[All] Ubywanie płynu hamulcowego.
[All] Ubywanie płynu hamulcowego.
Witam serdecznie.
Niestety kilka dni temu zaczęła mi migać kontrolka od układu hamulcowego... Objaw był taki, że kontrolka migała po odpaleniu silnika dopóki nie wyjechałam z podwórka, potem już nie migała (podwórko mam dość wyboiste). Ostatnio jechałam pod górkę i kontrolka zaczynała migać mi przy zmianie biegów (może to wysprzęglik jest winowajcą?)... Sprawdziłam stan płynu hamulcowego, który był na granicy minimum i dolałam 200 ml DOT-4 do poziomu MAX. Problem ustąpił. Niestety ilość płynu, jaką musiałam dolać nie była mała i zaczynam się martwić. Auto mam od połowy sierpnia 2013, więc dość krótko. Praktycznie sprawę zaniedbałam i nie sprawdzałam od dawna poziomu płynu hamulcowego. Płyn dolewałam w niedzielę i póki co, kontrolka nie świeci. Poziom płynu hamulcowego dziś od momentu dolania jest chyba tyle, ile wlałam, więc pewnie powoli się sączy (niestety dolewałam na parkingu, gdzie są nierówności i ciężko mi ocenić). Od momentu dolania przejechałam z 70 km. Nie podoba mi się korozja na serwo- dorzucam zdjęcie... Nie wiem czy to ma z tym jakikolwiek związek, ponieważ baba jestem, to się nie znam.
Będę wdzięczna za pomoc.
Jak na chwilę obecną będę codziennie sprawdzać poziom płynu, żeby określić jak szybko go ubywa...
Tutaj jest zdjęcie
Niestety kilka dni temu zaczęła mi migać kontrolka od układu hamulcowego... Objaw był taki, że kontrolka migała po odpaleniu silnika dopóki nie wyjechałam z podwórka, potem już nie migała (podwórko mam dość wyboiste). Ostatnio jechałam pod górkę i kontrolka zaczynała migać mi przy zmianie biegów (może to wysprzęglik jest winowajcą?)... Sprawdziłam stan płynu hamulcowego, który był na granicy minimum i dolałam 200 ml DOT-4 do poziomu MAX. Problem ustąpił. Niestety ilość płynu, jaką musiałam dolać nie była mała i zaczynam się martwić. Auto mam od połowy sierpnia 2013, więc dość krótko. Praktycznie sprawę zaniedbałam i nie sprawdzałam od dawna poziomu płynu hamulcowego. Płyn dolewałam w niedzielę i póki co, kontrolka nie świeci. Poziom płynu hamulcowego dziś od momentu dolania jest chyba tyle, ile wlałam, więc pewnie powoli się sączy (niestety dolewałam na parkingu, gdzie są nierówności i ciężko mi ocenić). Od momentu dolania przejechałam z 70 km. Nie podoba mi się korozja na serwo- dorzucam zdjęcie... Nie wiem czy to ma z tym jakikolwiek związek, ponieważ baba jestem, to się nie znam.
Będę wdzięczna za pomoc.
Jak na chwilę obecną będę codziennie sprawdzać poziom płynu, żeby określić jak szybko go ubywa...
Tutaj jest zdjęcie
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, 21:01 przez Carrotka, łącznie zmieniany 1 raz.
Cóż. W chwili obecnej nie mam warunków, żeby sprawdzić. Pogoda (roztopy, ciągle mokro), brak garażu. Chyba będę musiała podjechać do mechanika w celu lokalizacji wycieku. Martwić się tą korozją, która jest na serwo? Nie podoba mi się to bardzo. Czyżby dostała się woda do układu? Sprzęgło mam na lince.
Nie syczy mi nic w trakcie hamowania, pedał ani nie jest twardy, ani nie wpada mi w podłogę. Też obroty mi nie wariują w trakcie hamowania.
Napompowałam kilka razy wciskając hamulec na wyłączonym zapłonie. Wcisnęłam mocno hamulec i odpaliłam silnik. Pedał wyraźnie opadł, więc chyba jest ok?
Napompowałam kilka razy wciskając hamulec na wyłączonym zapłonie. Wcisnęłam mocno hamulec i odpaliłam silnik. Pedał wyraźnie opadł, więc chyba jest ok?
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, 20:21 przez Carrotka, łącznie zmieniany 2 razy.
W tygodniu postaram się sprawdzić, czy to jest właśnie problem z oringami, na których obsadzony jest zbiornik płynu hamulcowego. Póki co będę za każdym razem sprawdzać czy płyn jest w granicach normy zanim gdziekolwiek ruszę a niestety muszę codziennie korzystać z auta. Stan w jakim jest serwo, świadczy o tym, że problem z przeciekiem istnieje od dawna i jest on dość powolny. Ale ostrożności nigdy za wiele.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
na wyciek płynu : pompka hamulcowa ( podejrzana korozja na serwie ), pompka sprzęgła, przewody ( chyba masz stalowe więc to co nie lubię korozja zjada je ), przewody gumowe, zaciski przednie, i tylne zaciski bądź tłoczki kwestia bęben czy tarcze. Przy zaciskach jak i tłoczkach można czasem zauważyć wyciek na rancie felgi bądź bębna, z pompki hamulcowa oczyść serwo odtłuści ( rozpuszczalnik benzyna itp ) wytrzyj szmatką to sucha i obserwuj nie powinno być mokro od dołu ani tłusto. Pozdrawiam i powodzenia życzę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce