[B3 1.8 PM] Auto źle działa po odpaleniu na zimno ok 3-4 min
[B3 1.8 JN 90KM] Szarpanie po dodaniu gazu na ssaniu
Witam posiadam od niedawna audi 80 b3 1,8 BG (gaz miesięczny 1 generacji) mono-wtrysk. Zacznę od tego ze w samochodzie wymieniłem cały układ zapłonowy, rozrząd kompletny ustawiony na znaki wszystkie paski filtry oleje, filtr paliwa. Benzyle i LPG leje tylko na BP.
Z rana samochód pali mi na dotyk i na to nie mogę narzekać a gdy dodam gazu tak na ok 2000 obr zaczyna się dziwnie zachowywać i tak jakby kuleć nierówno pracować. Problem ustaje po ok 1 do 2 minut jak zostawię go na wolnych obrotach nie dotykając pedału gazu. Myślałem że niedopalony gaz zostaje w dolocie i gasiłem samochód na benzynie ale nadal to samo. Mam podejrzenie na niebieski czujnik temp. lub na podgrzewanie dolotu na zimnym silniku. Nie zauważyłem podobnego tematu na forum więc założyłem nowy. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Z rana samochód pali mi na dotyk i na to nie mogę narzekać a gdy dodam gazu tak na ok 2000 obr zaczyna się dziwnie zachowywać i tak jakby kuleć nierówno pracować. Problem ustaje po ok 1 do 2 minut jak zostawię go na wolnych obrotach nie dotykając pedału gazu. Myślałem że niedopalony gaz zostaje w dolocie i gasiłem samochód na benzynie ale nadal to samo. Mam podejrzenie na niebieski czujnik temp. lub na podgrzewanie dolotu na zimnym silniku. Nie zauważyłem podobnego tematu na forum więc założyłem nowy. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
To w końcu JN czy mono-wtrysk? JN to KE-jetronic więc wielopunktowy wtrysk ciągły.
Poza tym JN nie ma ssania, ma owszem wtryskiwacz rozruchowy ale jego do ssania nie można porównywać. Fazę rozgrzewania silnika i skład mieszanki w tym czasie reguluje sam k-jetronic i tu własnie obwiniać można czujnik temperatury. Przemieżyć miernikiem i wszystkiego sie dowiesz.
Poza tym JN nie ma ssania, ma owszem wtryskiwacz rozruchowy ale jego do ssania nie można porównywać. Fazę rozgrzewania silnika i skład mieszanki w tym czasie reguluje sam k-jetronic i tu własnie obwiniać można czujnik temperatury. Przemieżyć miernikiem i wszystkiego sie dowiesz.
Sam dobrz enie znam oznaczenia silnika bo nie moge go nigdzie znaleźć mam napewno jednopunktowy wtrysk 2 czujniki temp z prawej strony silnika i ogromny okragły filterek powietrza dzis popoludniu po pracy sprawdze rezystancje czujnika temperatury.
[ Dodano: 2013-12-12, 22:24 ]
Sprawdziłem czujnik niebieski 2 pinowy rezystancja prawidłowa, jutro przepatrze dokladnie dolot i sprawdzę wężyki podciśnienia.
[ Dodano: 2013-12-14, 10:14 ]
Siwece wymienione na 1 elektrodowe , czujnik temp sprawdzony wszystko ok a dalej chodzi po odpaleniu jak chodził pomocy !!
[ Dodano: 2013-12-12, 22:24 ]
Sprawdziłem czujnik niebieski 2 pinowy rezystancja prawidłowa, jutro przepatrze dokladnie dolot i sprawdzę wężyki podciśnienia.
[ Dodano: 2013-12-14, 10:14 ]
Siwece wymienione na 1 elektrodowe , czujnik temp sprawdzony wszystko ok a dalej chodzi po odpaleniu jak chodził pomocy !!
[B3 1.8 PM] Auto źle działa po odpaleniu na zimno ok 3-4 min
Witam serdecznie wszystkich mam problem z moją audi i nie moge sobie z nim poradzić opiszę co sprawdziłem i wymieniłem i co sie dzieje.
Auto pali w zime idealnie nawet jak było -20 stopni pali na dotyk, ale po odpaleniu po chwili zaczyna dziwnie chodzić tak jakby go zalewało i nierówno pracuje a po dodaniu gazu trzęsie silnikiem (obie poduszki pod silnikiem wymienione). Podam link do filmiku jak to mniej wiecej wygląda.
W tym momencie jak to się dzieje z wydechu czuć paliwem niedopalonym i rura wydechowa obkopcona na czarno.
W aucie porobiłem i posprawdzałem następujące rzeczy:
1.Wymienione oba czujniki temperatury następnie posprawdzane rezystancje w różnych temperaturach wszystkie pomiary pokrywają się z wykresem jak być powinno.
Zmierzyłem również napięcie w kostce od czujnika temperatury idącego do ECU i jest 4,9V czyli ok.
2. Zmieniłem 2 komplety świec, przewodów, podmieniałem cewkę, zapłon ustawiony idealnie (pali na dotyk i pozniej działa idealnie).
3.Wczoraj kupiłem drugi monowtrysk na szrocie podmieniłem, dalej to samo (oddałem go na szczescie zwrócili kasę). Sprawdziłem membrankę w regulatorze ciśnienia paliwa cała i miekka.
4. Sprawdziłem ciśnienie paliwa po zapłonie i podczas pracy silnika 1,1bara ( i tu pytanie czy jest dobre).
5.Wtrysk na wyłączonym silniku nie kapie po włączeniu widac na sciankach jak paliwo sie leje (mam wrażenie ze za duzo). Sprawdziłem czujnik temp zasysanego powietrza wczoraj na dworzu ok 6stopni odczyt pokazywał 10.
6.Sprawdziłem sonde lambda po nagrzaniu pokazuje od 0,1 do 0,9 V i zmienia sie dosc szybko czyli przebieg sinusoidy pewnie bedzie ok ( sprawdząłem multimetrem).
6.Filtr paliwa wymieniony i dobrze założony.
7.Auto wogóle nie bierze oleju mam juz je 3 miesiąc.
8. Cisnienie w komorze sprawdzane wszystko ok.
9.Sprawdzone nigdzie nie bierze lewego powietrza.
10. Myslałem już nawet o wywaleniu katalizatora ale pojechałem do innego mechanika, który powiedział że jakby był przytkany to samochód cały czas by był zamulony.
11. Ten sam mechanik polecił mi sprawdzic jeszcze czy pompka po wyjęciu z auta daje takie samo cisnienie 1,1Bara (według niego to za mało mówił ze monowtrysk powinien miec około 2,5) oraz polecił by sprawdzić czy smok w baku nie jest zatkany.
12.Podczas gdy to sie dzieje sciągałem również po kolei przewody z każdej ze świec chodzi gorzej.. przewody lane równiez woda bez zmian nie ma dyskoteki ( sumie sa nowe przejechały ze 2 tys kilometrów)
Dodam że autko jak sie zagrzeje chodzi cudnie nie falują obroty itp.
Może ktoś miał podobny problem bo ja już prawie wszystko przegrzebałem został chyba tylko sam sterownik silnika.
Proszę o porady i sugestie.
Pozdrawiam Michał.
[ Dodano: 2014-02-09, 11:58 ]
Koledzy pomoże ktoś??
Auto pali w zime idealnie nawet jak było -20 stopni pali na dotyk, ale po odpaleniu po chwili zaczyna dziwnie chodzić tak jakby go zalewało i nierówno pracuje a po dodaniu gazu trzęsie silnikiem (obie poduszki pod silnikiem wymienione). Podam link do filmiku jak to mniej wiecej wygląda.
W tym momencie jak to się dzieje z wydechu czuć paliwem niedopalonym i rura wydechowa obkopcona na czarno.
W aucie porobiłem i posprawdzałem następujące rzeczy:
1.Wymienione oba czujniki temperatury następnie posprawdzane rezystancje w różnych temperaturach wszystkie pomiary pokrywają się z wykresem jak być powinno.
Zmierzyłem również napięcie w kostce od czujnika temperatury idącego do ECU i jest 4,9V czyli ok.
2. Zmieniłem 2 komplety świec, przewodów, podmieniałem cewkę, zapłon ustawiony idealnie (pali na dotyk i pozniej działa idealnie).
3.Wczoraj kupiłem drugi monowtrysk na szrocie podmieniłem, dalej to samo (oddałem go na szczescie zwrócili kasę). Sprawdziłem membrankę w regulatorze ciśnienia paliwa cała i miekka.
4. Sprawdziłem ciśnienie paliwa po zapłonie i podczas pracy silnika 1,1bara ( i tu pytanie czy jest dobre).
5.Wtrysk na wyłączonym silniku nie kapie po włączeniu widac na sciankach jak paliwo sie leje (mam wrażenie ze za duzo). Sprawdziłem czujnik temp zasysanego powietrza wczoraj na dworzu ok 6stopni odczyt pokazywał 10.
6.Sprawdziłem sonde lambda po nagrzaniu pokazuje od 0,1 do 0,9 V i zmienia sie dosc szybko czyli przebieg sinusoidy pewnie bedzie ok ( sprawdząłem multimetrem).
6.Filtr paliwa wymieniony i dobrze założony.
7.Auto wogóle nie bierze oleju mam juz je 3 miesiąc.
8. Cisnienie w komorze sprawdzane wszystko ok.
9.Sprawdzone nigdzie nie bierze lewego powietrza.
10. Myslałem już nawet o wywaleniu katalizatora ale pojechałem do innego mechanika, który powiedział że jakby był przytkany to samochód cały czas by był zamulony.
11. Ten sam mechanik polecił mi sprawdzic jeszcze czy pompka po wyjęciu z auta daje takie samo cisnienie 1,1Bara (według niego to za mało mówił ze monowtrysk powinien miec około 2,5) oraz polecił by sprawdzić czy smok w baku nie jest zatkany.
12.Podczas gdy to sie dzieje sciągałem również po kolei przewody z każdej ze świec chodzi gorzej.. przewody lane równiez woda bez zmian nie ma dyskoteki ( sumie sa nowe przejechały ze 2 tys kilometrów)
Dodam że autko jak sie zagrzeje chodzi cudnie nie falują obroty itp.
Może ktoś miał podobny problem bo ja już prawie wszystko przegrzebałem został chyba tylko sam sterownik silnika.
Proszę o porady i sugestie.
Pozdrawiam Michał.
[ Dodano: 2014-02-09, 11:58 ]
Koledzy pomoże ktoś??
Po pierwsze zdejmij gumę z dolotu i dokładnie sprawdź szczelność, lub test Plakiem.
Podobne problemy jak twoje miałem kiedy uwalił się nastawnik ciśnienia od K-jeta, jak masz możliwość to podmień nastawnik. polecam też wyczyścić zawór dodatkowego powietrza. Ten który jest przykręcony do kolektora dolotowego na przeciwko puchy filtra powietrza.
Podobne problemy jak twoje miałem kiedy uwalił się nastawnik ciśnienia od K-jeta, jak masz możliwość to podmień nastawnik. polecam też wyczyścić zawór dodatkowego powietrza. Ten który jest przykręcony do kolektora dolotowego na przeciwko puchy filtra powietrza.
Witam tutaj jest lista rzeczy które zrobiłem i nadal nic nie pomogło/
https://audi80.pl/b3-18-pm-auto-zle- ... t86766.htm
https://audi80.pl/b3-18-pm-auto-zle- ... t86766.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06
Witam kolego moja podstawa wtrysku jest w super stanie ale i tak profilaktycznie złożyłem ja na sylikon. Jesli by to było przez podstawę wtrysku to zarówno na PB jak i LPG by działał źle. W tym momencie jak go "zalewa" ja tak to nazywam i przełącze na LPG chodzi jak należy, wiec podstawa wtrysku odpada.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06
Jutro chwila prawdy już sam nie moge dojsc o co chodzi jade na umówione spotkanie z podobno najlepszym specem i opisze co i jak jak wrócę.
[ Dodano: 2014-02-12, 12:33 ]
Wróciłem i zostałem pogoniony bo jak zoabczył atakie audi 80 stare a u niego średnia wieku samochodu 2008 to powiedział mi tak ze po tym jak chodzi jak pokazałemmu filmik to przychodza mu tylko dwie rzeczy do głowy sonda i niebieski czujnik i odszedł....
czujnik wymieniony na FAE nie topran i zmierzony odczyt pokrywa sie z wykresem...a sonde kupiłem dziś NGK o 15 mam odbiór i pojade ja założyć.
Po nocnym postoju zdam relacje co i jak.
[ Dodano: 2014-02-12, 12:33 ]
Wróciłem i zostałem pogoniony bo jak zoabczył atakie audi 80 stare a u niego średnia wieku samochodu 2008 to powiedział mi tak ze po tym jak chodzi jak pokazałemmu filmik to przychodza mu tylko dwie rzeczy do głowy sonda i niebieski czujnik i odszedł....
czujnik wymieniony na FAE nie topran i zmierzony odczyt pokrywa sie z wykresem...a sonde kupiłem dziś NGK o 15 mam odbiór i pojade ja założyć.
Po nocnym postoju zdam relacje co i jak.