[B3 1.8] Problem z LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:45
[B3 1.8] Problem z LPG
Witam . Jest zima i od kad sa mrozy nie chce chodzic na gazie . Problem jest taki ze odpalam na benzynie i przelaczam na gaz i musze trzymac na obrotach bo zgasnie . Termostat mam do kitu bo oba weze nagrzewaja sie tak samo i bardzo dlugo trzeba by osiagnela 70 stopni chociaz . W poniedzialek wymiana . Dodam rowniez ze zalozylem "nowe" tzn z malym przebiegiem swiece od brata bo bylo ok pozniewaz moje byly czarne . Teraz wykrecilem i rowniez sa . Mam odlaczona sonde lambda to wina tego ze dostaje zbyt duzo paliwa i od tego sa czarne swiece ? Z gory dziekuje za odpowiedzi
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-01-31, 19:06 ]
skoro problem dotyczy lpg to temat powinien być w tym dziale :!:
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-01-31, 19:06 ]
skoro problem dotyczy lpg to temat powinien być w tym dziale :!:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:45
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Reduktor do wymiany,u mnie jest to samo.Musi złapać min.50*C żeby móc jechać na gazie.Emiliano111 pisze:Jest na srube . Filterek gazu byl wymieniany przez poprzedniego wlasciciela niedawno chyba a filt powietrza zmieniony . Dodam ze jak wskazowka troche pojdzie do gory albo jak podgrzeje parownik nagrzewnica to chodzi normalnie . Chyba to jednak membrany oraz filterek do wymiany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:45
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:45
Moze i kupilbym nowy ale mam dosc nie typowy parowinik firmy ROMANO do ktorego znalazlem juz zestaw naprawczy jedyny w internecie
[ Dodano: 2014-02-02, 08:11 ]
Mam jeszcze jeden problem . Gdy odpale na benzynie i przerzuce gaz i przejade krotki odcinek np do stacji (2 km) trudno odpalic mi samochod. To wina zbyt duzej dawki paliwa ze wzgledu na nie dzialajaca sonde czy cos z gazem ? Dodam ze po dluzej trasie 5-10 km odpala normalnie
[ Dodano: 2014-02-02, 08:11 ]
Mam jeszcze jeden problem . Gdy odpale na benzynie i przerzuce gaz i przejade krotki odcinek np do stacji (2 km) trudno odpalic mi samochod. To wina zbyt duzej dawki paliwa ze wzgledu na nie dzialajaca sonde czy cos z gazem ? Dodam ze po dluzej trasie 5-10 km odpala normalnie
Parownik jeszcze dobrze się nie nagrzał i jak się gaz rozpręża to go ochładza, założę się że po tych 2 km parownik masz delikatnie zaszroniony, z że silnik już złapał kilka stopni to jednak powoli odmarza parownik i powolutku ucieka gaz, czyli jak po chwili chcesz odpalić auto to je zalewasz na gazie. Proponuję te 2km przejechać na pb dopiero później przełączać. Zima jest.Emiliano111 pisze:Mam jeszcze jeden problem . Gdy odpale na benzynie i przerzuce gaz i przejade krotki odcinek np do stacji (2 km) trudno odpalic mi samochod.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
To sama sytuacja jest u mnie.Nie idzie odpalić nawet na benzynie,musi odstać 10 min.i wtedy dopiero odpali prawidłowo.Ewentualnie kręcić kilka minut aż w końcu załapie ale nie równo pracuję,nie chce wkręcić się na obroty.Emiliano111 pisze: Gdy odpale na benzynie i przerzuce gaz i przejade krotki odcinek np do stacji (2 km) trudno odpalic mi samochod.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:45
M4teusz - jesli odpale zimnego po kilku dniach stania na benzynie to powoli wkreca sie bo zimny ale pozniej pracuje juz prawidlowo kiedy sie rozgrzeje chociaz troche . Dokladnie tak jak mowi Piotrek trzeba krecic go dlugo ale jak juz zlapie to trzyba obroty . Dlugo u mnie tzn 5-7 sekund . Mysle ze wina tego moze byc sonda ktora jest u mnie odlaczona tzn jest urwany kabelek toz przy sadzie i daje za duza dawke paliwa stad tez czarny osad na swiecach
Ja bym radził wymienić termostat na nowy. koszt nie duży a roboty też nie wiele i spokój na długi czas. Przez popsuty termostat długo się nagrzewa, jest większe spalanie. Sonda? Można i jeździć bez niej. Bo nie ma ona wpływu na instalację gazową akurat twojego typu.
