[B4 quattro 4.2 V8 ABZ BITURBO] Zdjęcia str.29
- Daniel Choros
- Forum Audi 80
- Posty: 744
- Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
- Lokalizacja: Kamionka/Chełm
Ładna dyskusja się tutaj rozpętała
W tym sezonie nic spektakularnego jeszcze nie wpadnie. Trafiło mi się w dobrych pieniądzach, to co miało być na samym początku, czyli motorownia z S8 D2 (AKH 340 KM). Silnik wyciągnięty z auta po niewielkim dzwonie z potwierdzonym przebiegiem 150 tys. Wygląda na prawdę pięknie. Co ważne, kupiony kpl z całym osprzętem + oryginalny sterownik pod manuala, czyli wszystko na czym mi zależało. Dużo ludzi twierdzi, że za dużo zachodu jak na 40 KM, ja uważam całkiem inaczej. Nie jest to kolejny swap, tylko przerzucenie silnika, który pasuje p&p. Układ chłodzenia, łapy, sprzęgło i wszystko inne pasuje bez przeróbek. Jedyne co będę musiał lekko zmodyfikować to dolot, bo przepływka jest większej średnicy.
Co zyskam? 40 KM, kilkanaście Nm, zupełnie inną charakterystykę, brzmienie i wyższą odcinkę. Zdecydowałem się na taki krok, gdyż mój brat ma S8 manual i wiem jak taki silnik chodzi. Tak na prawdę, jednostka ta ma więcej różnic względem ABZ niż podobieństw - inna głowica, wyższe tłoki przez co wyższy stopień sprężania, ostre wałki, inne wtryski, przepływomierz, program. Myślę, że będzie fajnie
Oczywiście mam nadzieję, że nie jest to koniec przeróbek, swapów itp. Silnik z S8 w razie czego zawsze można sprzedać. Nie lubię stać w miejscu, aktualnie robię to na co mnie stać Zakup tego silnika to była zupełnie spontaniczna decyzja
W tym sezonie nic spektakularnego jeszcze nie wpadnie. Trafiło mi się w dobrych pieniądzach, to co miało być na samym początku, czyli motorownia z S8 D2 (AKH 340 KM). Silnik wyciągnięty z auta po niewielkim dzwonie z potwierdzonym przebiegiem 150 tys. Wygląda na prawdę pięknie. Co ważne, kupiony kpl z całym osprzętem + oryginalny sterownik pod manuala, czyli wszystko na czym mi zależało. Dużo ludzi twierdzi, że za dużo zachodu jak na 40 KM, ja uważam całkiem inaczej. Nie jest to kolejny swap, tylko przerzucenie silnika, który pasuje p&p. Układ chłodzenia, łapy, sprzęgło i wszystko inne pasuje bez przeróbek. Jedyne co będę musiał lekko zmodyfikować to dolot, bo przepływka jest większej średnicy.
Co zyskam? 40 KM, kilkanaście Nm, zupełnie inną charakterystykę, brzmienie i wyższą odcinkę. Zdecydowałem się na taki krok, gdyż mój brat ma S8 manual i wiem jak taki silnik chodzi. Tak na prawdę, jednostka ta ma więcej różnic względem ABZ niż podobieństw - inna głowica, wyższe tłoki przez co wyższy stopień sprężania, ostre wałki, inne wtryski, przepływomierz, program. Myślę, że będzie fajnie
Oczywiście mam nadzieję, że nie jest to koniec przeróbek, swapów itp. Silnik z S8 w razie czego zawsze można sprzedać. Nie lubię stać w miejscu, aktualnie robię to na co mnie stać Zakup tego silnika to była zupełnie spontaniczna decyzja
- Daniel Choros
- Forum Audi 80
- Posty: 744
- Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
- Lokalizacja: Kamionka/Chełm