianie wzoru od 2006 Keskin Tuning nie produkuje i nie sprzedaje KT5 uznanej jako kradzież wzoru MAE Design 6-space.
Źródło:
http://www.maebrand.com/HISTORY-MAE.html
Źródło:
http://www.maebrand.com/HISTORY-MAE.html