[B4 2.0 ABK] Układ chlodzenia
[B4 2.0 ABK] Układ chlodzenia
Witam mam pytanie jakiś czas temu podczas jazdy zaczeła migać kontrolka układu chlodzenia, sprawdziłem niby wszystko ok płyn jest termostat otwiera sie bo dolny wąż gorący itd temperature wstkazuje ok. czasami świeciła kontrolka podczas jazdy czasami nie. Dzisiaj wymieniłem czujnik trzy pinowy ten szary od krudźca głowicy i odpaliłem, kontrolka po jakimś czasie zaczeła znowu mrugać a temperatura na zegarze 110 stopni, myśle sobie że czujnik który kupiłem jest felerny no ale sprawdziłem dolny wąż zimny, a silnik troche sobie chodził wiec napewno sie zagrzał, myśle ze moze termostat sie zawiesił wykręcilem zagotowałem wode w garnuszku i sie otwiera chociaż jak był zamontowany niechciał się otworazyć , pompe sprawdziłem przy okazji bo jest taka mozliwość po wykręceniu termostatu i wirnik jest ok. termostat wymienie ale coś mi sie zdaje że to nie to, dodam że ten czujnik szary trzy pinowy już drugi raz wymieniam. Już sam niewiem czy to moze być błedne wskazanie czujnika czy coś innego, bo przy pierwszym czyjniku temperature wskazywało ok tylko kontrolka migała a teraz po wymianie kontrolka miga a temperatura 110. Miał ktoś taki przypadek?? :?: i umie pomóc.
PieterB . Też myslałem na początku o tym czujniku w zbiorniczku ale jak kontrolka migala jak go wypiołem to kontrolka dalej migała to raczej nie jest czujnik poziomu płynu w zbiorniku.
Jezeli chodzio ten czujnik szary trzy pinowy co pytasz jak go wyjąc to odkreć korek na chwile w zbiorniku zeby ciśnienie wyrównać potem zakręc zeby ci płyn z układu nie uciekał jak bedziesz wyciągał czujnik zdejmnij wtyczke z niego przyciskając zabezpieczenie ten drucik, poptem wyciągnij zawleczke która blokuje ten czujnik no i palcami czy tam kombinerkami go powoli wyciągasz i wsadzasz nowy wmiare szybko no i odwrotna sytuacja podczas składania . Oczywiścnie robisz to na zimnym silniku zebyś sie czasem nie poparzył
Jezeli chodzio ten czujnik szary trzy pinowy co pytasz jak go wyjąc to odkreć korek na chwile w zbiorniku zeby ciśnienie wyrównać potem zakręc zeby ci płyn z układu nie uciekał jak bedziesz wyciągał czujnik zdejmnij wtyczke z niego przyciskając zabezpieczenie ten drucik, poptem wyciągnij zawleczke która blokuje ten czujnik no i palcami czy tam kombinerkami go powoli wyciągasz i wsadzasz nowy wmiare szybko no i odwrotna sytuacja podczas składania . Oczywiścnie robisz to na zimnym silniku zebyś sie czasem nie poparzył
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Marom, chodziło mi o czujnik w zbiorniczku aby się upewnić na 100% czy to jego wina. U mnie ta kontrolka zaczyna mrugać zaraz po zapaleniu silnika.
A temperatura na zegarach przed 90 i na vagu 90, także to raczej nie wina czujnika szarego. No chyba że ponieważ ma 3 piny to jeden z nich idzie do kontrolki, muszę to sprawdzić.
A temperatura na zegarach przed 90 i na vagu 90, także to raczej nie wina czujnika szarego. No chyba że ponieważ ma 3 piny to jeden z nich idzie do kontrolki, muszę to sprawdzić.
czyli kurde u mnie to tez może być nie to, a jak go wypiąć bo za cholerę nie mogę.Marom pisze:PieterB . Też myslałem na początku o tym czujniku w zbiorniczku ale jak kontrolka migala jak go wypiołem to kontrolka dalej migała to raczej nie jest czujnik poziomu płynu w zbiorniku.
To tak samo jak umnie temperatura ok a kontrolka miga, wymienilem na nowy i temperatura 110 a kontrolka miga wiec wymieniam termostat podejżewam ze stary czujnik podawał zły odczyt na zegary.PieterB, najlepiej sprawdz czemu ci mruga bo jak kontrolka mruga to musza być jakaś przyczyna niezawsze uszkodzenie czujnika.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no to właśnie Ci napisałem, ze to czujnik. On daje osobny sygnał na wskaźnik a osobny na kontrolkę i to się pewnie zdupcyło. Pewnie dziś podjadę za nowym czujnikiem.Marom pisze:PieterB, najlepiej sprawdz czemu ci mruga bo jak kontrolka mruga to musza być jakaś przyczyna niezawsze uszkodzenie czujnika.
tu masz foto na dowód tego co napisałem
I tam jest i termistor i jakiś włącznik włącz/wyłącz i on się pewnie skleił.