[B4 2.3 NG] montaż chłodnicy oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
REX-io pisze:niech ktoś napiszę czy w NG jest dodatkowy natrysk na denko tłoka ? bo coś mi się wydaje że bez tego przegrzane zostana tłoki i spłyną do skrzyni..
tak, pozniej trzeba spuścić je razem z olejem co do grama, bo bedą sie obijać o akumulator....
setki tysięcy lata tych motorów, dopierdzielanych bez pomyslunku na trasach szybkiego ruchu, jak by miało coś spłynąć od tego, że nie ma chłodnicy oleju, to nikt by tym już bardzo dawno nie jeździł. kiedyś były gorsze oleje, jakoś te motory to wytrzymywały, bo w końcu dzisiaj napędzają one nasze auta, a nie ma co sie łudzić, że były delikatnie traktowane :->
jak ktoś lata z V-max po autostradach, czy jak kolega wkłada kompresor, to faktycznie istnieje uzasadnienie montażu chłodnicy oleju.
co do natrysku oleju na denko tłoka: jeździ bez niego dziesiątki tysięcy konstrukcji silników o przeróżnych zastosowaniach, nie jest niezbędny, więc nie ma co prognozować, że zaraz tłoki w misce przy szybkiej jeździe. NG bez tych natrysków wciąż by działał nawet przy v-max przez dłuższą chwilę. Natrysk oleju na denka tłoków zwiększa predyspozycje silnika do obciążeń cieplnych, obniża temp tłoka, co pomaga unikać stukowego. Jest zbawienny jeśli myślimy o uturbianiu :>
zukreator, ale NG ma natrysk na denko tłoka.Poza tym montaz chlodnicy oleju jest w NG jak najbardziej wskazany.Nie twierdze ze bez tego auto nie bedzie jezdzic ,tłoki Ci spłyną czy co tam jeszcze.Mówie tylko ze jesli ktos ma akurat taki set jak chlodnica oleju ktora podejdzie do NG to z powodzeniem mozna ja wkladac.W lato w upalne dni NG przy predkosciach rzedu 180-220 oliwe bedzie trzeba co jakis czas chlodzic.
Wiem, że ma, widziałem na własne oczy. Nie napisalem, że nie ma.
Moj post odnosi się do posta REX'a głównie.
Ja bym chętnie wstawił wymiennik ciepła oleju z płynem chłodniczym. Zyskujemy wtedy na grzaniu zimnego oleju szybciej rozgrzewającą się wodą, a także na chłodzeniu oleju, w sytuacji gdy przekracza temp wody.
Moj post odnosi się do posta REX'a głównie.
Ja bym chętnie wstawił wymiennik ciepła oleju z płynem chłodniczym. Zyskujemy wtedy na grzaniu zimnego oleju szybciej rozgrzewającą się wodą, a także na chłodzeniu oleju, w sytuacji gdy przekracza temp wody.