[B4 2.0 ABK] Uszczelka miski olejowej - jaka ?
[B4 2.0 ABK] Uszczelka miski olejowej - jaka ?
Witam! Chciałem kupić nową uszczelkę miski olejowej i w sklepie dowiedziałem się, że są dwa typy uszczelek. Gumowa i metalowo-gumowa (droższa). Jaką powinienem wybrać?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Twingol, Obie są dobre i wszystko zależy do procesu montażu. Precyzji itp.
Do korka wystarczy dobrze oczyścić wszystkie powierzchnie i można potraktować najzwyklejszym silikonem wysokotemperaturowym. Przy zachowaniu w miarę równej siły dokręcania śrubek.
Do metalowo-gumowej również potrzebna jest czystość i odtłuszczenie lecz dobrze jest zastosować odpowiedni silikon (Victor Reinz chociażby do uszczelki pokrywy zaworów). Jest wówczas odpowiednia procedura montażu. No i uszczelki metalowo-gumowe nie lubią silnego dokręcania.
Dlatego w większości sklepów sprzedają metalowo-gumowe bez informacji o sposobie montażu. I wciskają kit, że droższa i o wiele lepsza... Poprawny montaż korka wytrzyma więcej niż niewłaściwy montaż nawet droższej uszczelki.
Na pierwszy montaż szły korki i w wielu przypadkach wytrzymywały kilkanaście lat...
Do korka wystarczy dobrze oczyścić wszystkie powierzchnie i można potraktować najzwyklejszym silikonem wysokotemperaturowym. Przy zachowaniu w miarę równej siły dokręcania śrubek.
Do metalowo-gumowej również potrzebna jest czystość i odtłuszczenie lecz dobrze jest zastosować odpowiedni silikon (Victor Reinz chociażby do uszczelki pokrywy zaworów). Jest wówczas odpowiednia procedura montażu. No i uszczelki metalowo-gumowe nie lubią silnego dokręcania.
Dlatego w większości sklepów sprzedają metalowo-gumowe bez informacji o sposobie montażu. I wciskają kit, że droższa i o wiele lepsza... Poprawny montaż korka wytrzyma więcej niż niewłaściwy montaż nawet droższej uszczelki.
Na pierwszy montaż szły korki i w wielu przypadkach wytrzymywały kilkanaście lat...
Francis1982 pisze:Twingol, Obie są dobre i wszystko zależy do procesu montażu. Precyzji itp.
Rozumiem w tym wypadku chyba najbardziej Tomka1982.Zawsze jeśli dokładnie położę silikon jakiejkolwiek marki mimo jak pisze Francis1982 (pokrywę zaworów pociągam silikonem wokół śrub nawet na głowicy) za nim coś zrobię,czekam hmm przez noc aż zwiąże się z metalem i odpalam,odpowietrzam silnik dopiero na drugi dzień.Pompę wody,termostat w mojej Coupe tak zrobiłem i mało tego dociągłem po 1000-cu kilometrów,nadal nic nie cieknie. Pozdrawiamtomek1982 pisze: z korkowymi zawsze miewałem problem z dobrą siłą dokręcana odtłuszczane dokładnie i o wiele szybciej puszczala od gumowej
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Wprawdzie nie chodzi o miskę ale np. silikon Victor Reinz jak używa się do pokrywy zaworów to przykręca się pokrywę palcami a następnie dociąga ok. pół obrotu kluczem. Jest to specyficzny silikon, który sam się uszczelnia po osiągnięciu temp. roboczej silnika.
Korek jest bardziej "wyrozumiały" na silne dokręcania.
Korek jest bardziej "wyrozumiały" na silne dokręcania.
Ja jak na razie używam VersaChem/mega grey.Ale zamierzam wypróbować twój Francis1982 silikon Victor Reinz w przyszłości.Dokręcam na wyczucie i zostawiam na noc żeby jeszcze lepiej się związało.Cierpliwość popłaca.W sumie jeśli nie ma się wyczucia to dobrze użyć klucz dynamometrycznego.Zawsze po pewnym przebiegu sprawdzam ułożenie uszczelki i stan dociągnięcia a wiem że z tym bywa różnie.Pozdrawiam