Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] 90 Quattro - fabryczna wysokość zawieszenia ???

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

[B3 2.3 NG] 90 Quattro - fabryczna wysokość zawieszenia ???

Post autor: serizzi » 04 lut 2014, 22:09

Witam kolegów.

Pytanie jak w tytule, w zasadzie do posiadaczy takiego auta jak moje Audi 90 2.3 NG Quattro ( moje rocznik 1987 ).
Szukałem w internecie szkiców technicznych, szukałem na naszym forum i nic nie ma na ten temat. Jedynie było na temat B2 Quattro.
Więc z racji tego, że moja Audi ma niżej tył niż przód mam dylemat : czy podwyższać tył czy obniżać przód ? :-) Skłaniam się do obniżenia przodu, bo wygląda dość wysoko.
Tył jest raczej seryjny ( jedynie jakaś różowa kropka na sprężynie) w/g numeru amortyzatora i katalogów części jest to zawieszenie obniżone fabrycznie.
Nic nie wiem jednak o przodzie, poza tym, że poprzedni właściciel zmieniał sprężyny, szczególnie jaka wysokość powinna być w oryginale.
Czy ktoś wie coś na temat tych zawieszeń ewentualnie ma takie auto i mógłby zmierzyć ?
Ja mierzyłem pomiędzy środkiem piasty koła a krawędzią błotnika : mam około 37cm przód i 35cm tył .
Podobno przy silnikach 2.3 20V było niższe zawieszenie ?
Macie jakieś konstruktywne sugestie ?
Jeśli ktoś może zmierzyć u siebie to byłoby super.

Dziękuję i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 04 lut 2014, 22:19

Fabryka wypuszczała wersje obniżone (-20 lub -25 już dokładnie nie pamiętam). Zdarzały się częściej w 20V ale i 10tki je miały. Możliwe, że masz tył na wspomnianych spręzynach a przód na zwykłych seryjnych pochodzących nawet od oski (bo są takie same). Wszystko zależey czego oczekujesz po zawieszeniu. Fabryczne obniżenie jest nieznacznie sztywniejsze.

Po sprawdzeniu w katalogu masz na tyle zwykłą seryjną sprężynę do Q (jeśli jest różowa kropka - silniki R4 i R5 80/90Q w tym NM bez 7A) Były jeszcze wersje wzmacniane na tzw dziurawe drogi - kropki srebrno-fioletowe.

Obniżony zawias miał kolor srebrny szary (R5) lub srebrny zółty (R4)

U Ciebie owinno być seryjne z kolorami srebrny niebieski.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 04 lut 2014, 22:33

Dzięki za pierwsze konkrety :-) , już coś wiem .

Chcę znać wymiary oryginału, bo według mnie przód jest za wysoki. W mojej poprzedniej 90 NG Quattro wymieniłem sprężyny tylne na przednie z B3 1.8 i auto stało równo, ale tu obawiam się że to nie wystarczy . . .
Ostatnio zmieniony 04 lut 2014, 22:35 przez serizzi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 04 lut 2014, 22:34

Tez potwierdzam, że fabrycznie wersie 90 Quattro były obniżone. Najlepiej odezwij się do któregoś z użytkowników tej wersji, np. kolegi BAX (90 quattro sport 2.3 NG), który na 100% ma seryjnie obniżony zawias.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 04 lut 2014, 22:39

Cieżko bedzie poznać dokładny wymiar - jest kilka modeli fabrycznych spreżyn. Wysokość mogą mieć tą samą ale ścisk inny. Dlatego zadałem pytanie czego oczekuejsz od zawieszenia - czy chcesz szukać niższych na przód czy na tył seryjnych (o których też wpsomniałem jakie mają kolory). Bierz pod uwagę to, że w ASO już nie otrzymasz fabrycznych obniżanych. W zamienniku może być różnie. Najlepiej kupić komplet sprężyn aby mieć pewność, że będzie stała jak powinna (wybór jest dośc spory bo mozesz wybierać między 80/90 B3 i Coupe B3/B4 - wszystkie w Quattro)

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 04 lut 2014, 22:48

Masz dużo racji, generalnie bardziej skłaniałbym się do obniżenia przodu.
Zawieszenie od Coupe Quattro będzie pasować ? Wydawałoby się że waga auta inna ?
Pytam, bo jest zestaw 4 sprężyn do kupienia od Coupe Quattro 7A ?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 04 lut 2014, 22:51

Zawieszenie jest takie samo. Co do wagi to jesli dobrze pamietam swoje 90 2,3 20V Q Sport ważyło 1385kg a obecne Coupe Q tyle, że 2,8 waży z LPG 1490kg. Więc raptem 100kg różnicy - ale tam miałem pakiet total bieda a tu jednak już cos jest.

2,0 20VQ w Coupe ważył 1350kg. Także śmiało bierz od 7A - tylko sprawdź czy to na bank jest obniżane. 7A były też z zawieszeniem komfort (czyli wspomniane dziurawe drogi).

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 04 lut 2014, 23:01

Twoja wiedza jest nieoceniona :-) Muszę więc teraz wybadać klienta czy mi to wyśle i czy słyszał o kolorowych kropkach na sprężynach ;-)
Dzięki i pozdrowienia.

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 05 lut 2014, 16:01

Zmierzone na 90 Quattro Sport od BAX'a - przód i tył od środka piasty do krawędzi błotnika wynosi 34 cm.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 05 lut 2014, 16:10

Dzięki chłopaki ! Jak potrzebujecie coś z elektryki samochodowej, diagnostyki [wszystkie dziedziny i większość marek] albo o K- KE -Jetach to walcie śmiało na pw .
Pozdrowienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga