Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 1.9 TD AAZ] Wycieki płynu chłodzenia z pod głowicy-zimą

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 lis 2007, 18:04

marder pisze:Te naprawy letnio-zimowe występują u kolegi który zakładał temat
:oops: sory nie zauważyłem, na pewno nie wiem ale myślę, że jakaś uszczelka być powinna, w końcu tam płynie płyn i olej, a chłodniczkę daje się rozebrać z tego co mi wiadomo.

jackowy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 03 lip 2007, 23:36

Post autor: jackowy » 23 lis 2007, 20:10

Odpowiadam koledze Grzegorz-DTR.
To co mam podpięte w prawym zdjęciu na dole to jest elektryczna wtyczka wspomagająca układ chłodzenia. Pompka ta włącza się jak temperatura silnika jest za wysoka (najprawdopodobniej razem z wiatrakami) i podtrzymuje obieg płynu wtedy gdy jest wyłączony silnik i nie działa pompa główna obiegu płynu. Kiedy temperatura silnika spadnie wyłączają sie zarówno wiatraki jak i pompka. Jeżeli nie masz tam nic tylko dwie obejmy znaczy że ktoś wywalił ta pompkę bo najprawdopodobniej ciekła. Jeszcze jedna uwaga- pompka prawdopodobnie nie chodzi przy włączonym silniku pomimo tego że działają np. wiatraki a włącza się tylko wtedy kiedy wyłączymy silnik, żeby wspomagać obieg.

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 26 lis 2007, 19:42

dzięki za info. pytałem się o tą pompkę w sklepie. Pan z miłym uśmiechem poinformował mnie 560 zl :shock: lekka masakra :-/

jackowy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 03 lip 2007, 23:36

Post autor: jackowy » 26 lis 2007, 22:37

Ja też pytałem, bo u mnie ta pompka ciekła, w sklepie wycenili mi ją na 550zł cena zupełnie nie adekwatna do wartości i stopnia skomplikowania pompki. Ale nowe części czasami tak mają. Swoją jakoś skleiłem klejem epoksydowym. Ale nie wiem czy się włącza, podłączałem ją do zasilacza to sie kręciła. Szukaj może w używanych częściach ale to ciężka sprawa. W sumie to chyba można jeździć bez, tylko jak będzie bardzo gorąco i włączą Ci się wiatraki to zanim wyłączysz silnik odczekaj trochę aż wiatraki się wyłącza, wtedy działa pompa główna i silnik jest wychładzany. Pompka włącza się na gorącym silniku i utrzymuje obieg przez pewien czas po wyłączeniu silnika, ale tylko wtedy jak jest on porządnie nagrzany, czyli jak już chodzą wiatraki. A poco ona jest to nie wiem. Podobno o turbinę chodzi ale jak się mylę to mnie sprostujcie.

Pozdrawiam.

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 29 lis 2007, 08:58

dowiedziałem się ze w vw corrado jest też taka pompka. Jak trafi się używka to zafunduję ją sobie.
Dzięki za informację.
Pozdrawiam Grzegorz

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 02 paź 2009, 17:21

Witam.
Mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego. Otóż 2 miesiące temu wymieniłem króciec nr 13 ten z tyłu silnika w ABT, wraz z płynem. Myślałem, że będę miał spokój na dłuższy czas. Niestety od paru dni zauważyłem ze płynu nadal ubywa. Więc postanowiłem sprawdzać silnik. No i niestety okazało się że wyciek następuje spod uszczelki pod głowicą od strony rozrządu a dokładnie obok rolki napinacza rozrządu. Byłem u dwóch mechaników i potwierdzili, że uszczelka jest do wymiany. Nadmienię że silnik ładnie pracuje oleju zużywa ok 1 litra na 10 tys. nie kopci, nie dymi praca równa tylko ten nieszczęsny wyciek. Koszt jaki mi powiedzieli to ok 400 zł z robotą. Stwierdzili również, że głowice trzeba dać do planowania. Mam pytanie, czy można jeszcze z tym jeździć, czy raczej trzeba jak najszybciej wymienić i czy trzeba planować głowice? I czy mogła uszczelka paść ze starości auto ma juz 17 lat? A ja jeżdżę raczej spokojnie i o przegrzaniu silnika raczej mowy być nie może bo wszystko jest ok nie gotuje się płyn, bąbelków nie ma, termostat prawidłowo się załącza. Czekam na waszą opinie w tej sprawie
Pozdrawiam
Skibi

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 02 paź 2009, 19:45

Jak ci nie przeszkadza że cieknie to mozna jeżdzić,skoro płyn wydostaje się na zewnątrz a nie do cylindrów to silnikowi nie ma jak zaszkodzić ,Uszczelka może paść ze starości ale to nie zbyt częsty przypadek ,najczęściej pada po przegrzaniu silnika.Głowicy można nie planować o ile po pomiarach liniałem jej powierzchnia mieści się w granicach normy a że mało komu chce się mierzyć to większość dla pewnosci planuje ,i ja też bym radził splanować ...

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 04 paź 2009, 19:24

skibi pisze:Witam.
Mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego. Otóż 2 miesiące temu wymieniłem króciec nr 13 ten z tyłu silnika w ABT, wraz z płynem. Myślałem, że będę miał spokój na dłuższy czas. Niestety od paru dni zauważyłem ze płynu nadal ubywa. Więc postanowiłem sprawdzać silnik. No i niestety okazało się że wyciek następuje spod uszczelki pod głowicą od strony rozrządu a dokładnie obok rolki napinacza rozrządu. Byłem u dwóch mechaników i potwierdzili, że uszczelka jest do wymiany. Nadmienię że silnik ładnie pracuje oleju zużywa ok 1 litra na 10 tys. nie kopci, nie dymi praca równa tylko ten nieszczęsny wyciek. Koszt jaki mi powiedzieli to ok 400 zł z robotą. Stwierdzili również, że głowice trzeba dać do planowania. Mam pytanie, czy można jeszcze z tym jeździć, czy raczej trzeba jak najszybciej wymienić i czy trzeba planować głowice? I czy mogła uszczelka paść ze starości auto ma juz 17 lat? A ja jeżdżę raczej spokojnie i o przegrzaniu silnika raczej mowy być nie może bo wszystko jest ok nie gotuje się płyn, bąbelków nie ma, termostat prawidłowo się załącza. Czekam na waszą opinie w tej sprawie
Pozdrawiam
Skibi

Tutaj uzyskałeś odpowiedź na to pytanie :arrow: https://audi80.pl/18-pm-cieknaca-usz ... htm#359905

Proszę nie wklejać tych samych postów w kilku różnych tematach.

mariokrakow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 13 mar 2013, 12:29
Lokalizacja: Niepołomice

Post autor: mariokrakow » 21 kwie 2015, 11:36

Witam mam ten sam problem, cieknie mi z uszczelki pod głowicą też mniej wiecej w tym miejscu co u kolegi na zdjeciach (weze suche). Mam pytanie ile taka impreza może kosztować średnio?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl