Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Wymiana simeringu na kole pasowym 2.6 V6

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
jarek1516099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lut 2014, 08:15
Lokalizacja: Przemyśl

[ABC] Wymiana simeringu na kole pasowym 2.6 V6

Post autor: jarek1516099 » 13 lut 2014, 08:21

Witam jestem tu nowy , mam swoja V-ke 2.6 i bardzo leje mi olejem po misce olejowej.. lecz uszczelka jest dobra, mysle ze to z pod kola pasowego czy jakos tak.
Czy ktos mi moze powiedziec czy moge to sam wymienic bez jaki kolwiek specialistycznych kluczy?

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 13 lut 2014, 09:48

Jak dobrze widzę to po rozebraniu rozrządu :) wystarczy Ci śrubokręt i młotek do wymiany simeringu.

jarek1516099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lut 2014, 08:15
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: jarek1516099 » 13 lut 2014, 10:13

Oki dzieki bd próbował :)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 13 lut 2014, 10:53

Cześć :-) Niestety to nie jest takie proste.Trzeba zdemontować koło zębate na wale.Miałem okazje odkręcać przy paru autach, nie przepadam za tą robotą.Jest baaardzo mocno przykręcone ale to nie powinno dziwić.Używam do tego 2m przedłużki na nasadkę,biegu,ręcznego,blokad pod koła. Puści ale przygotuj że nie tak szybko i zawsze może wystąpić jakiś problem.Do V6 i każdego innego radzę użyć blokady wału korbowego. Jak to już zrobisz to albo spróbuj zmienić nie demontując tej aluminiowej osłony.Uważaj żeby nie narobić rys śrubokrętem. Ja sobie w końcu kupiłem do takich celów młoteczek taki jak na zdjęciu widoczny obok blokady wału.Lub zdemontuj,wtedy będziesz miał pewność że ją ładnie nabijesz.Będzie potrzebna dodatkowo uszczelka pod tą osłonę.Na pewno kup nową śrubę blokującą koło zębate rozrządu,porządną ,najlepiej orginalną.Nie zakręcaj na starej!!! Pozdrawiam :-)

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 lut 2014, 11:12 przez Slawo777, łącznie zmieniany 2 razy.

jarek1516099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lut 2014, 08:15
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: jarek1516099 » 13 lut 2014, 11:06

dziekuje.. hmm :-/ chyba udam sie do mechanika . gdyby nie to koło zębate...
Pozdro z Pruchnika :)

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 13 lut 2014, 11:34

Ja zdejmowałem to koło rozrządu razem z kołem pasowym i zesżło bardzo ładnie... może lepiej zdejmowac w takeij formie bo jest za co złapać(koło pasowe jest większe), ale to zależy tak jak kolega pisął, na ile ktoś dokręcił/zapiekło się.

Ps, nie trzeba tez odkręcać koła zębatego od pasowego do wymiany paska rozrządu-w niczym nie przeszkadza że sa zespolony.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 13 lut 2014, 11:53

Z jednej strony racja,dobry pomysł, bo nawet nie powinno przeszkadzać przy zakładaniu rozrządu a z pół godziny będzie szybciej przy tej wymianie. Pozdrawiam :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga