[B3 2.3 NG] 90 Quattro - fabryczna wysokość zawieszenia ???
[B3 2.3 NG] 90 Quattro - fabryczna wysokość zawieszenia ???
Witam kolegów.
Pytanie jak w tytule, w zasadzie do posiadaczy takiego auta jak moje Audi 90 2.3 NG Quattro ( moje rocznik 1987 ).
Szukałem w internecie szkiców technicznych, szukałem na naszym forum i nic nie ma na ten temat. Jedynie było na temat B2 Quattro.
Więc z racji tego, że moja Audi ma niżej tył niż przód mam dylemat : czy podwyższać tył czy obniżać przód ? Skłaniam się do obniżenia przodu, bo wygląda dość wysoko.
Tył jest raczej seryjny ( jedynie jakaś różowa kropka na sprężynie) w/g numeru amortyzatora i katalogów części jest to zawieszenie obniżone fabrycznie.
Nic nie wiem jednak o przodzie, poza tym, że poprzedni właściciel zmieniał sprężyny, szczególnie jaka wysokość powinna być w oryginale.
Czy ktoś wie coś na temat tych zawieszeń ewentualnie ma takie auto i mógłby zmierzyć ?
Ja mierzyłem pomiędzy środkiem piasty koła a krawędzią błotnika : mam około 37cm przód i 35cm tył .
Podobno przy silnikach 2.3 20V było niższe zawieszenie ?
Macie jakieś konstruktywne sugestie ?
Jeśli ktoś może zmierzyć u siebie to byłoby super.
Dziękuję i pozdrawiam.
Pytanie jak w tytule, w zasadzie do posiadaczy takiego auta jak moje Audi 90 2.3 NG Quattro ( moje rocznik 1987 ).
Szukałem w internecie szkiców technicznych, szukałem na naszym forum i nic nie ma na ten temat. Jedynie było na temat B2 Quattro.
Więc z racji tego, że moja Audi ma niżej tył niż przód mam dylemat : czy podwyższać tył czy obniżać przód ? Skłaniam się do obniżenia przodu, bo wygląda dość wysoko.
Tył jest raczej seryjny ( jedynie jakaś różowa kropka na sprężynie) w/g numeru amortyzatora i katalogów części jest to zawieszenie obniżone fabrycznie.
Nic nie wiem jednak o przodzie, poza tym, że poprzedni właściciel zmieniał sprężyny, szczególnie jaka wysokość powinna być w oryginale.
Czy ktoś wie coś na temat tych zawieszeń ewentualnie ma takie auto i mógłby zmierzyć ?
Ja mierzyłem pomiędzy środkiem piasty koła a krawędzią błotnika : mam około 37cm przód i 35cm tył .
Podobno przy silnikach 2.3 20V było niższe zawieszenie ?
Macie jakieś konstruktywne sugestie ?
Jeśli ktoś może zmierzyć u siebie to byłoby super.
Dziękuję i pozdrawiam.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Fabryka wypuszczała wersje obniżone (-20 lub -25 już dokładnie nie pamiętam). Zdarzały się częściej w 20V ale i 10tki je miały. Możliwe, że masz tył na wspomnianych spręzynach a przód na zwykłych seryjnych pochodzących nawet od oski (bo są takie same). Wszystko zależey czego oczekujesz po zawieszeniu. Fabryczne obniżenie jest nieznacznie sztywniejsze.
Po sprawdzeniu w katalogu masz na tyle zwykłą seryjną sprężynę do Q (jeśli jest różowa kropka - silniki R4 i R5 80/90Q w tym NM bez 7A) Były jeszcze wersje wzmacniane na tzw dziurawe drogi - kropki srebrno-fioletowe.
Obniżony zawias miał kolor srebrny szary (R5) lub srebrny zółty (R4)
U Ciebie owinno być seryjne z kolorami srebrny niebieski.
Po sprawdzeniu w katalogu masz na tyle zwykłą seryjną sprężynę do Q (jeśli jest różowa kropka - silniki R4 i R5 80/90Q w tym NM bez 7A) Były jeszcze wersje wzmacniane na tzw dziurawe drogi - kropki srebrno-fioletowe.
Obniżony zawias miał kolor srebrny szary (R5) lub srebrny zółty (R4)
U Ciebie owinno być seryjne z kolorami srebrny niebieski.
Dzięki za pierwsze konkrety , już coś wiem .
Chcę znać wymiary oryginału, bo według mnie przód jest za wysoki. W mojej poprzedniej 90 NG Quattro wymieniłem sprężyny tylne na przednie z B3 1.8 i auto stało równo, ale tu obawiam się że to nie wystarczy . . .
Chcę znać wymiary oryginału, bo według mnie przód jest za wysoki. W mojej poprzedniej 90 NG Quattro wymieniłem sprężyny tylne na przednie z B3 1.8 i auto stało równo, ale tu obawiam się że to nie wystarczy . . .
Ostatnio zmieniony 04 lut 2014, 22:35 przez serizzi, łącznie zmieniany 1 raz.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Cieżko bedzie poznać dokładny wymiar - jest kilka modeli fabrycznych spreżyn. Wysokość mogą mieć tą samą ale ścisk inny. Dlatego zadałem pytanie czego oczekuejsz od zawieszenia - czy chcesz szukać niższych na przód czy na tył seryjnych (o których też wpsomniałem jakie mają kolory). Bierz pod uwagę to, że w ASO już nie otrzymasz fabrycznych obniżanych. W zamienniku może być różnie. Najlepiej kupić komplet sprężyn aby mieć pewność, że będzie stała jak powinna (wybór jest dośc spory bo mozesz wybierać między 80/90 B3 i Coupe B3/B4 - wszystkie w Quattro)
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Zawieszenie jest takie samo. Co do wagi to jesli dobrze pamietam swoje 90 2,3 20V Q Sport ważyło 1385kg a obecne Coupe Q tyle, że 2,8 waży z LPG 1490kg. Więc raptem 100kg różnicy - ale tam miałem pakiet total bieda a tu jednak już cos jest.
2,0 20VQ w Coupe ważył 1350kg. Także śmiało bierz od 7A - tylko sprawdź czy to na bank jest obniżane. 7A były też z zawieszeniem komfort (czyli wspomniane dziurawe drogi).
2,0 20VQ w Coupe ważył 1350kg. Także śmiało bierz od 7A - tylko sprawdź czy to na bank jest obniżane. 7A były też z zawieszeniem komfort (czyli wspomniane dziurawe drogi).