Witam
Jak we wcześniejszych postach pisałem wymieniłem termostat i zaczeły się nowe problemy.
Nie mam ogrzewania, leci letnie powietrze i parują mi szyby. Czasem czuć płyn chłodzący z nawiewu. Rurki idące do nagrzewnicy wlot wylot, są podobnej temperatury.
Dziś jeździłem jakieś 20 min. Silnik nagrzał się do ok 60-70 stopni, wszystkie rury ciepłe górna i dolna, czyli termostat się otworzył (może za wcześnie ale ten problem zostawmy na razie) ,ALE w zbiorniku była zimna woda, dlaczego??
Po odkręceniu korka powoli ulotniło się powietrze, płynu nie wybiło, ale po stronie kolektora widziałem parę wodną, tylko nie wiem gdzie wyleciała ta woda bo wyparowało zaraz pewnie jak upadło na kolektor wydechowy.
Cyrki zaczynają mi się dziać z moją audiczką. Najbardziej to obawiam się wymiany nagrzewnicy. Trochę trzeba będzie nad tym posiedzieć.
Zdenerwował mnie ten niespodziewany wyciek przy kolektorze.
Jaka diagnoza co do ogrzewania??
Czy ta woda w zbiorniku wyrównawczym miała prawo być jeszcze zimna kiedy wszystkie węże były ciepłe??
Dlaczego jak upuściłem ciśnienia, odkręcając korek, wyrzuciło wodę obok kolektora, a wcześniej nie??
Jeszcze jedno pytanko OT. Czy odpowietrznik na rurce idącej do nagrzewnicy da się czymś zastąpić lub wywiercić w nim dziurkę i nagwintować?? Jak koledzy u siebie to zrobili, bo zakładam że u większości to padło??
[B4 ABT] Brak ogrzewania, ubywa wody w zbiorniku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Cześć Na 100% czeka Cię wymiana nagrzewnicy.Ciśnienie powoli ucieka wraz z płynem przez nią,pewnie dlatego w wyrównawczym jest zimny płyn. Będziesz musiał przy okazji sprawdzić stan gąbek klap nawiewu.Rozejrzyj się za porządną nagrzewnicą jak i za tematem o nich na forum. Miałem w żony aucie takie objawy i musiałem zregenerować przy okazji gąbki.Nie dość że starawe były to jeszcze nawilgły i się rozleciały.Wspomagałem się tematem Wojtasa by zrobić a się nie orobić https://audi80.pl/all-b3-b4-wymiana- ... t31216.htm Odpowietrznik przepuszcza? W sumie w b3 go nie ma a w mojej nie ruszam go nawet przy odpowietrzaniu.Ja bym poszukał na szrocie bez niego.W tym temacie chłopaki piszą o ty problemie https://audi80.pl/abk-lpg-problem-z- ... w=previous A tak na marginesie jaki płyn lejesz do układu chłodzącego? Pozdrawiam
Mała porada- w kolektorze dolotowym masz brok od strony akumulatora - zobacz jak tam ładnie nieraz woda kapie prosto na kolektor wydechowy.majkel1987 pisze:le po stronie kolektora widziałem parę wodną, tylko nie wiem gdzie wyleciała ta woda bo wyparowało zaraz pewnie jak upadło na kolektor wydechowy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Odpowietrznik jest nie aktywny. Wcześniej miałem z niego wycieki, zastosowałem bardzo dawno temu uszczelniacz w płynie do układu chłodzenia i przestał lecieć. To było jakieś 3-4 lata temu. Może źle zrobiłem ale poszło. Teraz jest zardzewiały i nic nie przepuszcza. Po wymianie termostatu ciśnienie tak wzrosło i temperatura ,że węże były jak skała. Odpowietrzałem przez korek w zbiorniku. Sam do końca nie wiem czy jest odpowietrzony dokładnie czy nie.Slawo777 pisze:Odpowietrznik przepuszcza?
Może to ciśnienie rozwaliło do końca tą nagrzewnicę.
Ciśnienie to mam. Węże są lekko twardawe jak dojdzie do temperatury kiedy wentylator się włącza. Chociaż nie są tak twarde jak kiedyś wjęc pewnie jest tak jak mówisz.Slawo777 pisze:Ciśnienie powoli ucieka wraz z płynem przez nią,pewnie dlatego w wyrównawczym jest zimny płyn
Anti freeze mieszany z wodą 50-50 niebieski. Ale nazwy nie powiem bo nie pamiętam.Slawo777 pisze: A tak na marginesie jaki płyn lejesz do układu chłodzącego?
Dzięki. Zerknę w wolnym czasie. Jeśli będzie uszkodzony, to wymiana trudna??Mała porada- w kolektorze dolotowym masz brok od strony akumulatora - zobacz jak tam ładnie nieraz woda kapie prosto na kolektor wydechowy.
[ Dodano: 2014-02-05, 00:11 ]
płyn ten http://www.alexshanks.com/anti-freeze-a ... 1ltr-p1071
Coś mi się wydaje że po zimie będę musiał zakupić jakiś normalny kulant.
[ Dodano: 2014-02-05, 00:28 ]
Jeszcze jedno b. ważne pytanie. Czy powinienem to zrobić jak najszybciej bo mogą być jakieś wjększe powikłania z silnikiem czy mogę poczekać jakiś miesiąc??
Jest tak,nie potrzebnie wlałeś ten uszczelniacz a teraz są tego skutki jak widzisz.Od razu odradzam każdemu,znam ten temat. Po wymianie nagrzewnicy dobrze było by przepłukać układ dobrym preparatem żeby chłodnica była bardziej drożna niż pewnie jest.Zalecam zmianę korka wyrównawczego,ja zmieniłem na taki https://audi80.pl/b4-aah-chlodnica-vt86244.htm chyba że go masz.Bardzo dobrze redukuje ciśnienie w układzie. Ja ale nic nie sugeruje leje różowy Dynagel 2000 ale może być każdy na bazie nietoksycznego glikolu który w sumie Audi zaleca.Nie szkodzi plastykowym elementom układu.
Współczuje bo czekać nie masz na co,dalej to może być tylko gorzej.Dodatkowo jeśli dojdzie oprócz nagrzewnicy rozszczelnienie przy ssącym i sam tego nie zrobisz to dochodzi jeszcze robocizna.Same części nie są drogie.Pocieszę Cię że czasem prosta robota potrafi napsuć nerwów. Pozdrawiam
Współczuje bo czekać nie masz na co,dalej to może być tylko gorzej.Dodatkowo jeśli dojdzie oprócz nagrzewnicy rozszczelnienie przy ssącym i sam tego nie zrobisz to dochodzi jeszcze robocizna.Same części nie są drogie.Pocieszę Cię że czasem prosta robota potrafi napsuć nerwów. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Narazie połączę przewody od nagrzewnicy razem. Nie będę miał ogrzewania ale trudno z resztą i tak takie letnie to nie ogrzewanie. Parę tygodni się przemęczę. Pytanko mam tylko, jaka średnica tam jest i jaką rurkę najlepiej włożyć?? Stalową?? Bo takich mam pod dostatkiem. Czy jakaś profilowana powinna być aby obejmy trzymały??
Korek też zmienię.
Korek też zmienię.