Parownik zamarza bo się nie nagrzał. Proponuję oprócz termo wymienić też membrany w parowniku - koszt nieduży. a potem wyregulować - ja to robiłem sam domowym sposobem na "pojemnik z wodą"
Świece że są czarne może również świadczyć to że olej się dostaje do komory spalania. A jaki masz dymek z rury?
Parownik zamarza bo się nie nagrzał. Proponuję oprócz termo wymienić też membrany w parowniku - koszt nieduży. a potem wyregulować - ja to robiłem sam domowym sposobem na "pojemnik z wodą"
Świece że są czarne może również świadczyć to że olej się dostaje do komory spalania. A jaki masz dymek z rury?
- M4teusz
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Sączów
Zrób jeszcze mały test, a mianowicie:
Po przejechaniu tych 2 km o których wyżej pisałeś odpal samochód od razu na gazie.
Jeśli zapali od razu to wina będzie leżeć po stronie PB i jej zbyt dużej dawki przez uszkodzoną sondę.
Jeśli będzie tak samo długo kręcił jak przy zapalaniu na benzynie to trzeba szukać przyczyny w układzie zapłonowym.
Po przejechaniu tych 2 km o których wyżej pisałeś odpal samochód od razu na gazie.
Jeśli zapali od razu to wina będzie leżeć po stronie PB i jej zbyt dużej dawki przez uszkodzoną sondę.
Jeśli będzie tak samo długo kręcił jak przy zapalaniu na benzynie to trzeba szukać przyczyny w układzie zapłonowym.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Ja myśle że rewers ma racje,tu jest cała przyczyna.rewers pisze:Parownik jeszcze dobrze się nie nagrzał i jak się gaz rozpręża to go ochładza, założę się że po tych 2 km parownik masz delikatnie zaszroniony, z że silnik już złapał kilka stopni to jednak powoli odmarza parownik i powolutku ucieka gaz, czyli jak po chwili chcesz odpalić auto to je zalewasz na gazie. Proponuję te 2km przejechać na pb dopiero później przełączać. Zima jest.Emiliano111 pisze:Mam jeszcze jeden problem . Gdy odpale na benzynie i przerzuce gaz i przejade krotki odcinek np do stacji (2 km) trudno odpalic mi samochod.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:45
Wczoraj bylem na wymiane . Wlozyli nowy VERNETA i okazalo sie ze jest uszkodzony bo wgl sie nie otworzyl . Zamowilem teraz WAHLERA i sam sprawdze czy dziala wczesniej by nie bylo komplikacji . Co do regulacji . tuitop jak regulowales pozniej instalacje ? mozesz cos podpowiedziec bo w najblizszych dniach chce wymienic membrany . M4teusz nie moge zrobic tak jak napisales bo parownik przez 2 km z uszkodzonym termostatem nie zlapie szybko temp i uruchomienie na gazie jest niemozliwe . Moge odpalic na PB i wlaczyc LPG ale musze trzymac na obrotach zanim slapie choc troche tem i membrany beda pracowac . Najpierw termostat pozniej membrany
[ Dodano: 2014-02-04, 20:17 ]
Tak sobie pomyslalem ze moze na jakis czas tylko podciagnac linke gazowa tak aby silnik trzymal obroty potrzebne do pracy na gazie . Dodam ze to tylko chwilowe . Po wymiane termostatu i membran przywroce wczesniejsze ustawienie . Nie mowie tutaj do 3 tys caly czas obroty ale tak do 1.5 tys powinno wystarczyc . Wydaje mi sie ze to dobre rozwiazanie na kilka dni
[ Dodano: 2014-02-04, 20:17 ]
Tak sobie pomyslalem ze moze na jakis czas tylko podciagnac linke gazowa tak aby silnik trzymal obroty potrzebne do pracy na gazie . Dodam ze to tylko chwilowe . Po wymiane termostatu i membran przywroce wczesniejsze ustawienie . Nie mowie tutaj do 3 tys caly czas obroty ale tak do 1.5 tys powinno wystarczyc . Wydaje mi sie ze to dobre rozwiazanie na kilka dni