podpowiedz pod, który przewód zapodać 12V? mase też muszę wkładać we wtyczkę, czy wystarczy podłączyć ta co jest przy wiązce ...zakończona oczkiem?eSPe pisze:Grzeją jak je na krótko podepniesz pod 12V?
[80 B4 all] Podgrzewane fotele
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
zasadniczo zobacz w schemat foteli i obadaj który kabel do czego i tyle. Tam powinieneś (piszę z pamięci) mieć z dolnej maty 4 kable (+ i -) oraz do czujnika temp 2.
Z górnej maty jest chyba tylko + i -.
Kolorami który to który to ze schematu ale masowy i plusowy powinien być grubszy niż ten z czujnika.
[ Dodano: 2013-10-15, 21:19 ]
Schemat grzanych starego typu (instalacja z przekaźnikami, krótkie włączniki):
Schemat grzanych nowszego typu (instalacja z przekaźnikami wbudowanymi w przełączniki, długie włączniki):
Z górnej maty jest chyba tylko + i -.
Kolorami który to który to ze schematu ale masowy i plusowy powinien być grubszy niż ten z czujnika.
[ Dodano: 2013-10-15, 21:19 ]
Schemat grzanych starego typu (instalacja z przekaźnikami, krótkie włączniki):
Schemat grzanych nowszego typu (instalacja z przekaźnikami wbudowanymi w przełączniki, długie włączniki):
Tak, te cieńsze dwa idą do sensora raczej, bo po co tam grubszy przewód. Podpiąłem wszystko wg schematu chociaż wcześniej też mi działało, i teraz też działa, więc w sumie niepotrzebnie się głowiłem.
Dla głowiących się robieniem własnej wiązki, ja zrobiłem sobie listwy dodatkowe przy fotelach i u mnie listwa wyglada tak :
1 - + pierwszej maty
2 - + drugiej maty
te dwa wejscia sa w mostku
3- czujnik temperatury
4 - brazowy jakis tam
5 - kolejny brazowy
6 - kolejny..
te 3 ostatnie tez sa zmostkowane.
U mnie przy takim zestawieniu działa w fotelu kierowcy grzanie, jedynie tyłka pewnie w środku mata sie przepaliła lub cos. Fotel pasażera w takim zestawieniu nie grzeje, podpiąłem mu czujnik z kierowcy i zaczął grzać, pewnie tu pies pogrzebany.
Dodam jutro fotki jak to wygląda wszystko. Przewody dałem 1,5mm2 linka wszedzie, choć mogłem dać na czujnik np. mniejszy ale nie mieli w sklepie.
EDIT:
Sprawdze sobie jeszcze pod 12V sama mate oparcia, ciekawe czy zagrzeje. Pod samym aku 2-3 min i powinno już czuć ciepło, na odpalonym poniżej 2min czuć już fajne ciepełko.
[ Dodano: 2013-10-18, 12:50 ]
Mi jak grzala dupka to teraz oparcie grzeje w pasazerskim. Podpialem pod niebieski braz grubszy + i brazowy minus i grzeje tylko oparcie, poki co tylko tyle sprawdzilem. Sprawdze jeszcze same maty dajac je pod + i minus, bo nie wiem o co tu w ogole chodzi..
Dla głowiących się robieniem własnej wiązki, ja zrobiłem sobie listwy dodatkowe przy fotelach i u mnie listwa wyglada tak :
1 - + pierwszej maty
2 - + drugiej maty
te dwa wejscia sa w mostku
3- czujnik temperatury
4 - brazowy jakis tam
5 - kolejny brazowy
6 - kolejny..
te 3 ostatnie tez sa zmostkowane.
U mnie przy takim zestawieniu działa w fotelu kierowcy grzanie, jedynie tyłka pewnie w środku mata sie przepaliła lub cos. Fotel pasażera w takim zestawieniu nie grzeje, podpiąłem mu czujnik z kierowcy i zaczął grzać, pewnie tu pies pogrzebany.
Dodam jutro fotki jak to wygląda wszystko. Przewody dałem 1,5mm2 linka wszedzie, choć mogłem dać na czujnik np. mniejszy ale nie mieli w sklepie.
EDIT:
Sprawdze sobie jeszcze pod 12V sama mate oparcia, ciekawe czy zagrzeje. Pod samym aku 2-3 min i powinno już czuć ciepło, na odpalonym poniżej 2min czuć już fajne ciepełko.
[ Dodano: 2013-10-18, 12:50 ]
Mi jak grzala dupka to teraz oparcie grzeje w pasazerskim. Podpialem pod niebieski braz grubszy + i brazowy minus i grzeje tylko oparcie, poki co tylko tyle sprawdzilem. Sprawdze jeszcze same maty dajac je pod + i minus, bo nie wiem o co tu w ogole chodzi..
pare pytań uzupełniających ,,zeby sprawdzic maty to
1.podać + na czarny z żółtymi - na gruby brązowy?
2.czarny z białym i cienki brązowy jest do termistora i tu nic nie podpinać?
3. brazowy z niebieskim zwieraja dwa piny, też musze je zewrzeć przy sprawdzaniu na "krótko"?
PS:ktoś chyba wie które kable połączyć żeby sprawdzić na krótko?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
1. Tak, jakby nie zadziałało to masę daj na brązowo-czarny, bo na schemacie brązowy to masa czujnika i brązowo-czarny to masa mat i podejrzewam że łączą się dopiero za kostką więc danie minusa na brązowy tutaj nic nie da. http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig38.pdf
2. Tak nic nie podłączaj
3. Tak złącz tak samo bo ten brązowo-niebieski łączy szeregowo matę oparcia z matą siedziska, jeśli podłączysz wszystko jak pkt. 1 to bez połączenia obu mat nie zaczną grzać. Choć To połączenie tutaj umożliwi sprawdzenie maty siedziska i oparcia oddzielnie. Tylko lepiej nie podłączaj pojedynczej maty wpięcia szeregowo czegoś w roli opornika bo może ją spalić.
2. Tak nic nie podłączaj
3. Tak złącz tak samo bo ten brązowo-niebieski łączy szeregowo matę oparcia z matą siedziska, jeśli podłączysz wszystko jak pkt. 1 to bez połączenia obu mat nie zaczną grzać. Choć To połączenie tutaj umożliwi sprawdzenie maty siedziska i oparcia oddzielnie. Tylko lepiej nie podłączaj pojedynczej maty wpięcia szeregowo czegoś w roli opornika bo może ją spalić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 sty 2014, 20:44
- Lokalizacja: Kwidzyn/Olsztyn
Witam,
Czy to są przełączniki z wbudowanymi przekaźnikami? Jak je odróżnić bez i z przekaźnikiem?
http://allegro.pl/audi-80-100-c4-a6-c4- ... 42896.html
Czy to są przełączniki z wbudowanymi przekaźnikami? Jak je odróżnić bez i z przekaźnikiem?
http://allegro.pl/audi-80-100-c4-a6-c4- ... 42896.html
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Z przekaźnikiem są długie.Tutaj po zdjęciu ciężko obadać jakie to są.Mam długie i tam w nr.katalogowym nie mam literki na końcu.Krzysiorek3000 pisze:Witam,
Czy to są przełączniki z wbudowanymi przekaźnikami? Jak je odróżnić bez i z przekaźnikiem?
http://allegro.pl/audi-80-100-c4-a6-c4- ... 42896.html
[ Dodano: 2014-02-02, 19:41 ]
Po mocowaniu blaszek wyglądają na długie.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok