[B4 2.0 16V ACE] Gaśnie gdy wrzucam na luz w czasie jazdy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lut 2014, 12:50
[B4 2.0 16V ACE] Gaśnie gdy wrzucam na luz w czasie jazdy
Wiam jestem nowy na forum więc przepraszam jeśli napisze coś nie tak . Mój problem wygląda tak że gdy jadę i wcisne sprzęgło silnik spada z obrotów i gaśnie stosowałem sie już do wielu podpowiedzi z postów ale nic nie pomaga . Wymieniłem silniczek krokowy spr. szczelność dolotu czujnik temp. biały wymieniony ,świece i przewody WN wymienione , spr. włącznik biegu jałowego, silniczek podczas pracy na postoju chodzi i sterownik podaje na niego napięcie ok. 4.7v . Zauważyłem że wystarczy tylko lekko prznąć samochód aby obroty spadły prawie do zera podłączyłem takze miernik i podczas tego spadku obrotów silniczek dostaje najpierw niższe napięcie ok 3.7v następnie na chwile napięcie zanika i pojawia się ponownie ale samochód przeważnie już gaśnie a jak sie go nie rusza to pracuje równo i nie faluje. Prosze o porady co mogę jeszcze spr. albo wymienić bo niemam już pomysłów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lut 2014, 12:50
tak mam lpg 2 generacji gaz był zakładany w elpigaz . Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz auto na benzynie chodzi równo na gazie troche faluje ale może z powodu nie ustawienia gazu ale na benzynie i LPG wystarczy że delikatnie pchnę samochód niczego nie dotykając i po sekundzie albo dwóch samochód strasznie spada z obrotów i znowu podnosi do normalnych a przeważnie gaśnie dzieje sie to na ciepłym i zimnym silniku czy przyczyną może być sonda ? bo auto mimo nie ustawienia gazu moim zdaniem nie powinno palić w trasie ko 20l gazu . Spr również sondę ale niewiem czy mam taki miernik czy sonda może oscylować tylko od 0,37 - 0.7v
Jak mówi bardziej doświadczony kolega, szukaj problemu w gazie ,tym bardziej że sam mówisz że na benzynie dobrze chodzi.
Co do gaśnięcia na luzie to w ABTku ludzie rozwiązują ten problem tak że demontują sobie rurę dolotu powietrza(zimnego) do filtra-ponoć gdy ta rura jest to podmuch powietrza "zdmuchuje" gaz z silnika.
Nie wiem jak to tam w ACE wygląda ale zdejmij tą rure co powietrze z reflektora łapie i spróbuj pojeździc bez niej.Rzecz jasna o efektach powiadom
Co do gaśnięcia na luzie to w ABTku ludzie rozwiązują ten problem tak że demontują sobie rurę dolotu powietrza(zimnego) do filtra-ponoć gdy ta rura jest to podmuch powietrza "zdmuchuje" gaz z silnika.
Nie wiem jak to tam w ACE wygląda ale zdejmij tą rure co powietrze z reflektora łapie i spróbuj pojeździc bez niej.Rzecz jasna o efektach powiadom
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lut 2014, 12:50
Też o tym czytałem i już to wypróbowałem ale nic nie dało , chodziło mi o to że samochód na benzynie nie faluje ale gdy nawet pchnę lekko samochód to też na benzynie spadają obroty prawie do zera albo gaśnie . Czy macie w swoich samochodach coś takiego że jeżeli samochód sie pchnie to obroty wzrastają ? albo coś takiego że dojeżdzając do skrzyżowania wrzucacie na luz i dopuki samochód sie toczy są one lekko podwyższone do ok 1000 obr a po kompletnym zatrzymaniu kół spadają do ok 800-850 obr ? prosze o odpowiedz bo jest to dla mnie wazne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lut 2014, 12:50
Tak an lpg i na benzynie dzieje sie tak samo . Mam taką teorie że moim zdaniem sonda nie domaga i gdy zaczynam go toczyć to zwiększa troszkę dawkę paliwa żeby wzrosły obroty sonda jest zamulona i nie reaguje odrazu i nie wysterowywuje silniczkiem krokowym czego konsekwencją jest zlewanie silnika po ok 2 sekundach gdy sonda przesle sygnał silniczek reaguje i podnoszą sie obroty . ale to tylko moja teoria zamówiłem już sonde zobaczymy czy sie to spr. albo chociaż poprawi
[ Dodano: 2014-02-12, 11:28 ]
Mam jeszcze jedno pytanko : Może wiesz w którym miejscu dokładnie znajduje sie sonda ? i czy bez demontażu czegokolwiek da sie to wymienić (na chodniku :mrgreen: )
[ Dodano: 2014-02-12, 11:28 ]
Mam jeszcze jedno pytanko : Może wiesz w którym miejscu dokładnie znajduje sie sonda ? i czy bez demontażu czegokolwiek da sie to wymienić (na chodniku :mrgreen: )
Ja mam sonde przy portkach na dole wydechu.Myślę że jak podniesiesz z prawej strony to powinno się sięgnąć a na górze po prawej stronie kierowcy jest kostka i jeden kabelek osobny też od sondy.Ja to robiłem na kanale ale powinno ci się udać ale poszukaj na forum jak się sprawdza sondę było tego naprawde dużo klucz 22 do sondy a odłącz sonde i zobacz co się dzieje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lut 2014, 12:50
Aha dzięki bardzo już mniej wiecej wiem gdzie szukać i jak sie do tego przygotować . sonde spr. miernikiem tak jak było na forum i wychodziło mi że oscyluje od 0,4 do 0,7 i zmieniało się w miare powoli a wyczytałem że powinna oscylować 0,1 - 0,9. a sondy jeszcze nie odpinałem ale myśle że po odpięciu pewnie przejdzie w tryb awaryjny ale póżniej może spróbuje . sczytałem też błędy i wyskoczył 533 (Regulacja biegu jałowego, przekroczona wartość adaptacji)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lut 2014, 12:50
Mam gaz 2 generacji sterowany silniczkiem krokowym, sterownik Nikolaus 2004 to niewiem czy sonda steruje tam dawką ? kabelki spr. ale nie do samej sondy bo nie mogłem dojść ale jak spr. miernikiem oporność grzałki to pamiętam ze mieściła sie w granicach a przewód impulsowy po paru sekundach po odpaleniu ciepłego silnika zaczyna pokazywać nmapięcie 0k 0.6v i po ok minucie powoli zaczyna oscylować od 0,4-0.7v najczęściejna 0,5-0,6v to niewiem już czy to dobrze czy żle ?
[ Dodano: 2014-02-13, 15:32 ]
Witam nikt juz sie nie wypowie na ten temat ? może chociaż jakieś sugestie ? :mrgreen: aktualnie czekam jeszcze na tą sonde bo jeszcze nie przyszła :cry:
[ Dodano: 2014-02-13, 15:32 ]
Witam nikt juz sie nie wypowie na ten temat ? może chociaż jakieś sugestie ? :mrgreen: aktualnie czekam jeszcze na tą sonde bo jeszcze nie przyszła :cry: