Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT + LPG] Wyciek płynu chłodniczego

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
XDaveX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 29 sty 2013, 18:06

[B4 ABT + LPG] Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: XDaveX » 28 sty 2014, 16:59

Witam wszystkich mam problem ze swoim ABT . Zauważyłem , że z okolic kolektora ssącego a dokładnie gdzieś pod nim leci płyn chłodniczy (powoli go ubywa) . Raz na jakiś czas dolewam płyn . Myślałem że to uszczelka pod głowicą ale kumpel powiedział że jak nieco rozgrzeje auto , odkręcę korek zbiornika płynu i nie będzie pęcherzyków powietrza ani śladów oleju to uszczelka ok . Czy pod kolektorem są jakieś przewody chłodnicze bo nie mam pojęcia skąd to dokładnie może lecieć . Proszę Was o radę .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2014, 17:14

XDaveX, pewnie z pod kolektora bo z tego co wiem to ABT ma ogrzewanie jeża i pewnie są tam kanały wodne.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 28 sty 2014, 17:20

Cześć :-) Tak jest tam kanał wodny.Czeka Cię wymiana uszczelki ssącego i uszczelki gumowej właśnie na tym kanale.Dodatkowo można uszczelnić dobrym wysokotemperaturowym silikonem.Zostawić na noc by dobrze związało i wtedy sprawdzać szczelność .Tu masz temat co i jak https://audi80.pl/szybko-ubywajacy-p ... ?view=next Pozdrawiam :-)
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

XDaveX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 29 sty 2013, 18:06

Post autor: XDaveX » 03 lut 2014, 19:34

A żeby zdemontować kolektor ssący to trzeba także demontować zespół wtryskowy czy wogóle go nie ruszać ? I czy śruby imbusowe da się wszystkie odkręcić bez odkręcania kolektora wydechowego ?

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 05 lut 2014, 11:46

Jeśli górne śruby imbusowe odkręcisz i spokojnie wyjmiesz to nie będziesz musiał.Przydała by Ci się mała grzechotka z przedłużkami bo dostęp dolnych jest dość trudny ale da się go odkręcić bez ściągania wydechowego.Kup sobie klej niebieski do śrub przy składaniu.Zapobiegnie to odkręceniu w przyszłości.Ja dodatkowo tę uszczelkę gumową pod płaszcz wodny położyłem na silikonie.Zostawiłem na noc żeby się związał i wtedy odpaliłem auto.Miałem może o tyle lepiej że składałem silnik a gaźnik miałem oddzielnie.Lepiej mi było manewrować ssącym przy jego montażu.W sumie nie wiem czy ten zespół jedno punktu nie było by lepiej odkręcić bez rozbrajania elementów oprócz filtra powietrza.Pewnie jest na czterech śrubkach,podnieść i zawiesić nad silnikiem jeśli się da.Później położysz go na silikonie na podstawie.Może by tak było szybciej,sprawniej a montaż ssącego dokładniejszy i mocniej byś go dokręcił.Wybór należy do Ciebie.Pozdrawiam :-)
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga